Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha Vs Canon EOS 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony Alpha Vs Canon EOS 400D

Ik zit met een vraagje:

Ik wil een spiegelreflex kopen maar weet niet goed welke van de 2, de beste is, het zit zo dat ik altyd in het donker fotos maak met wat lichteffecten, ik zit in dancings, danscafés etc etc... Welke van deze 2 kits is volgens jullie het beste om het mooiste resulataat mee te halen en de beste qwa prijs/kwaliteit.

Graag jullie mening over volgende sets:

- Sony Alpha DSLR-A100 + 18-55mm + 18-70mm + 75-300mm (1490€)
    - Canon EOS 400D + EF-S 18-55mm + EF-S 55-200mm + BGE3 (1295€)

Ik hoop dat jullie mij een beetje willen helpen, want dit is allemaal vrij nieuw voor mij.

Re: Sony Alpha Vs Canon EOS 400D

Geen idee waar je die prijzen vandaan hebt, maar een a100 + 18-70 + 70-300 moet je toch wel voor rond de €800 kunnen vinden...

De beste ? Probeer eens wat je het beste ligt als je ermee werkt...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

De Canon heeft toch een iets betere beeldkwaliteit en minder ruis, de Alpha heeft voordelen wat betreft het anti-shake systeem en ligt mogelijk iets beter in de hand. Voor de Canon zijn ook op dit moment meer lenzen ter beschikking.

ik zag hier een passende discussie over een objectief voor partys
      Last edited by pisseblom; 24 april 2007, 00:09.
      test

Comment

Ik heb de prijzen van een fotograaf in de buurt, dit was de bruto prijs en er gin nog een kleine 100€ vanaf + dan nog een cashback van 100€; hij zei ook nog dat de a100 een verouderd model is en binnen dit en enkele maanden van de markt zal verdwijnen. Ook de technologie van de a100 al verouderd is en dat ik beter kon kiezen voor een EOS 400D. Dus stel ik aan jullie de vraag van: welk toestel zou jij kiezen; met welke lens of kit.

Comment

Ik snap niet goed waarom je 2 standaard objectieven nodig hebt bij de sony :
          Sony Alpha DSLR-A100 + 18-55mm + 18-70mm + 75-300mm

Anyway dat de Alpha-100 een verouderd model is dat binnenkort van de markt verdwijnt lijkt me een krasse uitspraak hoor.
          Sony heeft 2 nieuwe toestellen laten zien die (hopelijk) in de loop van het jaar uitkomen maar die zijn uit een hogere klasse dan de 100 (die trouwens nog maar een 8 maanden oud is).

Persoonlijk vind ik de A100 een stuk makkelijker en comfortabeler om te gebruiken dan de 400D van mijn schoonvader maar zoals K2 zegt kan je het beste de toestellen eens vastnemen en proberen wat jij het beste vind.

In elk geval denk ik niet dat er (nog) slechte gemaakt worden zenne.

PS : de Sony heeft misschien wat meer last van ruis maar langs de andere kant kan je door de SSS een lagere ISO gebruiken.
          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
          like.no.other

Comment

Geen ervaring met Sony of met Canon maar wat de lens betreft zou ik toch niet opteren voor een kitlens maar eerder voor een lichtgevoelige lens zoals de Tamron 28-75 2.8 op een Canon. Je zit in veel donkere ruimten waar je je sluitersnelheid laag wil houden. Hiervoor zou ik toch zeker een lens met f2.8 aanraden. Is het om concertfotografie te doen dan is hier een goed topic over te vinden onder de rubriek Objectieven.
            Of je een zoomlens nodig hebt weet ik niet, hangt af wat je fotograferen wil.

Comment

De a100 is een kit met 3 objectieven. En de 400D met de een standaard objectfief en een zoomobjectief. Ik werk nu nog met een Nikon E5700, het is daarmee dat ik naar een spiegelreflex wil overstappen. De fotos die ik maak zijn van mensen die in de dancing of café komen, dus een zoom is eigenlijk niet nodig, ze staan altyd rechtvoor me dus... welke lens zou je kunnen aanraden voor diet soort fotografie?
              Last edited by Mikeee; 24 april 2007, 08:14.

Comment

Verschillende winkels hebben verschillende kits dus kan het zijn dat je een Canon hebt die met 1 kitlens wordt geleverd of soms met 2 lensen.
                Ik zou gewoon de body kopen (als je Canon zou kiezen) voor €669 en een Tamron lens AF SP 28-75/2,8 XR DI Canon 67 zou dan €333 moeten kosten.
                Dit zijn prijzen van Fotokonijnenberg dus een totaal van €1.002
                Dit is zonder geheugenkaartje ed.

Comment

Ik moet eigenlijk geen 2-3 lensen hebben, als ik gewoon 1 heb die ik zo wat voor alles kan gebruiken. Zowel voor fotos van kortbij en fotos met iets of wat zoom. Zou ik dan een 28-75 lens kunnen gebruiken?

Comment

Kijk hier eens :
                    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=142773

In elk geval, je kan beter een fotoboer zoeken die correcte info geeft en correcte prijzen hanteert.

