Fuji heeft al grote voordeel dat je hogere ISO waarden kunt gebruiken zonder da t dat je veel last ga krijgen van ruis
dit is bij sommige andere toestel veel minder het geval
ivm een flits
koopt u een toestel waarop je een losse flitser kunt aansluiten (zo'n hotshoe bovenaan oa)
dit is altijd veel beter dan de ingebouwde flitser van het toestel zelf
Ik sta ook op punt een nieuw toestel aan te kopen. Zelfde vragen.....
Is de ruis voor panasonic dan zo'n probleem???? Ik wil een groot zoombereik en mooie foto's bij weinig licht: gen onder- of overbelichte gezichten vlakbij en geen zwart gat op de achtergrond. Daaromů ging ik ook voor Sony H5 gezien zijn sterke flash. Overdag schiet elk evenwaardig toestel mooie en scherpe foto's lees ik......
Een vriend werkt met Fuji en raadt mij deze sterk aan!
Panasonic en ruis: lees hoger de reactie van Marcov
Mooie foto's bij weinig licht, kies een DSLR! En niks anders !
Sony sterke flash? Ik zou het niet weten, dat lees ik voor het eerst. Maar veel CA, vooral bij sterk daglicht.
Fuji: lees de commentaren op dit forum (gebruik de zoekfunctie) of zoek eens op dpreview, dcresource ... (zie sectie links)
De F30/F31 wordt de hemel in geprezen voor zijn prestaties bij weinig licht, maar heeft slechts 3x zoom. Dus ...
De s9500/9600: ik heb niet echt de indruk dat de forum gebruikers (die hem ook echt gebruiken!) ervan stoefen
De s6500 heeft hier gelukkige en minder gelukkige gebruikers.
Misschien een domme vraag maar waarom is die zoomring zo'n wereld van verschil? Oké, 'k vind het wel leuker enzo maar waarom beter?
Ik heb vandaag zowel een Sony H5 als de Canon PowerShot S3 IS en een Fuji S9600 in men handen gehad - demo modelletjes wel.
Ik heb besloten om toch voor de Canon te gaan. Ik wil best geloven dat de Fuji veel beter is (en de Pana FZ50 ook) maar dit zijn echt al grote toestellen. De Canon past perfect in mijn kleine handjes en is nog redelijk compact. Zeker voldoende voor mij om de komende paar jaar de eerste stapjes in fotografie te zetten. Iedereen bedankt voor de reacties!
Hoi,
Ik heb de Sony H5 en ben er super content van! Super kwaliteit en de zoom is echt enorm goed! Ik kan je zelf niet zeggen over Canon, want ik heb nooit een Canon gehad. Mijn vorige was een Sony (point & shoot) en die had kwaliteit van hier tot ginder voor wat het was...zoveel complimenten gehad op mijn foto's dat ik besloten heb om opnieuw een Sony te kopen. Ik twijfelde eigenlijk erg tussen een Canon S3 SI en de Sony H5. Ik ben dan toch voor de Sony gegaan omdat ik weet dat deze mooie kwaliteits foto's levert en omdat ik Sony een beetje gewoon ben.
Ik heb de Sony H5 sinds september 2006 en kan er niets dan goed over spreken. Ik neem vooral foto's van landschappen en stadszichten en deze camera is er ideaal voor. Het 3 inch LCD screen vind ik geweldig, de kwaliteit van de foto's zijn enorm goed en de zoom behoudt zijn kwaliteit ook erg goed...daar was ik eigenlijk wel verbaasd van! Ik heb heel wat foto's online staan en heb al veel mensen gehad die mij contacteerden om te vragen wat camera ik had omdat ze foto's zo mooi vonden.
Wel, jij moet natuurlijk gaan voor iets waar jij je goed bijvoelt en ik denk dat de Canon ongeveer dezelfde functies heeft als de Sony. Moest je enige vragen hebben over de H5...dan stel ze gerust!
Veel succes met het uitvissen van de geschikte camera!
Vele groetjes,
Ann
Ik heb de Sony H5 sinds september 2006 en kan er niets dan goed over spreken. Ik neem vooral foto's van landschappen en stadszichten en deze camera is er ideaal voor. Het 3 inch LCD screen vind ik geweldig, de kwaliteit van de foto's zijn enorm goed en de zoom behoudt zijn kwaliteit ook erg goed...daar was ik eigenlijk wel verbaasd van! Ik heb heel wat foto's online staan en heb al veel mensen gehad die mij contacteerden om te vragen wat camera ik had omdat ze foto's zo mooi vonden.
