Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 'Het Sony Alpha Topic'

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
    Vandaag contact gehad met de winkel en die met b&w.
    Nu is het zo dat er eigenlijk alleen uv en pol filters op 82 mm gemaakt worden.
    Wel kun je er special laten maken zelfs een slim line plusminus 250-350 euro per stuk.
    Dus of tewel en erg erg duur filter kopen of over schakelen op een andere lens met 77 mm. Wat eigenlijk wel de bedoeling is maar nog niet nu.

Nu is voor mij de vraag zal ik met 24 mm op Crop dus nog de factor bereken breed genoeg zijn...
    misschien iets te laat

weet niet wat de kwaliteit zal zijn maar ik verwacht beter dan de LCW filters

Comment

Nu nog eens hunten voor een externe flitser... lijkt me ook wel leuk om mee te spelen op feestjes en zo. Geen idee of die flitsers van Mecablitz iets waard zijn (http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...af-1-sony.html) voor occasioneel/hobby gebruik...?[/QUOTE]

Heb deze te koop staan -sigma ef-500dg super -
      Indien je geinteresseerd bent, stuur maar een pm
      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

zeiss biogon 28mm en 35mm lenzen getest op nex-5 door photozone..wel een m-mount lens met adapter, dat wel..

[shoplink 7983 ebay][/shoplink] Image courtesy: Photozone. Let's have some break from rumors! Klaus from Photozone (Click here) tested the Zeiss Biogon 28mm manual lens on the NEX-5: "The Zeiss Biogon T* 28mm f/2.8 may be a star on Leica M film cameras but it struggles somewhat with the Sony sensor in the NEX-5. The image
        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

is inderdaad een voordeel van het nex systeem dat je vintage objectieven kunt gebruiken op deze toestellen
          deze zijn vrij populair door hun compacte bouw (m-systeem) op de nex toestellen, en photozone heeft daarom ook nodig geacht een speciaal onderdeel te voorzien voor de test's van vintage objectieven op nex.
          Last edited by puerte; 8 augustus 2011, 01:56.

Comment

dju zeg... zit hier op vakantie in Spanje en net nu (na 2 dagen) krijg ik m'n A300 niet meer aan. 't Is te zeggen: ik zet 'm aan, krijg op 't display de melding 'Camera te warm, laat camera afkoelen'. Dit heb ik ook al eens gehad een dikke maand terug nadat de body een 5 tal minuten in de zon gelegen had en was 2 uur later opgelost door de batterij er uit te laten (ging dus niet vanzelf over want was ondertussen al lang afgekoeld en eigenlijk voelde de body en lens van in 't begin niet veel warmer aan dan gewoonlijk).
            't Spijtige is nu dat, zelfs na 't toestel hier een half uur of uur in de frigo te leggen 't nog niet opgelost geraakt.
            Iemand eerder ook al deze ervaring?
            De merde is dat het natuurlijk nu op verlof moet gebeuren.. anders was ik al lang naar de fotowinkel om een nieuwe pffft

Comment

Ik was al een tijdje van plan om me een Samyang 8mm aan te schaffen voor mijn Sony Alpha 300.
              Aangezien een familielid nog iets moest bestellen, besliste ik van dit maar direct mee te laten komen.
              Nu zag ik op de site van CameraNu dat bij de mount van deze Samyang plots E-mount staat, daar waar altijd A-mount gestaan heeft.
              Prijs en verdere specificaties zijn wel dezelfde gebleven.
              Toch maar even een mailtje gestuurd naar de winkel en om wat uitleg gevraagd.
              De verkoper wist te vertellen dat E-mount past op Alpha camera's...

Maar de NEX- serie van Sony valt natuurlijk ook onder het Alpha gamma...

Ik heb uiteindelijk toch maar mijn bestelling geplaatst, in de hoop dat de verkoper gelijk heeft.
              Kan iemand me hierover toch nog wat meer uitleg bezorgen? Zal deze (althans zo vermelde) E-mount lens passen op mijn Sony Alpha 300?

Alvast bedankt!
              Sony A7 IV | Sony 24-70mm f/2.8 | Sony 70-200mm f/2.8 | http://www.imagedelavie.be

Comment

Nee, dat klopt niet. Er is wel een adapter van Sony (en er komt zelfs een nieuwe met translucent mirror en AF-systeem!) die je toelaat A-mountlenzen op E-mount te gebruiken. Omgekeerd daarentegen is niet mogelijk, bij mijn weten.

Officieel zijn de NEX toestellen inderdaad Sony Alpha NEX toestellen ...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb nog eens een mailtje gestuurd naar de winkel.

Ik heb namelijk deze lens besteld (en reeds betaald):

Daar staat bij de specificaties dat het gaat om een e-mount.
                  Echter nu (na het eerste antwoordje dat ik van de winkel had gekregen), staat er een nieuwe lens online:

Hierbij staat wel degelijk in de titel vermeld dat het om een e-mount gaat.
                  De overige specificaties zijn dezelfde.
                  Sony A7 IV | Sony 24-70mm f/2.8 | Sony 70-200mm f/2.8 | http://www.imagedelavie.be

Comment

Nu, als de lens al onderweg is kan je weinig doen dan het laten weten aan de winkel (zoals je gedaan hebt), en de juiste lens vragen...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                    X