Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 met Nikkor 70-200 f2.8 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D80 met Nikkor 70-200 f2.8 VR

Oorspronkelijk geplaatst door schumi2002 Bekijk bericht
    Ik denk er zo ook over alleszins heb ik dat hier niet gepost

"Ik denk dat je de (spat)waterdichtheid van de D200 wel gaat waarderen wanneer je op een circuit staat en een bui regen over je heen krijg."

"Voor sportfotografie is het altijd wel lekker om meer fps te kunnen maken."

idem aan wat ik dacht.

Zou ook liever direct van den eerste ker tegoei kopen dan eerst iets kopen, dan met verlies te moeten verkopen om vervolgens achteraf toch mijn eerste gedacht te kopen. Als je me begrijpt
    Schumi, twijfel niet! Pak de D200 met battery grip en steek er een Nikon 18-200 VR op. Gegarandeerd succes op de circuits! Die stop lichtsterkte moet ge niet mee tobben en ingewikkelde instellingen op de D200 ook niet. stel de iso op 200, witbalans auto, hoogste beeldkwaliteit en verder alle inwendige hulp van de camera uit. Later in PS evt histogram aanpassen en ietsje verscherpen (ca 100% 1,1 en 1) en je krijgt platen die met gemak kunnen worden opgeblazen tot een meter of meer en goed voor een spread in een glossy magazine!
    Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lichtschrijver Bekijk bericht
      Schumi, twijfel niet! Pak de D200 met battery grip en steek er een Nikon 18-200 VR op. Gegarandeerd succes op de circuits! Die stop lichtsterkte moet ge niet mee tobben en ingewikkelde instellingen op de D200 ook niet. stel de iso op 200, witbalans auto, hoogste beeldkwaliteit en verder alle inwendige hulp van de camera uit. Later in PS evt histogram aanpassen en ietsje verscherpen (ca 100% 1,1 en 1) en je krijgt platen die met gemak kunnen worden opgeblazen tot een meter of meer en goed voor een spread in een glossy magazine!

ik denk dat je een 70-200 bedoelt ipv 18-200 niet want die 18-200 is totaal niet wat ik zoek, de lens moet echt lichtgevoelig zijn. Sorry maar die 18-200 werd mij afgeraden

Comment

Wat ik me ook afvroeg is bij een nikon moet je dat getal x1.5 doen niet.

dus een 70-200 lens wordt op een nikon: 105-300 als ik heb goed voorheb niet?

Comment

You must be joking!
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ik denk dat je een 70-200 bedoelt ipv 18-200 niet want die 18-200 is totaal niet wat ik zoek, de lens moet echt lichtgevoelig zijn. Sorry maar die 18-200 werd mij afgeraden
            Nee, echt de 18-200. Probeer hem maar eens. Ik werk er zelf al ruim een jaar mee en hij is echt geweldig. Hoge kwaliteit, compact en redelijk licht en snel!
            En nogmaals die lichtsterkte valt wel mee. op volle opening reeds goed ook in de telestand. voor de top op 200mm is f 8 voor autosport reeds perfect voorde beeldkwaliteit. op 200 iso (geeft over het algemeen op de D200 de mooiste resultaten) zit je met zeer bruikbare tijden en je moet sowieso meetrekken om echt mooie platen te maken. voor stills is de VR behulpzaam om indien nodig met lange(re) tijden te werken.
            Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

Comment

Nee, echt de 18-200. Probeer hem maar eens. Ik werk er zelf al ruim een jaar mee en hij is echt geweldig. Hoge kwaliteit, compact en redelijk licht en snel!
              En nogmaals die lichtsterkte valt wel mee. op volle opening reeds goed ook in de telestand. voor de top op 200mm is f 8 voor autosport reeds perfect voorde beeldkwaliteit. op 200 iso (geeft over het algemeen op de D200 de mooiste resultaten) zit je met zeer bruikbare tijden en je moet sowieso meetrekken om echt mooie platen te maken. voor stills is de VR behulpzaam om indien nodig met lange(re) tijden te werken.
              Kan je dan eens wat voorbeelden tonen ? Ik heb zelf de 18-200 en voor wat ik hem gebruik is die perfect, maar voor (motor)sport heb ik het toch een beetje moeilijk met de AF snelheid van de 18-200 en met de vervorming op tele.

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              You must be joking!
              Ik vrees van niet hoor, ik denk dat hij het echt meent.

Mvg,
              TravelToy.
              www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Tsja, het zou kunnen dat de lichtschrijver gelijk heeft, maar ik toch een DSLR gekocht om mijn lenzen te kunnen wisselen vanwege de kwaliteit die iedere lens op zich te bieden heeft. De lichtsterkte van 2.8 wil ik toch nogal eens gebruiken. Daarom toch graag iets anders.

