Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 'Het Sony Alpha Topic'

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
    ik zet de sam-lens op MF en meer niet...
    Sorry - inderdaad ja. Al een tijdje geleden dat ik nog een SAM gebruikt hebt (heb er geen meer nu).
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
      staat nochtans in de manual - zelfs op het foldertje dat bij elke lens zit: als je lens een knop heeft, enkel de knop op de lens gebruiken. En dus gebruik je de knop op de body uitsluitend als je lens geen AF/MF-knop heeft
      zal zo zijn voor sam objectieven (af-motor in lens), maar dacht niet voor oudere minolta objectieven (af-motor in body) !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        zal zo zijn voor sam objectieven (af-motor in lens), maar dacht niet voor oudere minolta objectieven (af-motor in body) !
        is toch wat ik schreef: je zet de knop op de body enkel op MF indien je manueel wil focussen met een lens zonder eigen AF-motor (die je dus ook niet uit kunt zetten; er zijn trouwens nog verschillende Sony's zonder SAM of SSM) - zo staat het althans in de manual.
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Een aantal Posts geleden vroeg iemand wanneer te schakelen met de af/mf knop als het toestel uit of aan staat? Voor mijn gevoel alleen wanneer deze uit staat.
          Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
            Een aantal Posts geleden vroeg iemand wanneer te schakelen met de af/mf knop als het toestel uit of aan staat? Voor mijn gevoel alleen wanneer deze uit staat.
            Voor mijn gevoel als de camera aanstaat evengoed (Zou beetje vreemd zijn om de camera uit te moeten zetten om MF te gebruiken en dan terug te moeten aanzetten... )

Comment

Bedankt allemaal.
              Ik gebruik nu slechts één SAM lens met knop, en laat de knop op de body staan op AF.
              Ik kies wat ik nodig heb op de lens alleen, en dat blijkt goed te werken.
              Meer moe dat niet zijn.
              Mvg

Comment

Hallo allemaal.

Is er iemand die de laatste tijd een A33/A55 gekocht heeft bij Konijnenberg in België?
                Ik zou namelijk eentje willen bestellen maar ik vraag mij af of ik daar ook kan genieten van de cash back actie van Sony? (had ergens anders gelezen dat ze geen officiële verdeler zijn van Nikon met als gevolg dat daar geen acties van zijn, dus twijfel ik of de actie van Sony wel geldig is).

Comment

op de prijskaartjes in hun winkel, weliswaar in het klein en zo onopvallend mogelijk, staat "Cashback".

eens kijken op de sony website voor de voorwaarden maar daar zal staan aangekocht in belgie, en als bewijs heb je daarvoor het factuur. Op het factuur moet Belgie staan. Dit is zo als je ter plaatse koopt, bij verzendingen weet ik niet. best konijn eens bellen.

Comment

Hallo iedereen,

Om oude dia's te kopiëren maakt ik een systeem met een oude Pentax balg en ook 42mm Pentax macro lens. Met Minolta/Sony 42mm adapter lukte dat zo perfect om 1/1 kopieën te maken.

Ik had dit al een tijdje niet meer gedaan en nu lukt het niet meer. Krijg steeds melding dat het toestel geen lens vindt terwijl ik uiteraard de manuele functie en scherpstelling ingeschakeld heb (zoals voorgeschreven op blz. 158 van de gebruiksaanwijzing voor gebruik van telescoop enz.). Heeft er nog iemand soortgelijke ervaring? Zou dit te maken hebben met de firmware update?

Comment

in menu is er waarschijnlijk ergens een setting "opname zonder lens" (release w/o lens), is zo voor a700, a900 en NEX

Comment

Klopt,

Had het intussen zelf gevonden. Doch die instelling was er voordien niet en is er blijkbaar met de firmware upgrade bijgekomen.

Toch bedankt voor uw reactie.

Comment

Ben in het bezit van een Sony Alpha 100 met de standaard kitlenzen. Voor mij met m'n beginnerstatus voorlopig een prima camera.
                          Wel wil ik binnenkort een betere lens aanschaffen namelijk de Tamron 18-50 mm f2.8

Als ik wat meer ervaring heb schat ik in dat ik de Sony Alpha 100 t.z.t. wil upgraden naar een betere body van Sony.
                          Kunnen alle lenzen van sony, tamron, sigma, etc met een Sony grip geplaatst worden op elke Sony body ? Of moet ik dan nog rekening houden met de aanschaf van de lenzen?

Zou het namelijk zonde vinden als ik straks goede lenzen heb die niet op een betere Sony body passen..

Ik denk dan bijvoorbeeld in de richting van een Sony alpha 580
                          -Sony a580, Tamron 17-50mm f2.8, Tamron 70-200mm f2.8, Sony 50mm f1.8

Comment

Voor zover ik weet passen alle lenzen die op je zou kunnen hebben op je A100 ook op je A580. Als je nu zou zeggen ik wil upgraden naar een A900 of A850, dan was het een ander verhaal geweest .

Maar bijvoorbeeld een A580 is een erg mooie upgrade .
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Die 100euro cashback moet je doen via Sony zelf.
                              Dat heeft niks te maken met de winkel.
                              Je moet gewoon het aankoopbewijs kopiëren en opsturen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laga Bekijk bericht
                                Ben in het bezit van een Sony Alpha 100 met de standaard kitlenzen. Voor mij met m'n beginnerstatus voorlopig een prima camera.
                                Wel wil ik binnenkort een betere lens aanschaffen namelijk de Tamron 18-50 mm f2.8

Als ik wat meer ervaring heb schat ik in dat ik de Sony Alpha 100 t.z.t. wil upgraden naar een betere body van Sony.
                                Kunnen alle lenzen van sony, tamron, sigma, etc met een Sony grip geplaatst worden op elke Sony body ? Of moet ik dan nog rekening houden met de aanschaf van de lenzen?

Zou het namelijk zonde vinden als ik straks goede lenzen heb die niet op een betere Sony body passen..

Ik denk dan bijvoorbeeld in de richting van een Sony alpha 580
                                Let op dat de grip verschillend is.
                                Ik ben van mijn A100 naar een 580 gegaan. Die A100 is eigenlijk een hele goede camera en een waardige opvolger vind je niet lager dan die 580. En dan nog moet ik toegeven dat ik de grotere viewfinder van de a100 nog steeds mis op de 580...
                                Pas op, er is zeer veel verbeterd in de 580 t.o.v. de 100. Toch maar om te zeggen dat de a100 een zeer volledige camera was...(Alleen de 18-70 kitlens was waardeloos imho)
                                Nikon D700, wat glas en Sony RX100
                                BD2424BE
                                Klik voor meer!

Comment

Working...
                                X