Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 'Het Sony Alpha Topic'

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
    die is toch pas voor het najaar?
    kans is trouwens reëel dat die in kit komt met een nieuwe lens waardoor het geheel nog wat duurder wordt;

mogelijk samen met de NEX-7 en die wordt geraamd op $ 1250 en zou in oktober uitkomen (doch niet noodzakelijk reeds in Benelux)
    opvolger nex3,nex5 is voor kortelings, allez, volgens Sony zelf dan toch, voor a7 reeks verwacht ik de presentatie aan pers in augustus en zal heel waarschijnlijk in volle glorie te bewonderen zijn tijdens PMA (amerika's grootste fotobeurs welke dit jaar doorgaat in september).

Comment

Zou me goed mogelijk lijken, aangezien Sony de A550/A500 en A580/A560 ook telkens ergens tijdens de zomer (ergens in augustus) heeft aangekondigd .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Hey Kenners,
        Ik ben een leek die me enorm geamuseerd heb met m'n Lumix en denk eraan om de stap te zetten naar SLR. Ik dacht aan de a580 maar ik lees op het forum dat Sony wel wat problemen heeft met goedekopere lenzen? De focusmotor zou snel sneuvelen... Is daar iets aan te doen? En waarom is Singma niet zo ideaal op Sony?
        Ik ben wel van plan wat te filmen met het toestel vandaar dat ik me wil informeren over die autofocus. Alvast bedankt, Pie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pie raket Bekijk bericht
          Hey Kenners,
          Ik ben een leek die me enorm geamuseerd heb met m'n Lumix en denk eraan om de stap te zetten naar SLR. Ik dacht aan de a580 maar ik lees op het forum dat Sony wel wat problemen heeft met goedekopere lenzen? De focusmotor zou snel sneuvelen... Is daar iets aan te doen? En waarom is Singma niet zo ideaal op Sony?
          Ik ben wel van plan wat te filmen met het toestel vandaar dat ik me wil informeren over die autofocus. Alvast bedankt, Pie

Ik heb niet dadelijk weet van problemen met Sony-lenzen... de vorige 18-70 kitlens was niet te best, maar de recentere 18-55 SAM is optisch prima... er zouden soms wel problemen zijn met (third-party) lenzen (zonder ingebouwde motor) die door de focusmotor (van oudere Sony's) kapot gedraaid werden (niet andersom!)
          En er waren problemen met Sigma-lenzen die niet compatibel waren met de A33/A55 maar dat heeft Sigma inmiddels opgelost.
          Alleszins niets om wakker van te liggen
          Koop die A580 met kitlens en kijk vervolgens rustig rond voor aanvullende goede lenzen, binnen en buiten het Sony gamma
          Maar als filmen je ding is, kijk dan ook eens naar de A55 - en misschien ook eens naar de NEX-5 !
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Als je wilt filmen koop dan een videorecorder

Ik hoop volgende week mn a580 eens goed te kunnen testen!
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

Laat maar horen hoe het je bevalen is.
              sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                Als je wilt filmen koop dan een videorecorder
                Heb daarnet mijn videorecorder eens goed bekeken, maar ik vind er geen lens op .
                Last edited by notex; 13 februari 2011, 12:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pie raket Bekijk bericht
                  Hey Kenners,
                  laat die a580 voor wat het is als je wil filmen en iets meer wil doen dan gewone fotokes nemen.
                  de sony a55 en a33 zijn veel beter geschikt om te filmen en bieden nog een hele hoop extra mogelijkheden dank zij zijn electronische, zoeker en is daarbij nog goedkoper en er loopt nog een cashback (geld terug) van 100€ dacht ik.
                  zijn de enige DSLRs waar je meer dan statische opnames kunt mee maken,zijn de enige toestellen in DSLR landschap waar je actie kunt mee filmen (sport, spelende kinderen etc)

verder is de a55 gelijk aan de a580 maar is veel compacter en handiger dan de a580 dank zij zijn electronische zoeker. Is ook de reden dat sony geen toestellen van de oude generatie zoals de a580 nog op de markt zal brengen.

Camcorder zijn geschikt om lange opname sequences te maken, tot zelfs meer dan 24h.
                  Met DSLR is dit beperkt tot 20 a 30 minuten. Zijn niet geschikt als je bvb een voetbal wedstrijd volledig wil filmen, maar zijn wel om verschillende sequenties van bvb 5 min te maken.

