Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginneling wil digitale fotocamera aanschaffen en kan niet kiezen welke

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: beginneling wil digitale fotocamera aanschaffen en kan niet kiezen welke

Hoi Rosita!

Je review over de EOS 400D was zeker de moeite waard en doet mij terug wat meer overhellen naar de "Canon-kant"...wat op zich niet zo goed is, aangezien ik nu eindelijk een keuze probeer te maken :-)

Maar ik had nog een klein vraagje...als de canon zo goed was voor jou, waarom ben je dan overgeschakeld naar een nikon?

Ik kan onmogelijk wachten tot in september (als de les begint) tot het aankopen van mijn camera. Ik vertrek in juli op vakantie en zou tegen dan toch al zeker enekel "degelijke" foto's willen getrokken hebben :-)
    Dus hoe sneller ik eraan kan beginnen, des te beter voor de foto's, denk ik :-)

Als ik nu echt wil voortgaan in de fotografie, en niet enkel als hobby, maar mss in bijberoep (nu kijken we wel al een beetje ver in de toekomst ma bon :-)), met welke camera schiet ik dan nu al het meeste op? Dat is eigelijk wat ik graag zou weten, maar wat niemand mij kan zeggen denken ;-)
    Tis gewoon dak achteraf geen spijt ga hebben van de verkeerde keuze.

It's a though nut, but I'll crack it ;-)

Groetjes!!

Annelies

Comment

Maar ik had nog een klein vraagje...als de canon zo goed was voor jou, waarom ben je dan overgeschakeld naar een nikon?

Ik kan onmogelijk wachten tot in september (als de les begint) tot het aankopen van mijn camera. Ik vertrek in juli op vakantie en zou tegen dan toch al zeker enekel "degelijke" foto's willen getrokken hebben :-)
      Dus hoe sneller ik eraan kan beginnen, des te beter voor de foto's, denk ik :-)

Als ik nu echt wil voortgaan in de fotografie, en niet enkel als hobby, maar mss in bijberoep (nu kijken we wel al een beetje ver in de toekomst ma bon :-)), met welke camera schiet ik dan nu al het meeste op? Dat is eigelijk wat ik graag zou weten, maar wat niemand mij kan zeggen denken ;-)
      Tis gewoon dak achteraf geen spijt ga hebben van de verkeerde keuze.
      Tja, dat hebben er mij nog gevraagd......
      Ik had altijd de neiging om naar Nikon te gaan en ik vindt de kwaliteit van de foto's anders dan die van Canon, nu niet persé beter, maar iets trok mij aan in de Nikon wat ik bij Canon niet vond......misschien het gele logo?

Van het moment dat ik de 400D gekocht had, dacht ik altijd dat ik misschien toch best voor de Nikon had gegaan; alhoewel ik goeie foto's trok er mee, gewoon twijfels, en die heb ik dan dit jaar doorbroken gewoon.

Het verschil tussen de 400D en D80 is, dat deze laatste wel echt robuuster is en professioneler oogt :-)
      Maar mijn budget was ook maar te beperkt om naar de duurdere modellen te gaan.

Als bijberoep........tja, dan denk ik echt wel dat Canon daar heel geschikt voor is eigenlijk, wegens de L lenzen

Nu doe ik je weer twijfelen he.....
      Maar ja, zoals ik altijd zeg >>>>

Het is niet de camera die de foto's maakt, maar de fotograaf!

Ga eens naar je gevoel kijken als je zo twijfelt....welke spreekt je het meeste aan?, je kunt geen miskoop doen, ze zijn alle 2 goed.

Canon of Nikon????

R.
      Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

En Annelies, naar de fnac geweest om te gaan wegen?

Wat ga je nu kopen? Is de beslissing gevallen?

