Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera nodig, maar welke?? Wie helpt mij?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe camera nodig, maar welke?? Wie helpt mij?

Hallo kenners,

Voordat ik op reis ging naar Australie had ik 2 camera's. Een Canon G2, en een oude Canon Powershot A200. Beide vond ik niet geschikt mee te nemen op reis, de G2 vond ik te groot/lomp (wou iets voor in m'n jaszak), en de A200 was veel te simpel/traag.
    Dus een half jaar terug heb ik de Panasonic DMC LS2 gekocht, niet te duur, simpel cameraatje, past prima in jaszak. Helaas heb ik er nu al problemen mee (hij zegt telkens dat ik de batterijen moet vervangen wanneer dit niet klopt).
    Nu dan toch maar investeren in een iets duurdere camera, waar ik wel weer lekker mee kan spelen met instellingen.

Wie kan mij een camera aanraden als ik het volgende graag wiL?

Prijs: 200 - 350 euro
    - Liefst op penlite-batterijen
    - Liefst met SD-kaartjes (die heb ik nog)
    - Megapixels vind ik niet heel belangrijk (mits meer dan 4), ben niet zo'n uitvergroter
    - Zoom minimaal 3-4x, ik twijfel of ik 12x zoom veel zal gebruiken?
    - Zelf sluitertijd en diafragma handmatig(/als voorkeuze) in kunnen stellen is een must!
    - Spelen met scherptediepte vind ik het leukste van fotograferen, dus bij een portretfoto wil ik echt wazige achtergronden kunnen hebben
    - Formaat hoeft niet meer per se jaszak te zijn, mag ook iets groter zijn
    - Image stabilisator is een pre

Ik zit te denken aan een Canon S3 (kan ik hier in Australie kopen voor 300 euro), of een tweedehands Canon G6 (ook 300 euro). Een S3 heeft de zoom die de G6 niet heeft. Maar wat heeft de G6 eigenlijk beter dan een S3?

Wat ik dus echt het belangrijkste vind is scherptediepte, en ik ben bang dat ik met wat simpelere compactcamera's daar niet het gewenste resultaat mee krijg (of alleen in de macromodus).

Waar ik ook erg geobsedeerd door ben is van die donkerblauwe luchten op foto's. Zijn dat filters die mensen gebruiken voor hun camera? Of maken sommige camera's gewoon uit zichzelf zo mooi?

Ik zou echt heel erg dankbaar zijn als jullie me wat goede camera's kunnen aanraden! (misschien met voorbeeld scherptediepte-foto's?)

Alvast bedankt!,

Carla

Re: Nieuwe camera nodig, maar welke?? Wie helpt mij?

het enigste toestel waar je echt mee kan spelen en prutsen met de scherptediepte, is een spiegelreflex...
    en uit je relaas kan ik ook afleiden dat je graag experimenteert met je camera (in manuele modus) en dan kom ik weer bij dslr uit...
    dus als je het niet erg vindt om iets meer te investeren, zou ik voor een spiegelreflex gaan (nikon d50,canon 350d,sony alpha...)
    5DmkIII en wat glas

Comment

je zou er eerst wat meer geld voor over moeten hebben, je vraagt te veel voor die prijs denk ik.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De fujifilm 6500fd zou nog net in je budget kunnen passen. Je kan alleen je Sd kaartjes dan wel niet meer gebruiken.

Erwin
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

De Kodak C875 heeft ook goede specs, en op www.dpreview.com heb je een gallery + review. Zeer compact (ik heb er zo eentje voor iemand gekocht, superklein, maar de resultaten mogen er wezen... 8mp
          Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
          Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

Working...
          X