Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K10D vraag?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax K10D vraag?

    Goeden nacht, Pentax K10D gebruikers.

    Ik heb, om Veronique wat te helpen en te steunen, de meeste K10D reviews op het net eens doorgenomen.
    IK vond deze twee (in camera software) probleempjes.
    Zijn deze twee probleempjes U bekend en eventueel al opgelost, met de laatste firmware?
    Gaan die issues, RAW ook een probleem geven?
    Vermits ze van plan zijn enkel RAW te gaan shoot'n, verwacht ik eigenlijk weinig tot geen problemen, als die er al zijn natuurlijk?
    Hebben jullie, K10D gebruikers (ook) dergelijke problemen ondervonden en wat is jullie mening hierover?
    Volgens Vero ligt dat:
    1. aan de jpeg conversie en:
    2. aan de softw. Pixelverdeling en gaat ge daar, op de prints, niets van terugvinden, 00.00!
    Toch wou ik dit even aankaarten om andere K10D gebruikersmeningen te horen.

    review 1:
    K10D zou minder Dynamic Range hebben dan de concurrentie???

    The K100D and K110D digital SLRs were announced in May 2006, aimed as a straight replacement for the *ist DS series (actually the DS2) these two SLRs are designed to appeal to the affordable end of the digital SLR market but don't compromise on features. The only difference between the K100D and K110D are that the K100D includes Pentax's own CCD-shift type 'Shake Reduction' system, where as the K110D does not. The main differences between the K100D and the *ist DS2 are the slightly redesigned body, a move to a Penta-mirror viewfinder (as per the DL2, the DS2 has a Penta-prism), a reduced continuous shooting buffer, P-TTL only flash metering and introduction of in-camera Shake Reduction.

    --------------------------------

    review 2
    Quote: Well, a few of the 214 shots we've posted with this K10D review have densely packed horizontal lines that reveal a peculiar error in the K10D's pixel mapping software, and also illustrates just how many pixels are marked bad on.
    .......... etc... zie review > scroll naar beneden tot je een Dakkapel met luchtrooster ziet (rechts)

    Pentax K10D review, find out how the K10D stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.

    --------------------------------

    Vr Groet van:
    Suze, voor Vero

    *
    Last edited by Veronique; 3 juni 2007, 03:21.
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

  • #2
    Re: Pentax K10D vraag?

    Over de Dynamic range durf ik niks te zeggen (geen verstand van ) maar over dat van die phantom pixels zoals ze in die review aangeven heb ik nog nooit wat gemerkt, en ik inmiddels meer dan 3000 clicks gemaakt.

    Trouwens, over die phantom pixels was ook al eerder een thread gestart, zie hier.

    Ik zou me in ieder geval niet teveel zorgen maken over dit probleem
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Pentax K10D vraag?

      Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
      review 1:
      K10D zou minder Dynamic Range hebben dan de concurrentie???

      The K100D and K110D digital SLRs were announced in May 2006, aimed as a straight replacement for the *ist DS series (actually the DS2) these two SLRs are designed to appeal to the affordable end of the digital SLR market but don't compromise on features. The only difference between the K100D and K110D are that the K100D includes Pentax's own CCD-shift type 'Shake Reduction' system, where as the K110D does not. The main differences between the K100D and the *ist DS2 are the slightly redesigned body, a move to a Penta-mirror viewfinder (as per the DL2, the DS2 has a Penta-prism), a reduced continuous shooting buffer, P-TTL only flash metering and introduction of in-camera Shake Reduction.
      Over het dpreview K10D review zijn intss boeken vol geschreven (waarbij Phil Askey voor mij veel krediet heeft moeten inboeten). De DR is zeker niet minder dan deze die ik op m'n *istDS had, in tegendeel. Het bereik is zeker groter want ik ondervind het dagelijks in de praktijk. Hoe Phil Askey z'n tests deed weet ik niet, maar ergens heeft hij (of de testcamera die hij had) iets gemist.

      Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
      review 2
      Quote: Well, a few of the 214 shots we've posted with this K10D review have densely packed horizontal lines that reveal a peculiar error in the K10D's pixel mapping software, and also illustrates just how many pixels are marked bad on.
      .......... etc... zie review > scroll naar beneden tot je een Dakkapel met luchtrooster ziet (rechts)

      Pentax K10D review, find out how the K10D stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.
      Zoals ook in de andere thread gepost. Nooit iets van gezien, en ook nooit een gebruiker over horen klagen op de dpreview forums. En je zou moeten weten waar sommigen daar allemaal over klagen en van hoe dichtbij ze daar op de pixels zitten te piepen...

      Als je lang genoeg zoekt vind je in digitale beelden van iedere camera allicht altijd wel iets dat niet natuurlijk lijkt, maar op 10MP en normale afdrukgrootte/waarnemingsafstand gaat zelfs een arendsoog daar allemaal niets van zien. Digitaal blijft nu eenmaal een benadering van de werkelijkheid, niet de werkelijkheid zelf...

      Nee hoor, de K10D is een fameuze tool. Voor mijn vereisten de beste, maar da's zeker niet te veralgemenen.

      Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment


      • #4
        Re: Pentax K10D vraag?

        Hallo,

        Tja, ikzelf lig daar echt niet van wakker, hoor!
        Veronique en reviews, dat is: Fire & Gasoline!
        Als ik gewoon naar de kwaliteit van sommige review-samples kijk, dan word ik onwel, puke!
        Overbelicht, uitgevreten lichten, vreselijk in beeld gezet, enz!
        Dat zegt mij soms meer dan hun x* pagina’s Pixelgezever en muggenzifterij!
        Gebruik ze als Quick manuals, zou ik zeggen!
        Dan nog maar te zwijgen over de x aantal sponsor add’s, op zo’n sites!
        Objectiviteit en kunde is al te vaak ver zoek en idd. Phil Dpr is very Canon minded ‘all over’ dat is bekend bij de professionele fotografische wereld.

        Maar enfin, that’s me

        prettige zondag
        Veronique
        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

        Comment


        • #5
          Re: Pentax K10D vraag?

          Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
          Hallo,

          Tja, ikzelf lig daar echt niet van wakker, hoor!
          Veronique en reviews, dat is: Fire & Gasoline!
          Als ik gewoon naar de kwaliteit van sommige review-samples kijk, dan word ik onwel, puke!
          Overbelicht, uitgevreten lichten, vreselijk in beeld gezet, enz!
          Dat zegt mij soms meer dan hun x* pagina’s Pixelgezever en muggenzifterij!
          Gebruik ze als Quick manuals, zou ik zeggen!
          Dan nog maar te zwijgen over de x aantal sponsor add’s, op zo’n sites!
          Objectiviteit en kunde is al te vaak ver zoek en idd. Phil Dpr is very Canon minded ‘all over’ dat is bekend bij de professionele fotografische wereld.

          Maar enfin, that’s me

          prettige zondag
          Veronique
          LOL geef dan eens een voorbeeld waar Phil van DPreview dan zo canon minded is en dit nooit voor een ander merk zou doen? Het is dan ook waarschijnlijk daarom dat phil al heeft zitten klagen over te weinig info van canon voor het uitkomen van nieuwe camera's waar andere sites dat wel krijgen.......

          En dat allemaal omdat de K10D er niet zo geweldig uitkwam als de pentaxians hoopten...... Dat ie een "highly recommended" kreeg lijkt hun dan nog volledig te ontgaan ook. Want er mag toch zeker geen greintje kritiek zijn op hun favoriete camera..... Kritiek waar je dan zelfs nog niet mee hoeft akkoord te zijn ook niet.

          DPreview is gewoon de meest professionele site samen met imaging-resource. En beiden zijn zo objectief mogelijk. En nog belangrijker ze maken alles beschikbaar voor iedereen zodat je zelf je eigen mening kan vormen. En dat is ook de reden waarom dit zowat de meest gerespecteerde site is in de fotografische wereld en dit zowel bij de professionals en de amateurs. Ook ik ben niet altijd het volledig eens met zijn mening of voorkeuren maar dat maakt hem nog geen leugenaar.

          Comment

          Working...
          X