Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Casio Exilim vs Panasonic Lumix LX2/TZ3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Casio Exilim vs Panasonic Lumix LX2/TZ3

Hoi hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe digitale camera. Review na review gelezen... En ik kom er maar moeilijk uit. Ik word er een beetje van . Haha.

Nou, Ik ben dus op zoek naar een degelijke camera. Waar je wel wat mee kan. Goed beeld. Boven de 5-6 Megapixels. Moet overal mee naartoe kunnen, dus "klein" zijn.
    Ik heb eerst zitten kijken naar de Casio Exilim Z1000, nu is er ook de Z1050. Voordeel dat ze lekker klein zijn en ben in het algemeen alleen goeie gebruikerservaringen tegen gekomen? Iemand ervaring met deze camera's?
    Maar nu viel mij de Panasonic Lumix LX2 ook op. Deze is op het moment dan ook mijn eerste keus. Maar deze is dan weer in strijd met de Lumix TZ3... Dus LX2 -TZ3... Ik weet het niet.
    Wat zijn jullie meningen ?

Alvast bedankt !
    Mvg
    Tim

Re: Casio Exilim vs Panasonic Lumix LX2/TZ3

Ik ken er zelf nog niet al te veel van.
    Maar als ik die twee toestelletjes bekijk zou ik het inderdaad ook moeilijk hebben met de keuze. De lx2 heeft 10.2 mp heeft raw ondersteuning, een groot scherm. De tz3 heeft ook een groot scherm, maar wel geen raw ondersteuning. Nu is de vraag of die Raw voor u ook effectief nodig is.
    tz3 vind ik persoonlijk een meer toonbare look hebben.

Ongeacht wat ik boven vermeld zou ik zelf uiteindelijk voor de tz3 gaan. Waarom?
    Omdat deze 10x zoom heeft, omdat deze er leuker uitziet en omdat mijn vermoeden groot is dat die 10.2 mpix op het zelfde ccd formaat zitten als die 7.2 mpix van de tz3.
    Dit heeft als gevolg dat de 7.2 mpix meer licht kunnen vangen en dus scherpere beelden kunnen leveren dan die 10.2 mpix in de lx2.

@ andere forumgangers, gelieve mij te verbeteren als ik daar verkeerd in ben.

Mvg,

Johan.
    Mvg,
    Johan

Comment

Working...
    X