Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Coolpix 5700 of Panasonic Lumix DMC-FZ8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon Coolpix 5700 of Panasonic Lumix DMC-FZ8

Ik ben van plan een nieuwe digitale camera te kopen, deze zou dan gebruikt worden voor op sportevenementen (motorcross) en op vakantie in canada foto's te trekken.

Als nieuwe camera werd mijn aandacht getrokken door de Panasonic Lumix DMC-FZ8.
    Maar ik heb ook geregeld als tweedehands de heel wat oudere Nikon Coolpix 5700 zien staan.

Nu was mijn vraag of ik er niet veel van afken, die coolpix 5700 is die veel slechter door dat hij al wat ouder is dan de dmc-fz8? Of is de kwaliteit en opties nog +- hetzelfde?

Het klopt toch dat je voor beide geen extra lens meer nodig hebt?

Verder zat ik dan ook met de vraag van als ik toch voor een tweedehandse Nikon D50 zou gaan, maar deze dan zonder extra lens of de foto's die je trekt dan ook degelijk zijn? Zijn ze vergelijkbaar met de boven vermelden 2 of moet je daadwerkelijk een extra lens zorgen voor ietwat goede fotos?

Groeten
    Last edited by daruda; 4 juni 2007, 08:47.

Re: Nikon Coolpix 5700 of Panasonic Lumix DMC-FZ8

Ik vond de coolpix 5700 verschrikkelijk traag met zijn autofocus. De beeldkwaliteit was echter heel goed. Ik denk dat de Panasonic vooral veel sneller gaat zijn. Maar dat moet je eens proberen. Bekijk ook wat voor jou belangrijk is. De Nikon vond ik altijd erg goed in macro fotografie bijvoorbeeld.

Bart

Comment

Je haalt hier toch enkele zaker door elkaar.Een nikon D50 is een dslr en daar heb je inerdaad verschillende lenzen in of nodig naargelang de aard van fotografie..
      de andere zijn prosumers of bridgetoestellen ( vaste lens )

Een Nikon coolpix 5700 is passe ...niet slecht maar zeer trage AF , een batterijenvreter tot en met ! Zeer klein scherm ! Ik zou dit toch niet meer aanschaffen en kiezen voor de lumix.Deze heeft ook IS ingebouwd.

Voor de prosumercameras moet je geen extra lens hebben die zit ingebouwd.Je kan wel extra lenzen krijgen voor groothoek en zoom maar dan lever je wel kwaliteits in.

Wil je bij Nikon blijven kijk dan eventueel uit naar een 2ehands Coolpix 8800
      Last edited by Fabbe; 4 juni 2007, 10:08.

Comment

De Coolpix 5700 is echt geen geschikt toestel voor sportfotografie... zoals hier reeds gezegd, zeer trage AF en ingezoomd ook heel snel bewogen foto's, dus altijd op statief werken...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ok bedankt,

dan zal het sowieso een bridge toestel worden.

Enkel heb je hier weer een hoop keus :s

Panasonic dmc-fz8
          Fuji FinePix S6500fd
          Canon Powershot S3 IS

Bij dpreview blijken deze +- even hoog gewaardeerd te worden.

Ook was ik aan het kijken naar de panasonic dmc-fz50 deze is wel meteen 150 euro duurder dan de fz8 terwijl ik geen grote verschillen zie buiten de hogere megapixels bij de fz50.

Waarom is deze toch zoveel duurder?

Comment

Working...
          X