Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 'Het Sony Alpha Topic'

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
    85mm 1,8;

De primes zouden dienen als ik op concerten foto's neem
    Ik neem aan dat je de 85mm f/2.8 bedoelt? Daar heb ik niet zo'n goede ervaringen mee op concerten, de autofocus van mijn Sigma 50-150mm f/2.8 (HSM) deed het daar een stuk beter.
    about.me/stijnv

Comment

Het was inderdaad de 2,8

Maar ik heb ondertussen een Minolta 50mm 1.7 gevonden via BD, allé de lens heeft mij gevonden
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
        dat is alleen maar positief, vind die a55 en a33 nergens op trekken qua formaat/bouw. Doe mij maar het originele oude formaat/bouw. Goede grip, stevig etc.
        Ik vergelijk de A55 met de minolta 5D. Kleine en handig - elke DSLR moet je vastgehouden hebben en een paar foto's genomen hebben voor je een oordeel kan vellen.

Het voordeel is z'n compactheid en z'n gewicht - het nadeel is dat de knopjes wat dichter bij mekaar zitten voor wie geen japanse handen heeft - kan dat een probleem vormen. Ik heb dus geluk?

Een A700 is beter voor wie grote handen heeft - da's correct - ik doe geen uitspraken over de andere toestellen - ik heb die niet zelf gebruikt. Bij mij ligt de A700 iets minder gemakkelijk in de hand - ivm. de a55.

De conclusie is dat de grootte/handhouding van een camera in feite iets persoonlijks is en dat je als "kandidaad-koper" altijd een camera ter hand moet kunnen houden. Desnoods ga je naar media-markt - fnac en consoorten...

Comment

Heb onlangs m'n sigma 70-300 en sony 18-70 kitlens verkocht en heb nu nog m'n minolta prime lens over... die gaat zeker niet weg ... ben nu wel koortsachtig op zoek naar een typische reislens en wil er niet te veel geld aan hangen omdat ik mezelf over een jaar of 2 toch nog zie overstappen naar een betere body of ander merk zelfs...
          Daarom de vraag: waar geraak ik aan een Tamron 18-200 welke ergens in stock beschikbaar is? Heb al talloze webshops afgestruind en gemailed maar nergens is die leverbaar

Comment

ben nu wel koortsachtig op zoek naar een typische reislens en wil er niet te veel geld aan hangen omdat ik mezelf over een jaar of 2 toch nog zie overstappen naar een betere body of ander merk zelfs...
            Beetje vreemde opmerking. De lens is nu juist het belangrijkste aan je camera. Beter een kwalitatief goede lens als een goedkope lens. Een goedkope lens op een nieuwe body, levert slechtere resultaten als een goede lens op een 'goedkopere' body (want welke body is nu tegenwoordig eigenlijk nog echt slecht?)

Die 18-200 is leuk, maar kwaliteit hoef je dan niet te verwachten (gezien je zo te lezen wel hoge verwachtingen ervan hebt?)

voor je vraag:

Last edited by WillemC; 9 mei 2011, 13:56.
            WillemClassensDesign: Mijn website
            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
            Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
              Beetje vreemde opmerking. De lens is nu juist het belangrijkste aan je camera. Beter een kwalitatief goede lens als een goedkope lens. Een goedkope lens op een nieuwe body, levert slechtere resultaten als een goede lens op een 'goedkopere' body (want welke body is nu tegenwoordig eigenlijk nog echt slecht?)

Die 18-200 is leuk, maar kwaliteit hoef je dan niet te verwachten (gezien je zo te lezen wel hoge verwachtingen ervan hebt?)

voor je vraag:
              http://www.digitalstreet.nl/product_...utm_medium=cpc
              Mja... 'k weet 't... 170 € voor een goedkope lens om vakantie en kinder-kiekjes mee te maken en daarnaast m'n prime lens voor situaties waarin kwaliteit en kleur echt van belang zijn (bij portret en binnen-huis-foto's hecht ik daar wel belang aan).
              Ik ben momenteel wel tevreden van m'n A300 maar soms denk ik wel dat ik een snellere body zou willen en met HD video mogelijkheid erbij. Anderzijds voor HD video kan ik even goed m'n telefoon gebruiken... keuzes keuzes... maar ondertussen alvast bedankt voor die link!
              Mochten er echter kwalitatief (voor een schappelijke meerprijs) betere keuzes zijn dan die 18-200 dan hoor ik 't graag.

Comment

Zelf heb ik een 28-75 F2.8 van tamron gekocht (€370). Lekker lichtsterk, handig bereik voor mij.
                Denk dat je het beste een bijv. 17-50, 24-70 of 28-75 kan kopen plus een 55-200 of dergelijke (wat er een beetje voor handen is). Dan heb je 2 lenzen waarmee je in principe je hele bereik mee haalt, maar dan wel met kwalitatief betere lenzen. Zou zonde zijn om een lens van +/- €200 te kopen, om er vervolgens achter te komen dat de kwaliteit helemaal niets is. Zoek maar eens naar reviews van die 18-200, die lens heeft op het uitersten onder andere aardig wat vignettering. Tevens niet echt lichtsterk waardoor je op minder lichte omgevingen al snel in de problemen kunt komen etc.

