Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha Vs Canon EOS 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony Alpha Vs Canon EOS 400D

Oorspronkelijk geplaatst door tatanka Bekijk bericht
    eos 400d met zelfde lenzen kopen voor 156 euro (waar de korting 80 nog vanaf moet)

of in de folder van top camera art daar staat deze voor 1019 (reeds met de korting af)
    Als je echt prijzen vergelijkt, zal je merken dat die niet echt heel ver uit elkaar liggen en op basis daarvan zou ik persoonlijk dus geen keuze maken...

Zie tweakers.net bv. :
    400d: €644
    a100: €594
    tweakers
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

tja, heb nu zoiets van, ga eens naar de winkel en ga kijken welke me het beste in de hand ligt,

als ik rekening hou met de populariteit in de volksmond, ga ik voor de 400d

als ik rekening hou met body is, spotmeting, postings hier, ga ik voor a100

als a100 beter in de hand ligt, wordt het misschien a100
      maar... daar heb ik geen cash back meer, gaat dat weer meespelen,
      Eos R
      Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
        tja, heb nu zoiets van, ga eens naar de winkel en ga kijken welke me het beste in de hand ligt,
        als ik rekening hou met de populariteit in de volksmond, ga ik voor de 400d
        als ik rekening hou met body is, spotmeting, postings hier, ga ik voor a100
        dpreview a100
        dpreview 400d
        Laatste paragraaf van de conclusie: "Thanks to its blood line and low price the EOS 400D will no doubt be a huge success for Canon. However unlike the EOS 350D, for me it's no longer the first or obvious choice, so before jumping on the bandwagon make sure you've weighed up the competition."

In deze test wordt de 400d trouwens in detail met D80 en a100 vergeleken.

En als je dit allemaal gelezen hebt en je bent de winkel binnen gegaan om de toestellen praktisch aan de tand te voelen, dan zou je toch een keuze moeten kunnen maken waar je 100% gelukkig mee bent. Ze maken in elk geval allemaal foto's, dus helemaal fout kan je nooit zitten met je keuze .
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

@K-2 : je moet stoppen met mensen proberen over te halen om sony toestellen te kopen, de tweedehands lenzen worden er enkel maar duurder door

@TS : Zoals reeds meermaals gezegd, er zijn geen slechte body's (meer), dus probeer ze eens, maak je keuze en be happy with it !
          Last edited by Grf; 8 mei 2007, 08:04.
          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
          like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
            de tweedehands lenzen worden er enkel maar duurder door
            Mijn welgemeende excuses...
            Gezien de twijfel bij sommigen, dacht ik nog wat nuttige links/info te bezorgen, maar je hebt gelijk. Vanaf nu ga ik proberen in [shut-up mode] te blijven .

Comment

als je voornamelijk indoor in dancings foto's gaat nemen, zal je met die kits niet veel kunnen aanvangen denk ik om de simpele reden dat die kitlenzen niet lichtsterk genoeg zijn...

ik kan alleen maar uit ervaring spreken dat ik zeeeer tevreden ben over de ruisreductie van de 400D maar ga hem daar om niet de hemel inprijzen omdat ik de a100 niet ken.

ik denk dat het beiden goede bodies zijn die zeer aan mekaar gewaagd zijn.

ik denk dat het dan misschien het beste is om, zoals nog al vermeld, in een winkel de 2 bodies eens in de hand te nemen... de prijs van de bodies ligt niet echt ver uit elkaar dus budgetgewijs, zal je mijns inziens moeten kijken naar de kostprijs van een geschikte lens voor jouw werk : dancings, weinig licht, freaky lichteffecten, ...

