Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 'Het Sony Alpha Topic'

Hoi,

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar mijn mond staat wel open van een balg die gebruikt wordt op een alfa. Ik heb er even naar gezocht maar zonder resultaat.
    Vraag: waar kan ik zoiets nog aanschaffen: balg voor afla700 met bijhorende verstelinstrumenten

Ik zet dit alvast ook in het topic 'gezocht', maar ik vermoed dat de mensen in deze topic wel een antwoord weten

Oorspronkelijk geplaatst door jivo Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

Om oude dia's te kopiëren maakt ik een systeem met een oude Pentax balg en ook 42mm Pentax macro lens. Met Minolta/Sony 42mm adapter lukte dat zo perfect om 1/1 kopieën te maken.

Ik had dit al een tijdje niet meer gedaan en nu lukt het niet meer. Krijg steeds melding dat het toestel geen lens vindt terwijl ik uiteraard de manuele functie en scherpstelling ingeschakeld heb (zoals voorgeschreven op blz. 158 van de gebruiksaanwijzing voor gebruik van telescoop enz.). Heeft er nog iemand soortgelijke ervaring? Zou dit te maken hebben met de firmware update?
    Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

Comment

zelfde vraag maar bijkomend: hoe stel je snelheid en diafragma in?
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

Comment

Hier nog enkele reviews vd A55, heel positieve commentaren,

A55 review

A55 review
        Last edited by alex606; 25 maart 2011, 19:09.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

type fout ? teaser ? of werkeijkheid ?

op officielle sony website NL spreekt men van de A35, vervanger vd de A33 ?

Ontdek talloze hoogwaardige producten van Sony en de technologie erachter. Krijg daarnaast direct toegang tot onze winkel en Entertainment Network.

Comment

Eerder een 1 aprilgrap...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

denk niet dat sony headquarters het leutig zouden vinden dat sony nederland op hun officiële website als aprilgrap aankondiging a35 zouden plaatsen.

sony heeft altijd verteld dat ze voor lancering a77 nog een paar toestellen in lager segment zouden lanceren. Als a35 er toch komt wil dit zeggen dat ze volledig afstappen van die outbollige spiegel in DSLR, wordt uiteindelijk tijd.

Comment

Voor de OVF-liefhebbers (die ook zijn voor- en nadelen heeft) lijkt het me beter om te doen zoals bij hun '5'-serie: een A560 en A580 en daarnaast een A33 en A55. Dan heb je ineens aan iedereen wat te bieden...dus kan je de klanttevredenheid van je merk ook hoger houden, denk ik.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Net terug van Vietnam waar ik mn a580 uitvoerig heb getest. Ik zal later kijken om enkele pano's te posten. Ook heb ik de een grot de functie van "Schemering uit de hand" getest. Deze moet ik wel nog op groot scherm bekijken.

Een van de eerste nadelen die ik ontdekt heb is dat je geen horizontale pano's als je het toestel in portretstand houdt.

Ook denk ik om mijn Tamrons te verkopen en een 18-250 en een lichtsterke prime. Ik heb me van de reis véél te véél geërgerd aan het lenzenwissel en het gewicht van de 70-200.
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                    Een van de eerste nadelen die ik ontdekt heb is dat je geen horizontale pano's als je het toestel in portretstand houdt.
                    ik heb geen ervaring met de a580, maar bij de NEX kun je bij instellingen de pano-richting instellen (L<->R, B<->O)

Ook denk ik om mijn Tamrons te verkopen en een 18-250 en een lichtsterke prime. Ik heb me van de reis véél te véél geërgerd aan het lenzenwissel en het gewicht van de 70-200.
                    daarom is de 55-200 of een Minolta 70-210 handig... beide kun je aan je gordel in een Lowepro-lenstas hangen

Verder toch een toffe reis gehad, mag ik hopen
                    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Reis was prachtig! Vietnam is echt een aanrader

Voor de pano kan je inderdaad in verschillende richtingen werken, maar als je de camera verticaal houdt kun je enkel van boven naar onder foto's nemen. Terwijl het toch handig zou zijn mocht je ook van L > R zou kunnen werken, terwijl je het toestel verticaal vasthebt

