Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sonny DSC-P72

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sonny DSC-P72

In oktober 2003 kocht ik een digitaal compact fototoestel Sonny DSC-P72 voor de prijs van 353€. Dit toestel is nu defect: de elektronische lensbescherming sluit niet meer, waardoor fotograferen ook niet meer mogelijk is. Dit toestel is steeds met de grootste zorg behandeld, nooit gevallen of wat dan ook. Vaste herstelkost bij Sonny is 168€, BTW en verzendkost inb. Mits een kleine meerkost heb je een gelijkaardig toestel met 5 MP ipv 3, dus niet de moeite om te laten herstellen. Mijn bedenking: voor ongeveer dezelfde prijs kocht ik over dertig jaar een Pentax reflexcamera, waar ik nooit problemen mee heb gehad. Voor mij geen Sonny meer. Be aware!

Re: Sonny DSC-P72

Ik denk dat dit niet eigen is aan Sony. Het kan met elk ander merk gebeuren hoor.
    Mvg Tim

Comment

Ik ben verkoper en ik kan je in ieder geval zeggen dat je dat met ieder merk kan tegenkomen hoor! Je moet daar -zoals met andere toestellen- wat geluk mee hebben. Ik begrijp dat je 'nooit meer Sony zegt", maar ieder merk is al mijn balie gepasseerd met problemen.
      Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
      http://www.orlik.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
        Ik ben verkoper en ik kan je in ieder geval zeggen dat je dat met ieder merk kan tegenkomen hoor! Je moet daar -zoals met andere toestellen- wat geluk mee hebben. Ik begrijp dat je 'nooit meer Sony zegt", maar ieder merk is al mijn balie gepasseerd met problemen.
        Idem, geen reden om vanwege dit voorval Sony af te branden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384 Bekijk bericht
          Idem, geen reden om vanwege dit voorval Sony af te branden.
          Ik denk dat het door zo'n tolerantie houding is dat fabrikanten er mee weg komen om herstellingskosten aan te rekenen die zo goed als de helft bedragen van de aankoopprijs van het toestel voor een gebrek eigen aan het het toestel (ipv door verkeerde of schadelijke externe behandeling) en dit slechts drie jaar na aankoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jave Bekijk bericht
            Ik denk dat het door zo'n tolerantie houding is dat fabrikanten er mee weg komen om herstellingskosten aan te rekenen die zo goed als de helft bedragen van de aankoopprijs van het toestel voor een gebrek eigen aan het het toestel (ipv door verkeerde of schadelijke externe behandeling) en dit slechts drie jaar na aankoop.
            Dat is volgens mij slechts een deel waar. Je moet rekenen dat transportkosten (vooral met de huidige olieprijzen) en vooral loonkosten enorm duur zijn. Zo'n camera's worden voor het overgrote deel in China gemaakt, maar wel in België hersteld, dus daar zit een gigantisch prijsverschil al direct!
            Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
            http://www.orlik.be

Comment

Ik heb nog een Sony DSC-P72 liggen voor verkoop, maar die werkt nog altijd even goed! Heb nu een Sony N-2 gekocht, dus blijf als amateurtje bij hetzelfde merk hoor;-)
              Sony N2 : CCD sensor 1/1,7"- 10,3 Mpix-3x optical Zoom - 6 x Digital Zoom-ISO 1600- f/2.8-8W - f/5.4-16T Snelheid: 1/8 tot 1/2000 s automatisch, 1" tot 1/2000geprogrammeerd auto, 30" tot 1/1000 s handmatig

Comment

Working...
              X