Groetjes, Rosita
        Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Gij zit precies op hetere kolen dan ik ;-)

Jaja, ik ben geweest en heb nu eindelijk mijn beslissing gemaakt...roffel roffel.... :-) .....de D80 is het dan toch geworden :-)

Ik vond ze qua gewicht niet zo zeer verschillen, of dan toch ni in die mate dat het storend was en de D80 lag weld duidelijk beter in de hand (en toch heb ik vrouwenhanden :-))

Het is besteld nu bij geheugenkaart en kan het gaan afhalen. Maar aangezien de mensen rondom mij schrik hebben dat dees een bevlieging zou zijn, raden ze mij aan nog een maandje te wachten met de aankoop...het is ten slotte veeeeeeel geld en het stopt niet bij die ene aankoop. Moest het aan mij liggen, ik ging'em morgen kopen first thing in the morning. Maar ik denk dak mss toch beter nog is luister naar wat de "wijzeren" zeggen :-) Ookal ben ik er rotsvast van overtuigd dat mijn gevoel binnen een maand nog altijd hetzelfde zal zijn.
          Nu een maand wachten vind ik gewoon een maand weggesmeten omda ge ni kunt oefenen..

Ma bon, het zal nog wat afwachten worden voor ik mijn D80 heb. Ik zal ondertussen maar een beetje met mijn neus in de boeken duiken en zorgen dak iets wijzer zal geworden zijn na een maand :-)

Groetjes,

Annelies

Comment

Hoi allemaal =)

Leuk dat je al een keuze hebt kunnen maken Annelies!
            Ik zit namelijk met dezelfde probleem: Nikon D80 of Canon 400D

Het maken van foto's vind ik erg leuk, maar het lukt allemaal niet zo goed met mijn simpele Canon PowerShot a75.
            Deze heb ik al zo'n 3 jaar in bezit, en het word nu wel tijd voor een échte camera.. alleen het maken van een keuze is erg moeilijk!
            Ik weet niet hoe het zit met de prijzen in Belgie maar in Nederland zijn deze twee camera's nogal duur, de Nikon is zelfs een beetje duurder.

Momenteel bij de Dixons (ik weet het, geen goede keuze) is de
            Canon 400D + 18-55 objectief verkrijgbaar voor: € 799,-
            (of: Canon 400D + 18-55 objectief en Tamron 70-300 mm voor: €949,-)

en de Nikon D80 body (+ gratis Sandisk SD Ultra 2 1 GB geheugenkaart) voor: €949,-
            (of Nikon D80 + 18-70 mm objectief + Tamrac Explorer tas voor: €1.249,-)

Nu vind ik deze prijzen toch net iets té duur. Je kunt ze namelijk voor een stuk goedkoper krijgen als je ze op website's bestelt.
            De redenen waarom ik ze toch bij de Dixons zou willen kopen is dat je daar kunt kiezen voor 10 termijnen (Voor mij erg ideaal!)

Wat wel opvallend is dat je de Canon uitgebreid met lens kunt krijgen, en de Nikon alleen maar als body voor dezelfde prijs :/
            De laatste keuze van €1.249 kan ik zoiezo al vergeten, want dat wordt dan een té duure hobby.

Ik kijk al een lange tijd rond op Deviantart, erg leuke website met supermooie foto's.. Ennum, dat wil ik ook kunnen!
            Wat ik graag zou willen fotograferen is bijv (correct me if i'm wrong, ik ben namelijk amateur.. ) :
            - close-up foto's van bloemen, beestjes, ogen enz.
            - Landschap foto's
            - Portret foto's
            - Concert foto's (Wat baalde ik toen die er zwaar mislukt uitkwamen met mijn powershot)
            - Actie foto's
            En gewoon van die leuke, kleurrijke, glamour / fashion foto's =)

Ik wil ook even vermelden dat ik totaal geen verstand heb van bijv. de lenzen en alle andere eigenschappen van zulke camera's.
            Maar ik wil het wel graag leren. Ik ben in ieder geval wel een snelle leerling als het gaat om 'creativiteit'

De een zegt pak een Canon de ander gaat voor de Nikon..
            Ik weet dus echt niet naar wie ik moet luisteren..
            Last edited by N.T; 31 maart 2007, 20:41.

Comment

Da's een goed idee Annelies, natuurlijk zat ik op hete kolen....je wou het dan ook zo vlug kopen

Wacht inderdaad nog effe en kijk nog wat rond, lees nog wat door en zie of je dan nog niet veranderd bent van beslissing.

