Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prosumer camera: Canon of Fuji

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prosumer camera: Canon of Fuji

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
    Geen probleem! Veel plezier met je nieuwe camera! En laat ons dan ook maar iets zien van je werkjes, als je dat wil.

Groetjes uit een zonnig Vancouver, Canada
    Ann
    Komen er zeker aan, binnenkort Moet nog veel leren
    Canada, nice
    Canon PowerShot S3 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kimmi Bekijk bericht
      Komen er zeker aan, binnenkort Moet nog veel leren
      Canada, nice
      Hoi Kimmi,

Een nieuwe camera en dan nog een beetje over fotografie leren...dat is al heel plezant op zich! Men zegt toch, al doende leert men!

Geniet er maar van en ik hou het wel in het oog als je een foto plaatst! I look forward to it!

Groetjes from Beautiful British Columbia, Canada
      Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
        De groene/paarse schijn van CA is duidelijk te zien in je album. Mooie foto's, maar wie de 2e winterfoto met krokussen goed bekijkt, links onder de donkere sprietjes die door de sneeuw steken, daar zit zelfs bij een sterk verkleinde versie de groene CA, en bovenaan tussen sneeuw en het groen, een purpere CA...
        Pas op de Canon S3 heeft hier ook last van. Dezelfde functies, in grote lijnen wel, de performantie is wel een stuk beter.
        Misschien ben ik te kritisch...
        vraagje van een leek
        wat is CA
        ik heb met veel interesse deze thread gelezen omdat ik geneigd ben van een nieuw toestel te kopen, twijfel ook tussen de finepix s6500fd en de s3 van canon.
        GreeTz DiTn
        Nikon D3100 - nikkor 18-105mm - nikkor 70-300mm
        http://www.tcdeschakel.be

Comment

CA = Chromatisch afwijking
          Een probleem bij alle (goedkopere) lenzen is de zogenaamde chromatische afwijking. Het principe kan je vergelijken met een prisma die de kleuren scheid. Concreet: Rood wordt dus anders afgebogen door een lens dan groen en blauw. Hierdoor wordt je projectie dus niet helemaal scherp, je krijgt een rood randje aan bijvoorbeeld de linkerkant, en een blauw randje aan de rechterkant, ook onzichtbare UV en IR (onzichtbaar voor uw oog) kunnen hier invloed op hebben, vermits de sensor die (gedeeltelijk) wel registreerd. Door de optiek nauwkeurig samen te stellen kan de chromatische afwijking zo goed als opgeheven worden. En dan zit je in de L klasse. Niet bij een S3 of S6500fd. Al is deze laatste qua optiek beter.
          Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Ca is overigens met een beeldbewerkingsprogramma vrij makkelijk te verwijderen (Heb zelf Paint Shop Pro 9) 3 klikken en weg is de CA. Bijna alle superzooms hebben er in meerdere of mindere mate last van. Het moet echt heel erg zijn wil je het op een afdruk werkelijk zien.

Ruis vind ik persoonlijk vervelender. Als ik echt serieus foto's ga schieten pak ik dan ook mijn spiegelreflex. Voor mijn werk (website school) en voor ff tussendoor pak ik dan mijn Sony H1. Met een bridge of een compact moet je echter wel altijd proberen op een zo'n laag mogelijke ISO waarde te werken ivm ruis. Hoewel er software is die de ruis kan verwijderen, vind ik dat de beelden snel wat "zacht" worden en aan details verliezen.

Als ik moest kiezen tussen Ca en minder ruis of andersom dan zou ik eerder de CA kiezen omdat ik dit makkelijker te verwijderen vind. Maar da's persoonlijk hoor. Als ik trouwens opnieuw een aanschaf voor een bridge zou doen zou ik kiezen voor de Fuji. Dat zoomen met die knopjes op de H1 vind ik niet geweldig. De Fuji heeft een manuele zoomring en da's echt heel handig. Van Panasonic hebben we een ouder kleiner broertje en die zou ik niet meer kiezen omdat ik de kleuren te vind.... Maar goed dat hoeft bij de nieuwere versies niet zo te zijn. Overigens zijn de kleuren van de H1 van Sony ook regelmatig te ....... Ik voer liever zelf de verzadiging op ipv de camera die dat dan voor mij doet.

Waar je wel op moet letten is in ieder geval de snelheid van de camera. Controleer of de autofocus snel genoeg is en precies genoeg is. Vraag of je de camera mag proberen. Niets zo irritant op een bridge of compact dan een AF die het niet goed doet. Handmatig scherpstellen is namelijk door het schermpje en de EVF geen optie.

Veel plezier met de aanschaf.
            Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
              Fuji S5600 heeft ook een zoomring
              en de lensen die fuji gebruikt zijn ook zeer goed
              plus bij fuji heb je zeer goede en echte kleurweergave (vooral huidstinten)
              Nee niet waar, de S5600 heeft geen zoomring, ik heb zo een toestel de lens is wel geript, maar is vast, de s9600 heeft wel een zoomring.

Comment

Een topic opfleuren waar al 4 maanden geen reactie meer op is gekomen en dat met een inbreng die er ook al op 7 maart stond (reactie door Marcov op Gert1971)

Wat is daar nu het nut van?

