Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prosumer camera: Canon of Fuji

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Prosumer camera: Canon of Fuji

Oké, ik ben dus van plan om een prosumer te kopen. Ik twijfel enorm tussen 2 toestellen:
    Canon PowerShot 3S IS
    Fuji S6500 fd

Kan iemand mij 1 van beide aanraden?

Ik heb momenteel een Canon A70 en PowerShot G2, ben dus Canon gewoon.
    Ik ben op zoek naar een degelijk toestel om verder mee te experimenteren (en nee ik wil niks horen over SLR, ik heb voor mezelf beslist dat dit momenteel nog overkill is voor mij )
    Last edited by Kimmi; 7 maart 2007, 19:19.
    Canon PowerShot S3 IS

Re: Prosumer camera: Canon of Fuji

vind de kleuren van Fuji mooier.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ben heel erg tevreden over mijn canon PS 3S IS,maar kan dus niet vergelijken met die Fuji?Heb je voor jezelf de min en pluspunten van beide toestellen al eens op een rijtje gezet? Dan kies je gewoon voor het toestel dat daar het beste uit tevoorschijn komt!Ik heb de mijne ook gekocht omdat een kennis van mij zo enthousiast over de canon was; hij fotografeerde eerder analoog met een spiegelreflex en is al jaren lid in een fotoclub;had dus vertrouwen in zijn ervaring en is me tot nu al goed bevallen!
      Groetjes,Anita
      Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
      tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

Comment

Toch ook best de Panasonic FZ50 een kans geven, heeft een fantastische lens (minder CA dan de Canon), heeft een Zoomring (dat alleen is al de keuze waard).

Zoals bij ALLE prosumers en bridges heb je bij hogere ISO wat last van ruis.
        De Fuji is daar wat beter in.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Anita,

Ik heb wellicht alle mogelijk reviews en user reviews enz. op heel internet al gelezen over beide toestellen Ze zijn elkaar waard en geraak er niet echt uit. Canon was aan het winnen maar ik heb daarstraks in mediamarkt beide toestellen gezien en de Canon vast gehad. Ik vond de knopjes achteraan rechts een beetje storend. Het toestel gaf ook een beetje een speelgoed indruk
          Ben tot nu toe altijd al wel tevreden geweest van Canon, met Fuji heb ik zelf ook nog geen ervaring (al vind ik idd sommige sample foto's wel scherper & mooier van kleur uit de tests komen).
          Canon PowerShot S3 IS

Comment

Fuji S5600 heeft ook een zoomring
            en de lensen die fuji gebruikt zijn ook zeer goed
            plus bij fuji heb je zeer goede en echte kleurweergave (vooral huidstinten)

Comment

@gert1971: Heeft de S5600 een zoomring? dacht het niet, gewone knopjes om te zoomen.
              De s6500fd en s9600 wel. is een sterk pluspunt. Heb het hier al enkel keren laten vallen, de AF van de s6500 blijft traag en onvoorspelbaar bij minder licht. Kleuren zijn heel natuurlijk, kan ie mee concurerren tegenover een DSLR.
              Pana FZ50 zeker overwegen, beetje meer ruis dan de gemiddele camera. maar fuji is ook niet altijd wat het lijkt. Geen directe ruis maar een grof storend patroon. Pana lens is heel scherp, kan ook niet anders met Leica optiek.

Wikken en wegen, en vooral eens testen in de fotowinkel.
              Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Fuji 5600 heeft GEEN zoomring, geeft mooie kleuren en is qua prijs onklopbaar.
                De 5600 is een degelijke camera, en ik kan het weten .
                Nu is er ook de 6500.
                Mocht ik nu op dit ogenblik moeten kiezen, dan gaat het echter tussen de Fuji en de Pana hierboven reeds aangehaald of : EEN SONY DSC H5
                PENTAX K100d SUPER !!!!!
                Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
                  @gert1971: Heeft de S5600 een zoomring? dacht het niet, gewone knopjes om te zoomen.
                  De s6500fd en s9600 wel. is een sterk pluspunt. Heb het hier al enkel keren laten vallen, de AF van de s6500 blijft traag en onvoorspelbaar bij minder licht. Kleuren zijn heel natuurlijk, kan ie mee concurerren tegenover een DSLR.
                  Pana FZ50 zeker overwegen, beetje meer ruis dan de gemiddele camera. maar fuji is ook niet altijd wat het lijkt. Geen directe ruis maar een grof storend patroon. Pana lens is heel scherp, kan ook niet anders met Leica optiek.