maar ja, wie ben ik he ;-)
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

die image stabilisation, welke waarde moet ik daar aan hechten,

zou graag een leuke slr te kopen met een kitlens (18-55 voor 400d of 17-70 voor alpha)

bedoeling is gewoon m'n interesse in fotografie wat uitbreiden met wat creatieve mogelijkheden

daarom zou ik buiten deze aankoop om, later nog 1 a 2 lenzen bijkopen, doch niet uit de al te dure klasse,

maar ik zie dat bij de meeste canon lenzen er geen is op de lens aanwezig is, doch enkel bij de meer duurdere lenzen,

als ik dan zie, dat de sony wel is heeft op het toestel dan, zou dit misschien een overweging zijn om te gaan voor de alpha ipv de 400d

pff, net nog die reviews gelezen, wat is het moeilijk zeg, een keuze maken
                Last edited by schorrie; 9 mei 2007, 12:33.
                Eos R
                Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

Comment

kijk hier eventjes:

vergelijken van verschillende cameramodellen en hun foto's

Dré

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht

Lesnumeriques ? LOL .. iemand zou hun eens moeten vertellen dat ze vergelijkende fotos op hetzelfde moment in dezelfde omstandigheden en met dezelfde parameters moeten nemen .. misschien dat het dan nog ooit iets wordt maar ik betwijfel het .. ik heb ze gevolgd vanaf het verschijnen van de Canon G6 tov van de "equivalente" Sony modellen en zo verder .. nog nooit zo hard gelachen ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
                      die image stabilisation, welke waarde moet ik daar aan hechten,
                      ...
                      pff, net nog die reviews gelezen, wat is het moeilijk zeg, een keuze maken
                      In de review van de a100 (tenminste die onder mijn link hiervoor) staat toch aangegeven welk effect SSS bij de a100 heeft en welk belang de reviewer eraan hechtte, dacht ik...
                      Ikzelf vond het een paar jaar geleden belangrijk genoeg om Minolta ipv Nikon te kiezen en vandaag zou ik dezelfde keuze maken, maar zoals steeds is dit persoonlijk. Als jij andere dingen belangrijker vindt, zal je keuze er mogelijk anders uitzien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        In de review van de a100 (tenminste die onder mijn link hiervoor) staat toch aangegeven welk effect SSS bij de a100 heeft en welk belang de reviewer eraan hechtte, dacht ik...
                        Ikzelf vond het een paar jaar geleden belangrijk genoeg om Minolta ipv Nikon te kiezen en vandaag zou ik dezelfde keuze maken, maar zoals steeds is dit persoonlijk. Als jij andere dingen belangrijker vindt, zal je keuze er mogelijk anders uitzien...
                        om vast te stellen dat optische stabilisatie een positief punt is moet je geen kernfysica gestudeerd hebben hoor, dan kan elke "noob" met de natte vinger vaststellen .. het ging er trouwens om dat hun vergelijkende tests rammelen aan alle kanten ..

Comment

Bij Sony koop je TV's, Stereo-installaties, enz
                          Bij Canon koop je fototoestellen...
                          Dus de keuze is snel gemaakt
                          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
                            -Belachelijk hoor
                            -canon is best wel goed sony is dat ook ,er zijn veel gelijkenissen en bepaalde opties hebben voor en nadelen ,ik heb ze beide en weet heus wel waarvan ik spreek,de i.s. bij de sony b.v. is wel héél belangrijk ,de i.s. in de lenzen van de canon niet!aangezien je deze dan duurder moet betalen,de ruis ligt beter bij de canon ,enz...,
                            Dus met andere woorden, wat je zegt slaat nergens op!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
                              Belachelijk dit soort uitspraken. Als je alleen al kijkt naar de CCD's die Sony ontwikkelt voor andere digitale reflexen, hebben ze een behoorlijke know how. Daarnaast hebben ze een hele serie goede compacts en bridges afgeleverd. Nee hoor niks mis met Sony als camerafabrikant. Aan dit soort opmerkingen heeft werkelijk niemand wat.

Bart

Comment

Amai serieuze mensen allebei.
                                Kijk naar het clown emoticon achter mijn zin.
                                Was wel grappig bedoeld.
                                Chillen...
                                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Working...
                                X