Ik zou zelf dus voor 2 goede lenzen gaan, dan zul je zien dat je a300 ineens nog helemaal zo gek niet presteert. De lens is meestal de beperkende factor, niet de body.
                Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro

Comment

Merci voor je reactie nog WillemC... ben op basis van je feedback nog wat aan 't rondneuzen geweest en kom op volgende lenzen uit:

is deze stukken beter dan die Tamron 18-200?

deze: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...r-di-sony.html lijkt me een zeer goeie lens maar bereik is beperkter...

Comment

Die laatste heb ik sinds enkele dagen. Eerste indrukken zijn goed
                    Heb nog geen front/backfocus test gedaan. Kijk anders maar eens naar mijn laatste 2 topics, onder andere "Rana Arvalis".

Je zou even moeten googlen op reviews van beide superzooms. Echter zou ik persoonlijk dus het bereik in 2 lenzen opdelen. Dat geeft je toch wat betere kwaliteit als zo'n superzoom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk bericht
                      Merci voor je reactie nog WillemC... ben op basis van je feedback nog wat aan 't rondneuzen geweest en kom op volgende lenzen uit:

is deze stukken beter dan die Tamron 18-200?

deze: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...r-di-sony.html lijkt me een zeer goeie lens maar bereik is beperkter...
                      Die eerste 18-250 is zeker aan te raden en volgens mij ook beter dan de 18/200 van tamron

De 2de is een heel ander berijk en lichtsterker kan je niet echt vergeljken .

Ik zou voor de sigma gaan
                      Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

Comment

sigma 18-250mm is zowat de beste zoom (zoombereik >10) onder de zon
                        kijk ook eens op dyxum.com vind je gebruikers resultaten voor alle op sony DSLR passende objectieven.

Comment

ok ik heb besloten... 't wordt de Sigma DC 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM ... maar nu moet ik hem nog ergens vinden waar ik met een duidelijke levertermijn rekening kan houden ... na redelijk wat zoeken heb ik verschillende webshops gevonden waar telkens onduidelijk blijft wanneer 'm geleverd kan worden.

Comment

Hoi

Ik ben nu al een tijdje dit topic aan het lezen en heb al verschillende dingen bijgeleerd
                            Ik ben zelf ook zeer benieuwd wanneer er een a77 of 770 zou uitkomen en wat dan de langverwachte specs zouden zijn. Ik heb nu al een tijdje mijn alpha 390 en ben zeker nog niet van plan om een nieuwe body te kopen.
                            Ik begin daarentegen toch een beetje serieus uit te kijken om mijn lenzenarsenaal uit te breiden. Voorlopig heb ik enkel de 18-55 kitlens en een 28-210 minolta die ik mag lenen van een vriend.
                            Graag zou ik tegen deze zomer een nieuwe lens kopen binnen het budget van 100-200 euro en dan tegen het einde van het jaar nog een lens maar dan zou ik een groter budget hebben.
                            Ik zou graag kijken voor een tele in het genre 70-300 en dan kijken voor een portretlens(prime 35 1.8,50 1.8 of iets qua bereik van de Minolta 28-105mm).
                            Voor die tele zou ik graag weten of er iemand ervaring heeft met de Sigma 70-300 APO DG ? Of spaar ik dan beter mijn geld voor de nieuwe Tamron VC USD 70-300?
                            Dan zou ik deze zomer kijken voor de Sony 50mm 1.8 en dan evt later die Tamron kopen.
                            Op tweedehandssites vind ik dikwijls Minolta primes (vb : http://www.2dehands.be/foto-camera/l...pc_id=844&afd= ) die veel goedkoper zijn, zijn deze beter dan de Sony of niet ?
                            Iemand ervaring met de Minolta 28-105mm ?(http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ha-364924.html)
                            Misschien veel vragen in eens, maar het zou voor mij een grote hulp zijn om een antwoord hierop te vinden.
                            Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                            - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

Comment

hier kun je reactie van gebruikers vinden voor alle objectieven voor sony alpha
                              Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                hier kun je reactie van gebruikers vinden voor alle objectieven voor sony alpha
                                http://www.dyxum.com/lenses/index.asp
                                bedankt voor de tip, maar ik heb al op heel veel sites waaronder dyxum verschillende reviews gelezen van de verschillende lenzen, ik post het hier om graag wat persoonlijk advies/ervaringen te krijgen omdat ik toch nog twijfel...
                                Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                                - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

Comment

Working...
                                X