En schumi: de vermenigvuldiging heb je correct uitgerekend. Dus voor het geld van een 70-200 krijg je 100 mm meer

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                  Tsja, het zou kunnen dat de lichtschrijver gelijk heeft, maar ik toch een DSLR gekocht om mijn lenzen te kunnen wisselen vanwege de kwaliteit die iedere lens op zich te bieden heeft. De lichtsterkte van 2.8 wil ik toch nogal eens gebruiken. Daarom toch graag iets anders.

En schumi: de vermenigvuldiging heb je correct uitgerekend. Dus voor het geld van een 70-200 krijg je 100 mm meer

aha goed dus 105-300 das toch al iets

Comment

Nikon D200 + Nikon 70-200 f/2,8 VR + Nikon 17-55 f/2,8 AF-S

Als dit je keuze word heb je toplenzen op de juiste body zitten.

Geef die 1000 euro extra uit aan de nikkor 70-200 VR en je krijgt er geen spijt van.
                    Maar koop er zeker die 17-55 bij en je hoeft voorlopig geen lenzen meer te kopen.
                    Nikon spul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                      Kan je dan eens wat voorbeelden tonen ? Ik heb zelf de 18-200 en voor wat ik hem gebruik is die perfect, maar voor (motor)sport heb ik het toch een beetje moeilijk met de AF snelheid van de 18-200 en met de vervorming op tele.

Ik vrees van niet hoor, ik denk dat hij het echt meent.

Mvg,
                      TravelToy.
                      vwb de AF snelheid, op welke body gebruik je hem? Op een D200 moet hij voor snelheid toch niet onderdoen voor andere S objectieven.

Ik meen het inderdaad echt. Je hoort mij niet zeggen dat de 70-200 een slechte keuze zou zijn, maar de 18-200 heeft een aantal voordelen (en dan niet alleen de prijs, maar meer het concept dat is toegesneden op de beeldchip die kleiner is dan full size KB) en levert een uitstekende kwaliteit.

vwb vertekening: als daarmee bedoeld wordt dat objecten in elkaar worden getrokken zodat de achterzijde (die het verst weg is) groter is dan de voorzijde dan klopt dat. Dat geldt namelijk voor elke tele van de zelfde brandpuntsafstand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 Bekijk bericht
                        Nikon D200 + Nikon 70-200 f/2,8 VR + Nikon 17-55 f/2,8 AF-S

Als dit je keuze word heb je toplenzen op de juiste body zitten.

Geef die 1000 euro extra uit aan de nikkor 70-200 VR en je krijgt er geen spijt van.
                        Maar koop er zeker die 17-55 bij en je hoeft voorlopig geen lenzen meer te kopen.

Ne wijze raad, ik heb enkel nog de 17-55 ( wel prijzig ) maar nog gene second spijt van gehad. Na de 105 VR macro die ik morgen ga halen begin ik te sparen voor de 70-200 VR 2.8 want dat is ook een "ik wil dees zeker hebben"-lens
                        BD0723BE

Comment

Zeg ik had nog een vraag:

Stel nu dat ik een d80/d200 koop met de nikkor 70-200 vr waar ik toch naar verlang.

Dan kan je stellen dat het geld op is . Dus dan heb ik iets goed om langs het circuit te trekken. Stel nu dat ik een 2e lens zou bijkopen om voor op de parkings te trekken, welke niet al te dure lens ( iets van 500€ of minder ) zouden jullie dan nemen?

Comment

welke niet al te dure lens ( iets van 500€ of minder ) zouden jullie dan nemen?
                            Geen enkele...............
                            Je levert zoveel in tegenover je huidige set dat je altijd weer terug pakt naar je 70-200 VR.

Sparen......en goed glas gaan kopen
                            Nikon spul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 Bekijk bericht
                              Geen enkele...............
                              Je levert zoveel in tegenover je huidige set dat je altijd weer terug pakt naar je 70-200 VR.

Sparen......en goed glas gaan kopen

Vind jij het ideaal dan dat je op 10 meter van de wagen moet gaan staan om het van dicht bij te trekken dan ?

Comment

Zeg ik had nog een vraag:

Stel nu dat ik een d80/d200 koop met de nikkor 70-200 vr waar ik toch naar verlang.

Dan kan je stellen dat het geld op is . Dus dan heb ik iets goed om langs het circuit te trekken. Stel nu dat ik een 2e lens zou bijkopen om voor op de parkings te trekken, welke niet al te dure lens ( iets van 500€ of minder ) zouden jullie dan nemen?
                                De 12-24 van Tokina ! Of Sigma ! En natuurlijk heeft Nikon er ook eentje.
                                Maar als je hier eens zoekt achter de Tokina ga je zeer veel positieve commentaar vinden.
                                Je zou ook kunnen gaan voor een 17-55 maar je gaat te kort komen in het breedhoek gebied denk ik...

Erwin
                                Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                                http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Working...
                                X