Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Defecte printplaat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Defecte printplaat

Eergisteren pinnetje verbogen op de printplaat van mijn Canon EOS 300 D. Vandaag door de horlogemaker terug rechtgekregen. Helaas geeft mijn toestel nu 'geen CF kaart'. Heb getelefoneerd naar Ettbas Nederland (officiële hersteldiens Canon) en zij beweren dat mijn printplaat defect is, maar weigeren een kostprijs door te geven. Ik moet eerst het toestel naar hen opsturen en dan laten zij een prijs weten. Dit wil ik niet. Ik wil nu beslissen of ik een nieuw toestel koop of het laat herstellen.
    Ook herkent mijn pc mijn toestel niet meer. Ik vrees dat er ook een kortsluiting geweest is tussen de pinnen onderling, want de batterij zat in tijdens het defect.
    Wie heeft ervaring met een dergelijk defect en kan me eventueel de kostprijs voor het vervangen van zo'n printplaat laten weten en ook of het zou kunnen zijn dat de software eveneens beschadigd is.

Hartelijk dank.

Re: Defecte printplaat

probeer hier eens www.rofarepair.nl
    fotowebsite: www.edwinfoto.com
    Lara's website: http://www.houdevelt.com
    fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

misschien niet de oplossing maar ik heb een 300d in de aanbieding.
      kijk maar eens in de koopjeshoek.

Comment

Ik zou eens beginnen met de 2 batterijen uit de camera te halen voor een nachtje, mss is door een kleine, maar ongevaarlijke kortsluiting de software ontregeld?

Anders zal het wellicht idd niet de moeite zijn om hem te laten repareren. Mss kun je hem nog verkopen of bijhouden als reserveonderdelen...

Hoe heb je een pinnteje op en printplaat verbogen? Of bedoel je die in de CF gaan?

Succes ermee,
        Koen
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
        X