In de lenzen zit ook wat men noemt firmware, in sommige Sigma lenzen was er een foutje in die firmware wat enkel problemen gaf met de recente sony toestellen, maar dit is opgelost door Sigma, en zij doen gratis een aanpassing van de lenzen die al in omloop waren. Er is momenteel ook een nauwe samenwerking tussen sigma en sony voor de objectieven van de NEX toestellen.

je hebt objectieven met en zonder ingebouwde autofocus (AF) motor.
                  bij objectieven zonder AF-motor wordt AF-aangedreven door motor in het toestel, en het kon gebeuren dat het mechanisme in oudere sigma objectieven zwaktes vertoonde en stuk gingen. Tamron, minolta, tokina, zeiss, sony vertonen die zwaktes niet.

Recente objectieven hebben ingebouwde AF motor en worden bij Sony aangeduid door SAM en SSM, dacht bij Sigma HSM.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    je hebt objectieven met en zonder ingebouwde autofocus (AF) motor.
                    bij objectieven zonder AF-motor wordt AF-aangedreven door motor in het toestel, en het kon gebeuren dat het mechanisme in oudere sigma objectieven zwaktes vertoonde en stuk gingen. Tamron, minolta, tokina, zeiss, sony vertonen die zwaktes niet.
                    Toch iets beter je bronnen checken. Ik heb ooit een Tamron kapotgedraaid op mijn A700.

G
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                      Toch iets beter je bronnen checken. Ik heb ooit een Tamron kapotgedraaid op mijn A700.

G
                      kan uiteraard gebeuren dat een objectief het laat afweten door constructie fouten maar dat kun en mag je niet veralgemenen.

Comment

Alvast bedankt voor de info,
                        Ik ben de a55 en a580 aan het vergelijken. Ik wil vooral een goede reflex maar als ik er sport en spelende kinderen mee kan filmen is dat een toffe surplus.
                        Bij de a55 struikel ik een beetje over het feit dat dit toestel geen optische zoeker heeft.
                        Zijn er a580 eigenaars die de video autofocus al uitgebereid getest hebben op sport en spelende kinderen??? Moet dit toestel op dit vlak echt onderdoen op de a55?
                        Pie

Comment

elektronische zoeker heeft heel wat voordelen, teveel om allemaal op te noemen, is ook de reden dat sony waarschijnlijk geen toestellen meer met optische zoeker op de markt gaat brengen.

een paar voordelen zijn

-je ziet onmiddellijk of je beeld onder of overbelicht is, en ook of de witbalans teveel verkeerd is. In feite zie je met EVF wat je camera ziet, en dat is wat belangrijk is.
                          -je kunt uitvergroten om scherpte te controleren
                          -je kunt scherpte diepte (DOF) gemakkelijk inschatten
                          - beeld blijft helder in donkere omgeving
                          -krijgt 100% beeld, wat heel belangrijk en gemakkelijk is, bij de a580 worden stukken van het beeld gekapt in de zoeker.
                          -zoeker is veel groter dan van de a580, grootste nadeel van de a580 is zijn slechte zoeker, is veel veel te klein.

de a55 is compacter wat hem heel aangenaam maakt om te gebruiken, als het is om met je camera te koop te lopen koop dan een a580 of iets groter, als het is om te gebruiken en je wil iets hebben waar je echt plezier aan hebt koop dan een a55.
                          Heb dat toestel gebruikt en in gebruik is dat toestel veel beter dan een a700 of een a900. Denk altijd dat ik naar den oorlog moet trekken als ik zo iets lomp en zwaar als mijn a900 vastpak, gebruik zelfs veel liever mijn NEX toestel.

hier bevindingen van een pro fotograaf (national geographic) die gewoon is met een 5dmkii rond te sleuren

vertaald via google naar nl

engelse originele versie

paar fragmenten uit aritkel

vindt dat kleurweergave (ook dank zij lens) van de a55 beter is dan van 5dmkii
                          I took my 5D Mark II just in case I didn’t get what I was looking for with the Sony (A55). As it turns out, I hardly shot with it at all. The Zeiss lenses have such great contrast and color that I found myself preferring to shoot with the Sony.

