Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon meer ruis dan Nikon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon meer ruis dan Nikon?

Hallo,

Geregeld krijg ik de kans om indoor athletiek foto's te nemen. Ik zie daar
    altijd Canon Mark II gebruikers en soms is één Nikon gebruiker. Als ik dan
    mijn D200 opnames op Iso 1600-3200 vergelijk met de Canon gebruikers dan
    is er een zeer groot verschil in ruis. Mocht ik geen arsenaal aan Nikon lenzen
    hebben ik zou direct overstappen naar canon.

Persoonlijk zet ik ook altijd de ingebouwde ruisonderdrukking uit!
    Neat image of andere degelijke software bied veel betere prestaties maar als je dit voor 100de foto's moet doen is het zeer tijdrovend en de kranten wachten niet met drukken.

Dus als je veel op hoge iso's gaat fotograferen koop dan een Canon !!

Patrick.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patevi Bekijk bericht

Dus als je veel op hoge iso's gaat fotograferen koop dan een Canon !!

Patrick.
      Of een Fuji S5 Pro
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Of een Fuji S5 Pro
        Dat valt nog af te wachten denk ik. Momenteel aan de hand van die iso2000 files die je laten zien hebt zou ik nee zeggen. Maar dat is nog veel te vroeg om echt te zeggen.

Comment

Ik zou voor de laatste stand der techniek altijd even kijken op www.dpreview.com.

Meestal wordt daar de laatste Nikon vergeleken met de laatste Canon.

Toen ik de 30D kocht, was Canon beter dan Nikon en Nikon weer beter dan Sony. Het was heel simpel te zien, geen expertise voor nodig om dit te kunnen beoordelen. Ik ben geen fan, van welk merk dan ook. Alles heeft zo zijn problemen blijkt.

Wel wil ik opmerken dat ruisonderdrukking altijd gebaseerd is op software die verschillen verzwakt en overeenkomsten oppept (er wordt als het ware een tweede beeld in een tijdelijk hulp geheugen gestopt). Dit geeft dan inderdaad minder ruis maar ook altijd minder detail. Ik prefereer het beeld met ruis. Dat ziet er "natuurlijker" uit dan bepaalde delen die bij ruisonderdrukking vervlakken. Niet alle ruis komt mij storend over, vooral niet in onscherpe delen van foto's.

Comment

Volgens de test is de Nikon beter maar als ik zelf kijk bij 1600 ISO vind ik toch de Canon net wat mooier. De Sony vind ik beduidend lelijker!

Comment

Ik heb een paar maanden terug nog de D80 getest maar dezelfde week weer verkocht omdat ik de platen op hoge iso (evenals de d200) niet vond halen bij de fuji S3.
              Al met al is het natuurlijk lariekoek dat somige dslr's met PRO in de naam niet voor de pro zouden zijn. De slr/n van Kodak had ook pro in de naam en alhoewel mijn Canon 5D aardig in de buurt komt had die Kodak een superieure resolutie in die klasse en ook erg mooie kleuren. Alleen geeft de 5D op iso 1600 minder ruis dan de slrn op 400.
              Maar goed, we willen dus allemaal de kleurendiepte van de S5, de minimale ruis van de S5 of de 5D, de snelheid van de D2x en alles graag in een handzame body en een betaalbare prijs.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Iedereen die Nikon heeft vindt dat Nikon minder ruis heeft dan Canon.
                Iedereen die Canon heeft vindt dat Canon minder ruis heeft dan Nikon.

Er is dus geen enkel Canon of Nikon ruis probleem.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

Jan.
                  Mijn BENQ heeft nóg minder ruis dan die 2 !
                  Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                  MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

Jan.
                    Daarom is het ook een grote onzin discussie, die ook nog eens periodiek herhaald wordt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Daarom is het ook een grote onzin discussie, die ook nog eens periodiek herhaald wordt
                      Da's waar

Ik heb pas voor de communiereportage van mijn zoon toch goddelijk mooie foto's uit mijn verschrikkelijke Nikon ruisbak gehaald

MVG,

Comment

De eeuwige discussie.
                        We zijn verwend met 19" schermen en zoomen tegenwoordig tot de laatste pixel.
                        Wie bekeek er 10 jaar geleden zijn foto's met een vergrootglas? .. juist mijn bompa omdat die slechte ogen had.

Maar wie foto's afdrukt op 10*15cm heeft echt geen last van de noise-issue.
                        Voor de zeldzame gevallen waarin ik hoge iso gebruik is noiseware-pro de beste noise-remover.

Over de jaren zijn mijn foto's kwalitatief beter geworden met meer scherpte en minder noise. I'm very happy.
                        The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

Working...
                        X