Een Sony-kit met 3 kitlenzen is gewoon dom. Een 18-55-lens voor Sony bestaat niet eens. Een Sony-body heb je voor minder dan €600.
                    Dat een a100 verouderd zou zijn, is trouwens ook complete onzin. Misschien heeft de verkoper wel een hogere marge op een 400d .

Welke lens (/lenzen) hangt af van de situatie waarin je wil werken, de afstand tot je onderwerp, wil je individuen op de foto of eerder hele groepen mensen, veelal stilstaand of eerder actief (dansend bv.)... Zoek eens iemand in jouw buurt die je iets wil laten gebruiken in de praktijk. Dat zal je een veel beter beeld geven van wat je nodig hebt dan 20 pagina's in dit topic.

Succes !
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

zit met hetzelfde probleem,

de canon 400d 18-55 of de sony alpha 18-70

altijd graag foto's getrokken met simpel digitaal toestelletje, wil nu uitbreiden naar iets meer creativiteit/hobby,

weet niet wat kopen, twijfel vooral tussen sony en canon,

puur afgaand op postings zou ik zeggen dat de 400d een beter toestel is met meer mogelijkheden, maar is dit wel zo, of zijn er gewoon meer 400d gebruikers,

moesten beide toestellen even goed in de hand liggen, wat zouden ullie dan aanraden, wat zijn de voor- en nadelen van de 400d, en welke zijn die van de sony
                      Eos R
                      Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

Comment

Sterke uitspraak van die handelaar. Lijkt me eerder een duidelijk staaltje van iemand die 'uit gewoonte' liever Canon verkoopt. A100 is zeker NIET verouderd.

Ik stond enkele maanden geleden ook voor die keuze. Ik heb gekozen voor de camera die het best in m'n handen lag. Sorry voor de 'canonians' maar dat was zeker en vast de Sony. Ik blijf de 400D een 'uit de kluiten gewassen' compactje vinden. Ik vind hem echt iets te klein ontworpen (IMHO) .

Het onmiskenbare voordeel van de Canon is het overaanbod aan 2dehands lenzen. Iets wat toch al ietsje moeilijker is met de Sony.

Over lenzen gesproken, de 'kit'lenzen zou ik voor je doeleinden niet gebruiken. Aangezien het nogal donker is waar jij graag vertoefd, zal je toch wel iets sterkere lichtlenzen nodig hebben. Ik zou eerder opteren voor een lichtsterke primelens ofzo...

Misschien eens luisteren naar de concertfotografen, die zitten ook een beetje in hetzelfde licht (of donker) te werken.

Gr,
                        Yoeri.
                        Sony A100 - Tamron 28-200mm AF ASPHERICAL XR - DT 3.5-5.6/18-70

Comment

donker? => hoog iso => canon of fuji
                          foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mikeee Bekijk bericht
                            Ik heb de prijzen van een fotograaf in de buurt, dit was de bruto prijs en er gin nog een kleine 100€ vanaf + dan nog een cashback van 100€; hij zei ook nog dat de a100 een verouderd model is en binnen dit en enkele maanden van de markt zal verdwijnen. Ook de technologie van de a100 al verouderd is en dat ik beter kon kiezen voor een EOS 400D. Dus stel ik aan jullie de vraag van: welk toestel zou jij kiezen; met welke lens of kit.
                            Ik treed Grf bij, die uitspraak over verouderd model

Zet de voordelen eens langs elkaar:

-degelijke body prijs/kwaliteit.
                            -ingebouwde beeldstabilisatie = dus op iedere lens = prijsbesparend voor
                            verdere aankoop van lenzen.
                            -alle lenzen van Minolta AF-mount, Konika Minolta, Sony, en sommige Tamron,
                            Sigma ...enz. passen erop.
                            -handige knoppen op body.

Sony komt met 2 degelijke opvolgers eentje voor de 7D van KM en een profi serie DSLR, vermoedelijk full frame of factor 1.1 / 1.2

Je gaat voor binnenfotografie neem dan een degelijke lichtgevoelige lens en in combinatie van een goede flits.

Mist kortbij zoals je zegt, een voorkeurlens prijs/kwaliteit Tamron 17-50 mm 2.8 Di II voor 390€ met beschermfilter.

Wat zoeken op internet geeft zeker € voordeel....
                            Succes met de hobby.
                            Last edited by Petronix; 6 mei 2007, 08:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mikeee Bekijk bericht
                              Ik zit met een vraagje:

- Canon EOS 400D + EF-S 18-55mm + EF-S 55-200mm + BGE3 (1295€)

Ik hoop dat jullie mij een beetje willen helpen, want dit is allemaal vrij nieuw voor mij.

Ik denk dat je best ook een kijkje neemt op het http://www.digicamshop.be

daar kan je de eos 400d met zelfde lenzen kopen voor 156 euro (waar de korting 80 nog vanaf moet)

of in de folder van top camera art daar staat deze voor 1019 (reeds met de korting af)
                              Canon EOS 400d -18-55mm/55-200mm+kit grip E3

Comment

Working...
                              X