Ik wil even het volgende kwijt : 2 jaar geleden heb ik een nikon Coolpix 5900 gekocht. Ik heb daar leren mee fotograferen en ik vond het heel leuk, heb er naar mijns inziens ook mooie foto's mee genomen.
Ik wou daarom ook een beter toestel kopen en na lang lezen op deze site twijfelde ik tussen FZ50 - Fujifilm S9600 en Eos400D of Nikon D40.
Ik ben uiteindelijk dinsdag naar de winkel gegaan en heb me daar laten overhalen om een Canon Eos400D te kopen, zo'n pack met 2 lenzen en batterygrip, met de nodige accessoires.
Eens thuisgekomen heb ik in de handleiding gelezen en een aantal foto's genomen. Als onervaren gebruiker lijkt het me heel ingewikkeld en de twijfel van mijn aankoop groeit meer en meer
Dit weekend ga ik het eens bestuderen en kijken of het echt wel iets is voor mij en anders zal ik deze waarschijnlijk terug verkopen en een simpeler toestel moeten kopen Maar deze keer vragen of ik een paar foto's mag nemen en de handleiding mag bekijken... (misschien tip voor anderen )
Moest iemand interesse hebben, let me know...
Greetz
Twijfelende Véro!
Ik heb er de hele dag mee bezig geweest en het lukt me niet en het lijkt me beter als ik me bij een gewone compactcamera hou!
Dus bij deze:
TE KOOP: Aangekocht op 05/06/2007
- Canon Eos 400D met 2 lenzen : EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 II en EF 55-200mm f/F4.5-5.6 USM
- Battery Grip
- 2 CF geheugenkaarten (1GB + 2GB)
- Met Service-Plus polis 5 jaar garantie
- Boek Digitale fotografie Canon Eos 400D (Easy computing)
- Boekje Canon Eos 400D Foto Pocket.
"He who conquers others is strong. He who conquers himself is mighty!"
Canon Eos 400D, 2 kitlenzen (EF-S 18-55, EF 55-200), Canon 28-135, Battery grip, ...
Kan je niet met de winkel onderhandelen om je toestel terug te nemen/om te ruilen naar een toestel dat je wel ligt?
Ik kan het altijd proberen, bedankt voor de tip.
Canon Eos 400D, 2 kitlenzen (EF-S 18-55, EF 55-200), Canon 28-135, Battery grip, ...
Ik heb er de hele dag mee bezig geweest en het lukt me niet en het lijkt me beter als ik me bij een gewone compactcamera hou!
Dus bij deze:
TE KOOP: Aangekocht op 05/06/2007
- Canon Eos 400D met 2 lenzen : EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 II en EF 55-200mm f/F4.5-5.6 USM
- Battery Grip
- 2 CF geheugenkaarten (1GB + 2GB)
- Met Service-Plus polis 5 jaar garantie
- Boek Digitale fotografie Canon Eos 400D (Easy computing)
- Boekje Canon Eos 400D Foto Pocket.
Alvorens te verkopen en sowieso verlies te doen is het misschien interessanter voor jou hier gewoon wat vragen te stellen.
Zeg ons eens wat er niet lukt. Want in de auto-modes moet je met misschien een paar weetjes die je hier gemakkelijk kan krijgen toch lukken om goeie foto's te maken.
Als je het allemaal te groot en zwaar vindt dat is iets anders maar niet willen lukken dat mag geen probleem zijn.
Niet te snel opgeven...
Je zal merken dat het steeds beter zal gaan... uiteindelijk heb je een prachttoestel gekocht...
Je hoeft in het begin echt niet alles te kennen van manuele instellingen...
Het ziet er heel complex uit in het begin maar het valt allemaal wel mee hoor!
Ik ben volop aan het proberen geweest en ik moet toegeven dat het al iets beter gaat. Straks hier beneden een aantal foto's gaan nemen en op pc zetten (bijgeleverde software is niet compatible met Vista, dus nu proberen op site de juiste upgrade te vinden).
I'll be back
Greetz
Véro
Comment