Comment

fuji S6500
                  Ik heb goede reviews gelezen over deze camera, klopt dat allemaal wat ze zeggen , naar het schijnt zou de iso ook minder ruis geven dan zijn rivalen , maar naar het schijnt zou de AF heel vlug werken, maar beter dan sommige SLR-camera,s dat is wel heel knap
                  Het programma '2X SNELLER AF/AE' biedt een scherpstelling en lichtmeeting op hoge snelheid en een indrukwekkende ontspanvertraging van 0,035 seconde. Dat is meer dan de meeste andere digitale SLR-camera's kunnen bieden. Bovendien biedt de opstarttijd van 0.8-seconde de gebruikers een bijna directe respons, zodat spontane en onverwachte acties nooit meer gemist hoeven te worden.
                  Is wel knap toestel nu nog knappe foto,s maken.

Comment

Dit heb je ook al ergens anders gepost:

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                    Ik heb goede reviews gelezen over deze camera, klopt dat allemaal wat ze zeggen , naar het schijnt zou de iso ook minder ruis geven dan zijn rivalen , maar naar het schijnt zou de AF heel vlug werken, maar beter dan sommige SLR-camera,s dat is wel heel knap
                    Het programma '2X SNELLER AF/AE' biedt een scherpstelling en lichtmeeting op hoge snelheid en een indrukwekkende ontspanvertraging van 0,035 seconde. Dat is meer dan de meeste andere digitale SLR-camera's kunnen bieden. Bovendien biedt de opstarttijd van 0.8-seconde de gebruikers een bijna directe respons, zodat spontane en onverwachte acties nooit meer gemist hoeven te worden.
                    Is wel knap toestel nu nog knappe foto,s maken.
                    Wat is eigenlijk je bedoeling?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht

wilde maar eens aantonen hoe goed een compact kan zijn omdat ze veel tegenkantingen krijgen van de slrl gebruikers

Comment

Ik wilde maar eens zeggen hoe goed sommige compact ook goed kunnen zijn , want de spiegel gebruikers kijken er maar op neer.

Comment

Een topic opfleuren waar al 4 maanden geen reactie meer op is gekomen en dat met een inbreng die er ook al op 7 maart stond (reactie door Marcov op Gert1971)

Wat is daar nu het nut van?
                          Er zijn misschien ook nog mensen die hier nieuw zijn ,of tellen die niet mee .

Comment

Mensen die hier nieuw zijn lezen zelden vrij oude posts, tenzij ze iets specifiek zoeken, waarvoor overigens een zoekfunctie bestaat. Ook zijn het onderwerpen (zoomring/prosumer/DSLR) die zeer regelmatig weer aan bod komen.
                            (Heb je de zoekfunctie trouwens al gebruikt?)

Bovendien haal je op die manier niet alleen oude posts naar boven, maar ook verouderde toestellen. waarvan de opvolgers staan te trappelen, of er al (lang) zijn.
                            (waarmee ik niet wil gezegd hebben dat de 5600 zodanig verouderd is dat hij niet meer dient vermeld)

Een topic starten en daarna -wanneer er geen reacties zijn binnen een tijdspanne die jou als normaal overkomt - dit topic proberen verder te zetten in een lopend (?) topic brengt evenmin iets bij aan de leesbaarheid van het forum.

Het enig concrete dat je hebt bereikt is dat je sneller het status 'member' zal bereiken. (gisteren en vandaag al 25 posts )

Ik wil niet belerend overkomen, hoor. Mijn verontschuldigingen alvast als ik je (ongewild, dat staat vast) 'tegen je schenen heb gestampt'.
                            Last edited by nabi; 20 juli 2007, 12:47. Reden: tekstverbetering

Comment

Mensen die hier nieuw zijn lezen zelden vrij oude posts, tenzij ze iets specifiek zoeken, waarvoor overigens een zoekfunctie bestaat. Ook zijn het onderwerpen (zoomring/prosumer/DSLR) die zeer regelmatig weer aan bod komen.
                              (Heb je de zoekfunctie trouwens al gebruikt?)

Bovendien haal je op die manier niet alleen oude posts naar boven, maar ook verouderde toestellen. waarvan de opvolgers staan te trappelen, of er al (lang) zijn.
                              (waarmee ik niet wil gezegd hebben dat de 5600 zodanig verouderd is dat hij niet meer dient vermeld)

Een topic starten en daarna -wanneer er geen reacties zijn binnen een tijdspanne die jou als normaal overkomt - dit topic proberen verder te zetten in een lopend (?) topic brengt evenmin iets bij aan de leesbaarheid van het forum.

Het enig concrete dat je hebt bereikt is dat je sneller het status 'member' zal bereiken. (gisteren en vandaag al 25 posts )

Ik wil niet belerend overkomen, hoor. Mijn verontschuldigingen alvast als ik je (ongewild, dat staat vast) 'tegen je schenen heb gestampt'.
                              nee hoor, ik voel me niet vlug beledigd hoor, ik respecteer ieders mening, maar soms heb je zin om eens te reageren op een onderwerp, hoe oud het ook al is .

Comment

Working...
                              X