Maar denk er aan, "Open minded" te zijn he

Groetjes R.

De een zegt pak een Canon de ander gaat voor de Nikon..
              Ik weet dus echt niet naar wie ik moet luisteren..
              Gewoon naar jezelf luisteren N.T
              Niet kopen zo lang je niet zeker bent, als je eenmaal denkt, die gaat het worden.......dan zou ik er voor gaan!

Comment

Heeey goeiemorgen!!

Verandering in de planning....IK HEB EEN NIKON D80 GEKOCHT!! :-)

Jeeeeej!! Vrijdag was het nog zowat twijfelachtig, maar zaterdag hebben we toch de knoop doorgehakt en zijn we er ene gaan kopen. Tis uiteindelijk de Nikon geworden omdat die gwn beter in de hand lag.

En dan zondag, zijn we naar Yvoire (ardennen) gereden en hebben we superveeeeeel foto's getrokken. Maar ik heb ze nog niet op de pc kunnen zetten want we waren maar laar thuis :-) Maar ik zaller zo snel mogelijk werk van maken si :-)

Voila, ik wou jullie gewoon ff meedelen dat de knoop doorgehakt was en dak nu kon beginnen met het "echte" werk :-)

Groetjes allemaal en nog eens merci voor de raad!

Annelies

Comment

Proficiat Annelies!!! Ik ben blij voor je en dat je al veel foto's getrokken hebt....nu vooral je toestel wat leren kennen en veel uitproberen.

Welke lens heb je er nu bij gekocht? En was het bij geheugenkaart dan?

Ik zal vandaag ook wat foto's posten, maar heb nog veel werk om ze te sorteren enzo

Groetjes, Rosita

Comment

Het is dus de 18-135mm geworden bij geheugenkaart idd.

Ben nu momenteel de Nederlands handleiding aant downloaden, want die aanbieding bij geheugenkaart was met de engelstalige versie :-)

Hou u nog op de hoogte mbt fotootjes :-)

Groetjes,

Annelies

Comment

Ik weet niet was denk ik toch voor de canon gegaan (geintje)

Comment

Ela gij...en ik ben dan al zo nen twijfelaar :-)

Alleszins, tzou nu toch te laat zijn :-) En teruggaan zou ni verstandig zijn denkek. Neenee, ik ben nu nen echte "Nikonian" :-) Of zoiets :-)

En eerlijk gezegd...ik ben al zooooo goe in fotografie, dak zelfs nog ni het verschil zou zien tussen die 2 :-)

Comment

Leuk leuk!
                          Ik zou eigenlijk ook wel de Nikon D80 willen, maar die is vergeleken met de Canon 400D toch ietsiee duurder (en dat zonder lens)

Zijn deze camera's in Belgie bijna even duur trouwens?

Comment

Bwa, zo ongeveer wel zenne. Natuurlijk hebt ge hier en daar sommige sites waar ze ze enkele euro's goedkoper aanbieden. Dus het is wat zoeken.
                            Maar ik heb de mijne op www.geheugenkaart.be gekocht. Je kan die daar bestellen en hem gaan ophalen of gewoon laten opsturen (ik raad ophalen aan :-))
                            Die van mij was een paasaanbieding (1069 EUR voor D80+18-135mm lens+2GB geheugenkaart). Die is er trouwens nog altijd denk ik.

Natuurlijk zijn ze in Duitsland altijd net ietsje goedkoper, in Nederland ook al, maar mss is het toch veiliger van zoiets in ons landje te kopen. Als het ooit kapot gaan, dan moogt ge helemaal naar ginder kletsen, en das ook ni alles eh :-)

Zoals iedereen hier ook al tegen mij heeft gezegd, veeeeel succes met uw keuze! :-)

Comment

Het beste er mee Annelies, nu ben ik benieuwd naar je eerste foto's hoor

Goeie keuze gemaakt!

Groetjes, Rosita

Comment

Ik ook Rosita

Comment

Working...
                                X