Ik denk voor de nieuwe objectieven eerder aan de Sigma 18-250 en de Sony 30 of 50mm f1,8. Daarnaast heb ik nog een Sigma 10-20mm
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

Comment

Ik denk voor de nieuwe objectieven eerder aan de Sigma 18-250 en de Sony 30 of 50mm f1,8
                        Ik heb de Sony 50mmF1.8 besteld, volgende week komt die aan.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Of zelfs een 70-300G SSM . Lowepro heeft nieuwe lens cases trouwens.

Ik overweeg (momenteel) sterk om:

- de NEX te verkopen en toch maar te gaan opleggen voor een 24-70 Carl Zeiss . Dat gezegd zijnde, ik vind de 24-70 nog steeds aan de dure kant in België (koop liever bij de deur). En mijn NEX is nog steeds een leuk ding maar soms wil een mens wat meer dan een 18-55 OSS (lees: een lichtsterke zoom) .

- als 'reserve' of lichtere lens (vergeleken met mijn 70-400) een 70-300G SSM erbij te kopen. Ik heb twee jaar geleden een Britse airshow mogen bijwonen met een accreditatie (hoop dat dit jaar weer te doen) en het zou nogal stom zijn om net een defecte lens te hebben ("on ne sait jamais" - verzekerde 70-400 of niet). Ik ken iemand die iets dergelijks heeft meegemaakt en dat is uiteraard erg vervelend.

Comment

Ik heb mn Tamrons te koop gezet Ik zie wel wat er van komt. Ik heb geen haast, aangezien de volgende reis niet voor morgen is

Mocht ik niet te veel moeten opleggen zou dit mn mn nieuwe reeks kunnen worden: 35mm 1.8; 85mm 1,8; 18-250mm. De primes zouden dienen als ik op concerten foto's neem, de 18-250 en 10-20 worden de reislenzen

*Dreaming*
                            500px

Comment

Ik heb mn Tamrons te koop gezet Ik zie wel wat er van komt. Ik heb geen haast, aangezien de volgende reis niet voor morgen is

Mocht ik niet te veel moeten opleggen zou dit mn mn nieuwe reeks kunnen worden: 35mm 1.8; 85mm 1,8; 18-250mm. De primes zouden dienen als ik op concerten foto's neem, de 18-250 en 10-20 worden de reislenzen

*Dreaming*
                              Zag inderdaad je bericht over de verkoop van je 2 lenzen omdat je opziet tegen een lenswissel. Heb toen ik de A100 had het zelfde idee als jij nu, en heb me toen de tamron 18-250 aangeschaft. Eveneens heb ik een minolta 50 mm 1.7 en een sigma 105 2.8 macro. De tamron lens presteerde erg goed op de A100. Echter sinds ik de A700 heb gekocht, heb ik niet meer de zelfde kwaliteit van foto's met de 18-250. Ze komen veel softer over dan op de A100 en de Af is erg traag. Ik ben ondertussen aan het sparen voor een 16-80 of 16-105. Er zijn een aantal BD'ers die op de hoogte zijn .
                              Vreemd hoe het kan verkeren he. Wat ik wou zeggen, denk er toch nog eens goed over na , vooral omdat je toch wel 2 goede lenzen hebt in je bezit.
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

Comment

volgens de geruchten forums zal de opvolger van de a33 met name de a35 ook uitgerust zijn met 16mp sensor, zelfde geldt voor opvolger nex3 dit wordt de nexc3
                                Op Tsjechische fora zijn handleiding van beide toestellen beschikbaar
                                What a day! Thanks to the help of our readers we found many new leaks on Sony websites! Let's make a summary of all of them: 1) The Sony NEX-C3 czech manual is available for download here: http://sony.zstudio.cz/PERSONAL_VIDEO_FOTO-VIDEO/NEX-C3. You need a username and password to enter. But the most surprising thing here is that the

Comment

Working...
                                X