De groene/paarse schijn van CA is duidelijk te zien in je album. Mooie foto's, maar wie de 2e winterfoto met krokussen goed bekijkt, links onder de donkere sprietjes die door de sneeuw steken, daar zit zelfs bij een sterk verkleinde versie de groene CA, en bovenaan tussen sneeuw en het groen, een purpere CA...
Pas op de Canon S3 heeft hier ook last van. Dezelfde functies, in grote lijnen wel, de performantie is wel een stuk beter.
Misschien ben ik te kritisch...
De groene schijn van CA is duidelijk te zien in je album. Mooie foto's, maar wie de 2e winterfoto met krokussen goed bekijkt, links onder de donkere sprietjes die door de sneeuw steken, daar zit zelfs bij een sterk verkleinde versie de groene CA, en bovenaan tussen sneeuw en het groen, een purpere CA...
Pas op de Canon S3 heeft hier ook last van. Dezelfde functies, in grote lijnen wel, de performantie is wel een stuk beter.
Misschien ben ik te kritisch...
Kan dat misschien doordat ik wat contrast heb toegevoegd aan deze foto's? Ik doe altijd een klein beetje post processing in Photoshop om de kleuren ietsje helderder te laten uitkomen.
Hier kan je eens kijken naar de originele foto: http://img.photobucket.com/albums/v3...1853orig-1.jpg
Ik heb deze foto enkel verkleind om op internet te zetten, verder komt deze foto zo van de camera. Valt het hier ook zo op?
Ja, dat kan idd. door iets teveel contrastering toe te passen, heeft niks met de camera te maken.
Het FANATISME en daardoor weinig objectieve van bepaalde forum-gangers moet je er op BD blijkbaar bijnemen.
Heel bizar trouwens, als je naar een fotozaak stapt zols ik deed (Grobet en Konijn) dat geen van beide de Pana aanbeveelden, maar wel de Fuji's 5600/6500/9.... en de Sony H5.......
PENTAX K100d SUPER !!!!!
Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
En een dapper standaard-kitlensje
Heel bizar trouwens, als je naar een fotozaak stapt zols ik deed (Grobet en Konijn) dat geen van beide de Pana aanbeveelden, maar wel de Fuji's 5600/6500/9.... en de Sony H5.......
Dat kan terecht zijn, kan ook een reactie zijn zoals een pak verkopers van PC's de laatste jaren: AMD heeft dikke 4 jaar de beste processoren gehad. Maar als een klant voor hem staat en vraagt: "er zit toch een Intel in ?" , dan ging 80 % van de verkopers al geen woord meer uiten over AMD.
Fuji en Sony hebben natuurlijk al een langere weg afgelegd in fotoland, en het zijn héél goeie camera's.
Ja, dat kan idd. door iets teveel contrastering toe te passen, heeft niks met de camera te maken.
Het FANATISME en daardoor weinig objectieve van bepaalde forum-gangers moet je er op BD blijkbaar bijnemen.
Fanatisme? Weinig objectief? Over wie heb je het?
Amateurfotografen zijn beetje fanatiek, tenminste als je er gedreven mee bezig bent.
Mijn keuze gaat nu nog tussen de Canon S3 (maakt heel veel kans) en de pana F78 (net ontdekt en nog niet zo veel over gelezen). En heel misschien de Sony H5 Kortom, 'k ga morgen naar Grobet en we zullen na advies wel zien met wat ik buiten kom
Mijn keuze gaat nu nog tussen de Canon S3 (maakt heel veel kans) en de pana F78 (net ontdekt en nog niet zo veel over gelezen). En heel misschien de Sony H5 Kortom, 'k ga morgen naar Grobet en we zullen na advies wel zien met wat ik buiten kom
Moest je dan toch denken om voor een sony te gaan, dan wil ik je laten weten dat er 2 nieuwe modellen uitkomen in april 2007 (hier in Noord-Amerika toch) die de Sony H5 gaan vervangen . Je kan eens kijken op Dpreview. En de H9 heeft een tilt LCD!
Bij Konijn in Turnhout werd mij in december 2006 de FZ50 aangeraden boven de Fuji. Ik heb het advies gevolgd en heb er nog geen seconde spijt van gehad
Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
BD0993BE Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250
Comment