Wikken en wegen, en vooral eens testen in de fotowinkel.
                  Sorry, ik bedoelde ook de S6500.
                  Die FZ50 valt een beetje (veel) buiten mijn budget Is zo'n 200 euro duurder dan de 2 camera's waar 'k momenteel tussen twijfel.
                  Canon PowerShot S3 IS

Comment

Kan iemand trouwens een doorslaggevend argument geven?
                    Iedereen is hier blijkbaar voorstande van de FuJi.
                    Canon PowerShot S3 IS

Comment

De sony H5 heeft vrij veel CA hé, nog ietsje meer dan de canon S3.

Doorslaggevend argument om te kiezen voor een fuji:
                      - Hoge ISO waarden zonder noemenswaardige ruis. (als je niet te nauw kijkt)
                      - natuurlijk kleuren en goed flitssysteem waardoor gelaatstinten heel natuurlijk blijven.

Te hoog voor uw budget, mmm... dacht ik ook, kocht de s6500, had er na enkele weken al spijt van, 300euro opgelegd voor een pentax K100D. Ik wil maar zeggen een camera koop je niet voor ff, als hij tegenvalt trek je op den duur geen foto's meer. Ff doorsparen is geen slechte keuze.

Comment

Heb zelf een Fujifilm S7000 , en zeer tevreden
                        good Luck
                        Groetjes Balou

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
                          Te hoog voor uw budget, mmm... dacht ik ook, kocht de s6500, had er na enkele weken al spijt van, 300euro opgelegd voor een pentax K100D. Ik wil maar zeggen een camera koop je niet voor ff, als hij tegenvalt trek je op den duur geen foto's meer. Ff doorsparen is geen slechte keuze.
                          Ik heb ook ni DE allerbeste camera nodig eh. En al zeker geen SLR. Ben maar 'n beginner Zoek een degelijk, vrij compact toestel om mee te starten. Als je 600 euro geeft aan een bridge camera vind 'k dat je al beter een instapmodel SLR kan kopen.
                          Canon PowerShot S3 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kimmi Bekijk bericht
                            Ik heb ook ni DE allerbeste camera nodig eh. En al zeker geen SLR. Ben maar 'n beginner Zoek een degelijk, vrij compact toestel om mee te starten. Als je 600 euro geeft aan een bridge camera vind 'k dat je al beter een instapmodel SLR kan kopen.
                            Natuurlijk wil je geen DSLR, ik wou enkel maar zeggen koop iets degelijk, prik je niet vast op je budget. Met een beetje opleg heb je mogelijk een fantastisch toestel.

Top 5 volgens mijn gevoel (en na 101 reviews te verorberen):
                            1. DSLR (geen optie voor u)
                            2. FZ50
                            3. S3
                            4. S6500
                            5. H5 (ook H2 overwegen, iets beter volgens sommige reviews)

Comment

Awel, ik volg die top volledig Ook na het lezen van 'n hele hoop reviews en customer reviews.
                              Nr. 1 is geen optie wegens overkill voor mij.
                              Nr. 2 is geen optie wegens gewoon te duur, ook al is 't pracht van 'n toestel, ik vind het veel geld voor "maar" een bridge toestel. Heb paar dagen geleden de Nikon D50 & lens zien staan voor 555 euro, dan zou 'k toch eerder die kopen. Merk panasonic als fototoestel ook geen enkele ervaring mee.
                              Nr. 3 zal het wellicht worden wegens bekend, nog redelijk compact en voorlopig zeker goed genoeg voor mij om veel mee te leren. Customer reviews zijn wel heel uiteenlopend.
                              Canon PowerShot S3 IS

Comment

Working...
                              X