Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 5D + batterij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 5D + batterij

Ik heb me enkele weken geleden een 5D aangeschaft. Gisteren voor de eerste keer er eens op uit getrokken om het toestel te testen. Wat merk ik nu, met een VOLLE batterij reeds na een 30 tal foto's springt de batterijaanduiding van 'vol' naar 'één blokje' (!), iemand dit ook al ervaren met de 5D ? Dit is toch niet normaal ?
    Make love not war !!!

Re: canon 5D + batterij

Neen dat is niet normaal.

Ik schiet makkelijk een foto of 500 met een volle batterijlading (extra fine) zonder gebruik te maken van de flits wel te verstaan.

Misschien een nieuwe batterij kopen ?

suc6

Comment

Een Canon 5D heeft geen flits.

Je moet de batterij wel eerst opladen.

Dit betekent dat de batterij 1 uur in de lader moet blijven na de aanduiding dat de batterij vol geladen is.

Met een nieuwe batterij kan je ongeveer 100 tot 150 fotos maken, daarna 200 tot 400.

Als er toch een probleem is dan moet het toestel met batterij terug waar je het gekocht hebt.

Jan.

Comment

Hi,

5D batterij gaat behoorlijk lang mee.

Moet idd. iets langer in de lader en als je een IS lens gebruikt kan dat ook een beetje verschil uitmaken.

Paul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiWilly Bekijk bericht
          Ik heb me enkele weken geleden een 5D aangeschaft. Gisteren voor de eerste keer ...
          Als je de batterij enkele weken geleden hebt opgeladen en je bent pas gisteren erop uitgetrokken, dan is die batterij eigenlijk niet meer zo vol. Batterijen van dit type gaan namelijk af, ook wanneer je ze niet gebruikt. Mogelijk is dat het probleem.
          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Kontroleer ook eens welk merk van batterij dat het is. Ik heb ook een 5D en heb verschillende batterijen. Eén van canon en een paar van een ander merk. En raar maar waar, maar die van canon gaat beduidend langer mee.

Comment

De batterij (no name exemplaar) was 3 weken geleden volledig opgeladen, misschien 10 foto's mee genomen, een perfect werkende batterij waar ik in men 30D makkelijk 400-500 foto's kon nemen met IS lens...
              Nu nogmaals proberen met de orignele bijgeleverde canon batterij, volledig opgeladen...
              Make love not war !!!

Comment

Mijn ervaring met de merkloze batterijen, in mijn geval van akkuinternational en spotgoedkoop is dat deze zeker niet minder lang meegaan dan deze van Canon zelf.

Comment

De batterij van een 5D ...

Eerste keren moet de batterij volledig geladen worden en volledig leeggebruikt worden.
                  Opladen tot de led continu gaat branden is geen volledige lading, als je ze dan nog een uurtje of twee laat staan merk je nog duidelijk het verschil. Overladen kan je toch niet, dus kwaad kan het niet.
                  Meestal zet ik mijn batterij op de lader bij het slapengaan en haal ik die er 's morgens af.

Nu kan ik altijd met een volledige batterij meer dan 600 foto's maken met een lens waarvan de IS altijd aan staat. Bij veel licht waardoor het scherpstellen en zo nog wat sneller gaat lukt het zelfs om over de 800 te gaan.

Ik had een reservebatterij in januari opgeladen en ondertussen door omstandigheden niet meer gebruikt ... vorige week nog 300 foto's mee genomen en niet volledig plat.

Als ik dit met een namaakbatterij doe, dan is het na 3 weken gedaan met spelen. Dus voor mij ook alleen nog originele batterijen.

Zo slecht kan je dat niet noemen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Eerste keren moet de batterij volledig geladen worden en volledig leeggebruikt worden.
                    Opladen tot de led continu gaat branden is geen volledige lading, als je ze dan nog een uurtje of twee laat staan merk je nog duidelijk het verschil. Overladen kan je toch niet, dus kwaad kan het niet.

