Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K10D: batterijverbruik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax K10D: batterijverbruik

Heb vandaag de K10D + grip in mijn handen gehad en woooow ... heb goesting om mijn Nikon spullen terug in te wisselen .

In tests lees ik dat je met de batterij ongeveer 500 opnames doet. Dit lijkt me erg weinig (met vroegere Ist-DL op gewone penlites nam ik zo'n goeie 1000 foto's), mijn D70s waar ik nu mee werk gaat ook makkelijk een dikke 1000 opnames mee. Nu had ik graag gehoord van de gebruikers zelf hoeveel shots ze met een volle batterij kunnen...
    Last edited by Petertje; 21 maart 2007, 21:09.
    It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Re: Pentax K10D: batterijverbruik

jah.. dat zou ik ook graag willen weten... Ik krijg mijn K10D als't goed is morgen geleverd

Beste er maar direct een extra batterij bij bestellen? en weet iemand ook een goed merk welke ik het beste kan kopen (lees: goedkoop ) De originele Pentax is me toch echt ff te duur...
    www.indetailfotografie.nl

Comment

6.75€ goedkoop genoeg?

En de kwaliteit is vrij goed, ongeveer hetzelfde als de originele batterijen.

Heb al veel goeds over de site gekocht en zal er weldra ook mijn batterijen bestellen

You're welcome

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
        jah.. dat zou ik ook graag willen weten... Ik krijg mijn K10D als't goed is morgen geleverd

Beste er maar direct een extra batterij bij bestellen? en weet iemand ook een goed merk welke ik het beste kan kopen (lees: goedkoop ) De originele Pentax is me toch echt ff te duur...
        Ik ben hier opgestuit, nog wel niet besteld.
        http://www.batteryking.eu/products/d...ica-np400.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
          http://www.akkuinternational.de/

6.75€ goedkoop genoeg?

Heb al veel goeds over de site gekocht en zal er weldra ook mijn batterijen bestellen

You're welcome
          Sorry zie in de lijst de K10D niet staan, ben je zeker dat deze batterij past?
          Dommerik dat ik ben, had niet de juiste bat. nu wel, inderdaad spotgoedkoop.
          Last edited by Achterna; 22 maart 2007, 19:51.

Comment

Ik ben hier opgestuit, nog wel niet besteld.
            http://www.batteryking.eu/products/d...ica-np400.html
            Klopt, deze had ik ook al gezien. Dit bedrijf zit in Groningen. Nu woon ik niet zo heel ver van Groningen dus ik denk dat ik daar binnenkort ff heen rijd...

http://www.akkuinternational.de/

6.75€ goedkoop genoeg?

You're welcome
            Is inderdaad erg goedkoop... Maar vind 13 euro verzendkosten wel erg aan de prijs voor het versturen van een batterij.... Ik rij wel ff naar Groningen binnenkort
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Ondertussen weet ik waar ik goedkope batterijen kan bestellen , maar heb echter nog geen gebruikerservaringen gelezen. Er zullen toch wel BD-ers zijn die met de K10D werken ?
              It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Was iets van een 500 toen ik de batterij terug heb opgeladen voor de update procedure, maar die was nog niet leeg.
                Veel zal afhangen hoe je met de camera gebruikt denk ik , als je veel flits of met het lcd scherm werkt zal dat wel aanzienlijk minder zijn.

Comment

Met de batterij van de grip erbij zeker over de 500 onder wisselende omstandigheden. Zeker meer dan mijn Ist*DS met de penlights. Ik heb me wel een extra-batterij aangeschaft want als de camera low battery aangeeft is het vlug gedaan met de beschikbare capaciteit.
                  PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

Comment

Ik heb 3 batterijen 1 org en 2 NP-400 van 2000mAh

Ik heb er 1 nog nieuw in de doos liggen en maak met 1 setje meer dan 1800 foto's Ik heb nog nooit op 1 dag alletwee de batterijen leeg geschoten!

Als er 1 leeg is gaat ie bij thuiskomst direct de lader in en als reserve terug in de tas!
                    ~ Canon + weinig glaswerk

WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

Comment

Ik denk dat ik ongeveer een 500 beeldjes zal nemen per lading inderdaad. Best wel een tweede batterij bij aanschaffen. Ikzelf heb nog steeds maar 1 batterij (ondanks 't feit dat ik een batterijgrip erop zitten heb) en viel al twee keer plat (laatste keer was gisteren)... M'n AAtjes moest ik op m'n DS steeds herladen, en toen zorgde ik er telkens voor net voor een sessie alles netjes op te laden. Maar de batterijen van de K10D houden hun lading een stuk beter, dus ben ik dat voorzienige opladen een beetje verleerd... Niet zo slim... Een tweede (en derde) batterij staan op m'n shoppinglijstje...

Wim
                      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
                      X