Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prosumer camera: Canon of Fuji

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prosumer camera: Canon of Fuji

Oorspronkelijk geplaatst door Kimmi Bekijk bericht
    Nr. 2 is geen optie wegens gewoon te duur, ook al is 't pracht van 'n toestel, ik vind het veel geld voor "maar" een bridge toestel. Heb paar dagen geleden de Nikon D50 & lens zien staan voor 555 euro, dan zou 'k toch eerder die kopen. Merk panasonic als fototoestel ook geen enkele ervaring mee.
    Alles kan men weerleggen hé
    D50 met kitlens: 555 euro, heb je 18-50mm
    Extra nikonlens(en) om het zoombereik van de Pana te evenaren? de prijs plak ik er niet op, laat ons zeggen véél!

Elke cam heeft zijn eigen instellingsmenu, voorkeuren, etc, maar de basics van de fotografie blijven dezelfde.

S3 is een goede keuze, uw budget/kwaliteit.
    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Ik ben ook een beginner en heb sinds enkele maanden een Canon S3. Het is echt een heerlijk toestel. Je kan volledig automatisch foto's nemen (wat ik niet zou aanraden als je wil bijleren), maar hebt ook een Av, Tv, P en M-modus en heel wat leuke opties om mee te spelen.
      Als je naar hoge ISO-waarden gaat, krijg je wel wat ruis, maar zoals al gezegd is dat normaal. De ruis kan trouwens heel simpel verwijderen met een programmatje, dus doorvoor hoef je het niet te laten.
      Ik denk dat je tevreden zal zijn met de overstap naar een S3 ... ik ben in elk geval heel tevreden.
      Nog een tip: Konijn heeft de scherpste prijs voor de S3, maar als dat te ver is voor jou kan je steeds naar Vanden Borre. Daar krijg je een extra SD-kaart van 512 MB erbij en krijg je het verschil met de prijs van Konijn terugbetaald ...
      Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K_immy Bekijk bericht
        Ik ben ook een beginner en heb sinds enkele maanden een Canon S3. Het is echt een heerlijk toestel. Je kan volledig automatisch foto's nemen (wat ik niet zou aanraden als je wil bijleren), maar hebt ook een Av, Tv, P en M-modus en heel wat leuke opties om mee te spelen.
        Als je naar hoge ISO-waarden gaat, krijg je wel wat ruis, maar zoals al gezegd is dat normaal. De ruis kan trouwens heel simpel verwijderen met een programmatje, dus doorvoor hoef je het niet te laten.
        Ik denk dat je tevreden zal zijn met de overstap naar een S3 ... ik ben in elk geval heel tevreden.
        Nog een tip: Konijn heeft de scherpste prijs voor de S3, maar als dat te ver is voor jou kan je steeds naar Vanden Borre. Daar krijg je een extra SD-kaart van 512 MB erbij en krijg je het verschil met de prijs van Konijn terugbetaald ...
        Hoeveel kost hij daar? (vind hem op site precies niet terug).
        Heb daarstraks gekeken bij Grobet in Antwerpen, promotie 439 euro, inclusief lader, batterijen, tas en SD kaart van 512 MB.
        En op digicamshop.be (enkel nog maar goede dingen over gehoord) staat hij voor 385 euro.

Edit: En bij konijn ook 391 euro maar niet op voorraad.
        Last edited by Kimmi; 8 maart 2007, 09:21.
        Canon PowerShot S3 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
          Heb zelf een Fujifilm S7000 , en zeer tevreden
          good Luck
          Groetjes Balou
          hier ook.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zoals reeds door anderen ook gezegd, de FZ50 en enkele fuji modellen hebben een zoomring i.p.v. knopjes (Canon S3) om te zoomen. dat is een wereld van verschil en zeker zijn geld waard. Als je vind dat de FZ50 te duur is voor jou, zou ik toch zeker nog eens kijken naar die Fuji's die zeker ook niet slecht zijn en, dacht ik, meer in de prijsklasse van de Canon liggen. (Ik denk zelfs dat ze ook kwalitatief beter zijn dan de Canon)

De basisprijzen van de DSLR's zijn zeker ferm gezakt maar om hetzelfde optisch bereik te hebben van een FZ50 zal je toch nog een stuk moeten bijleggen hoor.
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Ik heb ook alles afgewogen , en ga voor de Fuji 9600 (voorkeur) aan 425 euro bij konijnenberg Turnhout of Fuji 6500 FD (2e keus) ongeveer euro 100 minder.