Als ik dit met een namaakbatterij doe, dan is het na 3 weken gedaan met spelen. Dus voor mij ook alleen nog originele batterijen.
                    Een lithium-ion akku maak je best nooit volledig leeg, daar kan ze niet goed tegen (dus ook zeker de eerste keren niet). Door die helemaal leeg te maken verlies je vrij snel een deel van de capaciteit.
                    Daarom kan je die akku's best gewoon bijladen als je op stap geweest bent, ze gaan langer mee als je ze op die manier gebruikt.
                    De akku wisselen voor je op het display van de camera een aanduiding krijgt dat de akku bijna leeg is, zorgt er ook voor dat ze langer zal meegaan. Als er een blokje weg is, dan vervang ik gewoonlijk de akku. Dat is na 700-900 foto's met de 20D, naargelang de omstandigheden, en de gebruikte lens (IS of niet), de ingebouwde flitser gebruik ik zelden.

Als de led van Canon-lader continu brandt, dan is de akku voor 90% geladen, om de volledige capaciteit te halen moet ze er eigenlijk nog een uurtje langer inzitten (dat staat in de handleiding).
                    Ik heb ook al eens gemerkt dat wanneer de lader tijdens het laden een tikje krijgt (bijvoorbeeld als je die opzij legt als die in de weg ligt), dat de led dan plots aangeeft dat de akku helemaal geladen is. Met een klein schokje geeft de akku even geen goede verbinding, en dan geeft de lader aan dat de akku vol is, terwijl dat helemaal niet het geval is (en dan vertrek je met een halfvolle akku ).

Mijn namaak lithuim-ion akku's hebben net als de originele akku heel weinig last van zelfontlading, dat is trouwens één van de positieve eigenschappen ten opzichte van nikken-cadmium en nikkel-metaalhydride akku's.
                    Als ik zekerheid wil dat de akku's geladen zijn, dan steek ik ze even in de lader om ze te controleren. (Voor een belangrijke fotoshoot doe ik dat gewoonlijk op die manier.)

Ik werk zelf met een 20D, maar een 5D heeft dezelfde akku. Een 5D verbruikt wel meer stroom, en dan is het dus normaal dat de akku sneller leeg is.

De akku's die ik gebruik zijn allemaal meer dan 2 jaar oud, en ze werken nog steeds prima.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Ik las ook ergens dat Canon in recentere camera's een chip inbouwde die kan detecteren dat je niet met een originele batterij werkt en daardoor zou de namaak batterij niet (goed) werken, weet iemand of dit bij de 5D het geval zou kunnen zijn ?
                      Ik heb nu vandaag ongeveer 115 foto's genomen met de originele batterij en de meter geeft nog vol aan op de camera
                      Make love not war !!!

Comment

UPDATE : nu toch al + 200 foto's met originele Canon batterij en indicator geeft nog 'vol' aan...
                        Wat zijn de ervaringen met no name batterijen in de 5D ?
                        Make love not war !!!

Comment

Staat er al wel maar allé ...
                          Bij mij net als bij de 10D ...
                          Is rapper versleten, verliest sneller capaciteit.
                          Voor mij alleen nog originele batterijen. Als je voor een paar duizend Euro materiaal koopt, dan komt het ook niet meer op die laatste +-80€.
                          En ge kunt beter eens goed onderhandelen met uw verkoper, veel kans dat je er eentje bij krijgt.
                          Dit is mijn ervaring hé ... daarom heeft niet iedereen hetzelfde idée erover.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

UPDATE : nu toch al + 200 foto's met originele Canon batterij en indicator geeft nog 'vol' aan...
                            Heb 1 orig. en 1 no name,tot nu toe nog geen problemen met de no name.
                            gr, eb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Staat er al wel maar allé ...
                              Bij mij net als bij de 10D ...
                              Is rapper versleten, verliest sneller capaciteit.
                              Voor mij alleen nog originele batterijen. Als je voor een paar duizend Euro materiaal koopt, dan komt het ook niet meer op die laatste +-80€.
                              En ge kunt beter eens goed onderhandelen met uw verkoper, veel kans dat je er eentje bij krijgt.
                              Dit is mijn ervaring hé ... daarom heeft niet iedereen hetzelfde idée erover.
                              Ik heb voor mijn 5D de originele batterij en 2 reserves van accuinternational. Naar mijn gevoel zijn de twee laatste een beetje eerder leeg, zonder een dramatisch verschil te geven. Maar veel erger is dat ze in het toestel blijven vastzitten: ik moet ze er telkens met een fijn tangetje uithalen. Met de accu van Canon geen enkel probleem. En op zicht is er geen enkel verschil te merken, zelfs niet met de schuifpasser gemeten. Een mysterie....
                              Fullator
                              Fotostudio Candela Zone
                              website: http://www.chronax.be
                              website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Working...
                              X