Re: Canon meer ruis dan Nikon?
Ik werk met een D2x, en toegegeven, de ruis op lichtwaarden onder 75 in het histogram op ISO800 en hoger kan soms aardig tegenvallen in donkere omstandigheden omdat het op het detail invreet. Daarom gebruik ik de hogere ISO's enkel als het niet anders kan
Maar ik zal voor die reden echter NOOIT al mijn Nikon gerief verkopen om de simpele reden dat ik ondertussen al redelijk wat topglas gekocht heb waaronder één exemplaar dat nog niet eens van dichtbij door een ander merk geëvenaard wordt
Ik heb zeker vertrouwen in de toekomst, omdat Nikon in zijn consumenten gamma aantoont dat het Canon met rasse schreden aan het bijbenen is op gebied van ruisonderdrukking, wat belooft voor de nieuwe pro generatie. Waar ik wel ongeduldig in word, is het uitblijven van een 35FF camera. Niet een multimegapixel camera van 8000 of meer Euro, maar het 35FF Nikon equivalent van een Canon 5D met 12 tot 14 Megapixel en rond de 3000 Euro. En daarnaast hou ik zeker mijn D2x, want dat is nog steeds een fantastische camera
MVG,
Ik werk met een D2x, en toegegeven, de ruis op lichtwaarden onder 75 in het histogram op ISO800 en hoger kan soms aardig tegenvallen in donkere omstandigheden omdat het op het detail invreet. Daarom gebruik ik de hogere ISO's enkel als het niet anders kan

Maar ik zal voor die reden echter NOOIT al mijn Nikon gerief verkopen om de simpele reden dat ik ondertussen al redelijk wat topglas gekocht heb waaronder één exemplaar dat nog niet eens van dichtbij door een ander merk geëvenaard wordt

MVG,
Comment