Is ook onder de indruk van de snelheid van de a55
                          I decided I should try out the 10 frames per second feature. The interesting thing about this feature is that you can see what you are shooting the entire time, and you can focus as you shoot. Zie voorbeeld foto's in artikel

over mogelijkheden van video is hij ook heel enthousiast
                          Shooting video with the A55 was a dream. The ability to use autofocus while shooting, coupled with being able to use the viewfinder as opposed to the LCD screen on the back of the camera makes this one of my top picks for HDDSLR shooting.

op 1min 20s zie je in volgend filmpje hoe snel de a55 is, eerste deel van filmpje toont de a700 opvolger maar zegt weinig als je geen japans kent.

ik heb de mogelijkheid regelmatig met verschillende toestellen fotos te maken en ik moet zeggen, een toestel moet heel veel in huis hebben om mij nog te kunnen imponeren, het laatste jaar zijn er 3 daarin gelukt in DSLR landschap

de pentax k-x en k-5
                          en de a55

Comment

Hey Puerte,
                            Hartelijk dan voor alle info. Je doet me twijfelen, maar sta me wel toe om critisch te blijven
                            Ik las eerder dat het nadeel van de lichtdoorlatende spiegel is (en dat hij dus niet opklapt) hij zijn hoeveelheid licht moet opdelen voor de zoeker en de sensor. Hierdoor zou hij op donkere momenten (binnenhuis en 's avonds) 1) moeilijker hanteerbaar zijn doordat de zoeker onderbelicht is en 2) er snel ruis op de foto te zien is.
                            Klopt dit?
                            Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              ik heb de mogelijkheid regelmatig met verschillende toestellen fotos te maken en ik moet zeggen, een toestel moet heel veel in huis hebben om mij nog te kunnen imponeren, het laatste jaar zijn er 3 daarin gelukt in DSLR landschap

de pentax k-x en k-5
                              en de a55
                              Ik heb hier jammer genoeg veel minder de kans toe. Ik heb een klassieke DSLR, maar heb onlangs de A55 eens een tiental minuten kunnen gebruiken. De eerste 2 minuten waren echter nutteloos omdat ik mezelf er niet van kon overtuigen dat dit een echt toestel was, zo klein!! Ik heb vooral met de in-camera HDR zitten spelen, die doet het heel goed volgens mij. Dit kan je met een klassiek toestel ook natuurlijk, maar heb je achteraf weeral wat PS werk aan, dus waar je dit in 5% van de gevallen zou gaan gebruiken, zou ik dit met dit toestel misschien in 20% van de gevallen doen.

1 ding vraag ik me over dit systeem echter af: is er bij dit toestel nu eigenlijk nog een verschil tussen live view en EVF shooting? Ik had het gevoel dat of ik nu in de OVF keek, dan wel gewoon op scherm, dit identiek hetzelfde was. Het beeld, de AF, snelheid, ... leken me identiek. Het leek hetzelfde beeld maar dan geprojecteerd op een mini schermpje.

Het lijkt me dus dat (opnieuw: ik kan hier compleet verkeerd zitten - graag jouw mening!!) dit systeem van werken een toestel creeert dat enkel live view heeft - een live view die zeker een factor 10 beter en sneller is dan alle andere merken - en ze de OVF er bijgemaakt om het "spiegelreflex gevoel" niet te verliezen.

De live view op mijn 60D, al zal dat voor de meeste klassieke toestellen zo zijn, is enkel bruikbaar voor stilstaande voorwerpen. De AF kan meer dan een seconde duren, en het beeld loopt nog eens merkbaar achter, een paar honderd ms volgens mij. In de 4 maanden dat ik mijn nieuw toestel heb denk ik niet dat de live view al 2 minuten aangestaan heeft. Los daarvan, ik heb dit op geen enkel moment als een beperking aangevoeld. Mocht ik een A55 hebben zou ik waarchijnlijk ook OVF werken en niet live view.
                              Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

Comment

Ik las eerder dat het nadeel van de lichtdoorlatende spiegel is (en dat hij dus niet opklapt) hij zijn hoeveelheid licht moet opdelen voor de zoeker en de sensor. Hierdoor zou hij op donkere momenten (binnenhuis en 's avonds) 1) moeilijker hanteerbaar zijn doordat de zoeker onderbelicht is en 2) er snel ruis op de foto te zien is.
                                Klopt niet helemaal. Het is wel zo dat er , ik geloof 70% naar de beeldsensor gaat en 30% naar de autofocussensor, dus die laat minder licht door dan een klassieke opklappende spiegel, maar dit is minimaal en de Sony ingenieurs zullen hier wel aan gedacht hebben en dit op de één of andere manier compenseren.
                                Bij donkere omstandigheden heb je net een beter zicht omdat wat je ziet door de zoeker hetzelfde beeld is als in Live view, dus je ziet het resultaat vd belichting onmiddellijk door de zoeker.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                                X