Wat mij de doorslag geeft is de review overal op het net. als ik die samen gooi kom ik op deze camera's uit.
              Ze hebben beide zeer gevoelige CCD's voor beide, (met ongeveer 1,4 x meer pixel dan de opgegeven resolutie, hieruit puren ze dan de meest optimale resolutie vor de camera's)
              De FD optie op de 6500 is een leuke gadget voor de meeste mensen.
              Mijn vorige cam was een Fuji Finepix 4800 (uit 2002), meegesmokkeld uit Amerika. Zeer tevreden van. Ongeveer 6000 foto's mee genomen. Dit was "maar" een 2,4MP effectief, maar leverde ook een behoorlijke 4,1 MP af. Kleuren zeer goed.
              Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
              Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

Misschien een domme vraag maar waarom is die zoomring zo'n wereld van verschil? Oké, 'k vind het wel leuker enzo maar waarom beter?
                Ik heb vandaag zowel een Sony H5 als de Canon PowerShot S3 IS en een Fuji S9600 in men handen gehad - demo modelletjes wel.
                Ik heb besloten om toch voor de Canon te gaan. Ik wil best geloven dat de Fuji veel beter is (en de Pana FZ50 ook) maar dit zijn echt al grote toestellen. De Canon past perfect in mijn kleine handjes en is nog redelijk compact. Zeker voldoende voor mij om de komende paar jaar de eerste stapjes in fotografie te zetten. Iedereen bedankt voor de reacties!
                Canon PowerShot S3 IS

Comment

Kimmi,
                  Een zoomring bedien je manueel en stelt je in staat om veel nauwkeuriger de zoom te gebruiken. Dit pleit voor de fuji maar m.i. is zijn grootste nadeel dat er geen optische beeldstabilisator aanwezig is. Wil je vooral foto's in "tele"stand dan ga je met een fuji minder scherpe beelden krijgen. Canon heeft dit wel en gebruikt daarenboven SDkaartjes als opslagmedium en die zijn meer verspreid dan de xd kaartjes van fuji. Wil je vooral foto's in het "standaard" en "groothoek" bereik ga dan voor de fuji.

Comment

Kimmi

ik weet niet waar iedereen hun prijs vandaan haalft, maar die FZ50 heb je al voor 475€ hé !

Mvg
                    Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

Comment

Een zoomring heeft veel voordelen Kimmi. Meestal probeert te fabrikant binnen enkele sec van 35mm naar 400mm te gaan. Die knop een fractie te lang indrukken en je zoomt te veel, je gaat ff terug, 1 op 2 kansen dat je weer te ver zit. Dus echt precies kadreren is moeilijker. Met een zoomring kan je veel nauwkeuriger werken. Het geeft de cam ook een DSLR look.

@de_rocca: de 9600 heeft een oudere sensor en processor tegenover de 6500, maar is merkbaar sneller qua focus. FD is idd een gadget, werkt enkel correct als mensen bijna recht in de lens kijken. En hij dedecteert ook gezichten in stenen muren, bepaald behang,...

Er lijken hier BD-members te zitten met aandelen van Panasonic.
                      Richtprijzen rond de 500 euro, tenzij in webshops in DE. Vergeet ook de soms dure verzendingskosten niet MetalG.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
                        En de aandeelhouders van Fuji haal je er toch ook zo uit

(maar ze willen het niet gezegd hebben )

Comment

Overigens: wie heeft ook weer gezegd:

Was dat niet de Marcov die ook zei:

Pana FZ50 zeker overwegen, beetje meer ruis dan de gemiddele camera. maar fuji is ook niet altijd wat het lijkt. Geen directe ruis maar een grof storend patroon. Pana lens is heel scherp, kan ook niet anders met Leica optiek.
                          En ook nog:

Top 5 volgens mijn gevoel (en na 101 reviews te verorberen):
                          1. DSLR (geen optie voor u)
                          2. FZ50
                            ...
                          En daarna:

Extra nikonlens(en) om het zoombereik van de Pana te evenaren? de prijs plak ik er niet op, laat ons zeggen véél!
                          Geef toe Marcov, aandelen of niet, de FZ50 is en blijft een goed toestel.

Comment

Ik geef toe dat ik tot voor kort geen voorstander was van Pana oa wegens de ruis. Maar vorige week ene FZ50 vastgehad en ik moet zeggen ligt goed in de hand, werkt flot, vrij snelle AF, en ja die ruis is er, maar wordt sterk opgeblazen. Trouwens een beetje NeatImage is je ziet er niks meer van.

Moest ik die vastgehad (en getest) hebben voordat ik de Pentax K100d kocht dan had ik echt voor een dilemma gestaan...
                            Ben aan het sparen voor een degelijke zoomlens, maar kan bijna beter de FZ50 kopen

Comment

Een reactie van een niet bevooroordeld persoon

Comment

Ik sta ook op punt een nieuw toestel aan te kopen. Zelfde vragen.....
                                Is de ruis voor panasonic dan zo'n probleem???? Ik wil een groot zoombereik en mooie foto's bij weinig licht: gen onder- of overbelichte gezichten vlakbij en geen zwart gat op de achtergrond. Daaromù ging ik ook voor Sony H5 gezien zijn sterke flash. Overdag schiet elk evenwaardig toestel mooie en scherpe foto's lees ik......
                                Een vriend werkt met Fuji en raadt mij deze sterk aan!

Comment

Working...
                                X