Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Klein vraagje voor de kenners hier: mn schoonbroer gaat mn a300 overnemen, maar hij wil maar één lens. Omdat hij de camera echt voor basic dingen gaat gebruiken (foto's van kindjes enzo) heeft hij de Tamron 18-200 op het oog. Ik weet wel dat de 18-250 beter is (zeker het Sigma model), maar ik weet niet als het prijsverschil het echt wel waard is...
Toch niet voor hem, wat denken jullie? Op dyxum vind ik zowel als
Moet eigenlijk bij objectieven, maar wou hier geen nieuwe topic voor openen.
"Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard 500px
Ik weet wel dat de 18-250 beter is (zeker het Sigma model), maar ik weet niet als het prijsverschil het echt wel waard is...
Ik ben geen kenner maar heb wel volgende bemerkingen :
-Ik ken bijna geen tragere lens dan de tamron 18-200
-De HSM van die sigma lens maakt de AF van de body een beetje "onafhankelijk" dus een T18-200 op de A580 of A300 maakt een breed verschil, de Sigma met HSM dan weer een heel stuk minder... -> de keepers gaan veel hoger liggen, de OS is zeer prettig, HSM is troef en het extra bereik met betere optische prestaties maken het plaatje af...
IK zou dus 200 euro en een klets meer uitgeven voor de sigma om meer fotografisch plezier te hebben en vooral ook een lens te hebben die veel langer meegaat (omwille van zijn betere prestaties) dan de tamron 18-200...
Niet dat je geen leuke foto's kunt trekken met de tamron
Als je natuurlijk die 18-200 voor 100 à 120 euro vindt, kan je moeilijk sukkelen natuurlijk
ps: 't is precies wel lang wachten, of toch al eens gebeld
Omdat hij de camera echt voor basic dingen gaat gebruiken (foto's van kindjes enzo) heeft hij de Tamron 18-200 op het oog.
Zonder onder de noemer "kenners" te willen vallen, zou ik zeggen, laat hem deze review eens lezen, en vertel hem er inderdaad maar bij dat de AF "niet zo heel snel" zal zijn en dat het geen f/2.8-lens is, zodat hij vooraf weet wat hij kan verwachten. Actiefoto's en foto's bij weinig licht (zonder flitser), dat is moeilijk.
Vlijmscherpe foto's van kinderen die op een bewolkte dag door de tuin spurten... dat zal dus lastig worden.
Maar portretjes bij genoeg licht (of met flitser), een resem vakantielandschappen, enz..., dat kan helemaal perfect. En als je het nuchter bekijkt: tegenwoordig kan je die lens zodanig goedkoop vinden, dat het als budgetlens eigenlijk bijna een logische keuze wordt.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Ik zal het hem zeggen Ik dacht eerst de 2 kitlenzen voor te stellen, maar ik vrees wat voor de lenswissel Vandaar dat ik denk dat een superzoom beter zou zijn.
Dit zijn mensen die hun foto's evengoed met een compactje kunnen nemen. Maar toch een ietsie verder willen gaan. Vandaar dacht ik dat de Tamron wel voldoende kon zijn. Ze zijn echt niet van plan in de fotografie te gaan.
Dit zijn mensen die hun foto's evengoed met een compactje kunnen nemen. Maar toch een ietsie verder willen gaan. Vandaar dacht ik dat de Tamron wel voldoende kon zijn. Ze zijn echt niet van plan in de fotografie te gaan.
Tuurlijk kan de tamron voldoende zijn, maar als je toch maar 1 lens koopt, dan misschien beter ietsje meer uitgeven en "van de eerste keer goed"?
Als je een goedkope tamron vindt, dan zeker ook doen!
De Tamron 18-200 : De prestaties op 200mm zijn ronduit slecht. Op 100mm moet je hem dichtknijpen tot F8 voor een redelijk resultaat. Op de kortere brandpuntsafstanden presteert die redelijk goed. Tamron 18-200
Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50 Mijn bird foto's en urbex foto's
Comment