Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 met Nikkor 70-200 f2.8 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D80 met Nikkor 70-200 f2.8 VR

Hallo,

ik kom net terug van fotokonijnenberg. Daar heb ik kennis gemaakt met een Sigma 70-200 f2.8 HSM, teleconvertors, D80, D200 en de Nikkor 70-200 f2.8 met VR.

Om te zeggen wat een verschil er zat tussen die sigma en nikkor, niet te geloven hoe scherp die nikkor was. Ik stond in de winkel en dan ben je wat zenuwachtig en met die sigma lukte het mij niet om echt een scherpe foto te maken wat met die nikkor kinderspel leek.

De D200 lijkt voor mij iets te moelijk te zijn, en de D80 lijkt iets meer voor mij te zijn omdat hij een deel van de functies overneemt die je bij de D200 zelf moet doen.

Hij zei ook je inversteerd beter in een lens dan de camera zelf. Want een lens gaat langer mee dan een camera die na x aantal jaar vervangen is.

Nu lijkt dit jullie mij een goede keuze te zijn voor als ik met dit veel autosport foto's wil trekken?

Tevens zoek ik ook nog wel een 35-70 of 18-70 aan te kopen dan heb ik een groot bereik.

Ik ben iemand ik koop ook liever van den eerste keer iets tegoei aan dan bv 4 maanden later weer een andere lens te kopen en dan weer met de oude te zitten.

Zo als jullie met je meening mij eens willen helpen zou ik zeer dankbaar zijn

Greetz

Re: D80 met Nikkor 70-200 f2.8 VR

die scherpte zal vooral aan de VR gelegen hebben, aangezien je in een winkel niet heel veel licht hebt en waarschijnlijk met lange sluitertijden zat... das nu eenmaal de ideale situatie voor VR. natuurlijk gaat de sigma een beetje minder scherp zijn, maar als je hem een beetje toeknijpt als er genoeg licht is, dan zal je zeker mooie foto's krijgen hoor, en moet ie (rekeninghoudend met de prijs) niet onderdoen voor die nikon
    maar natuurlijk als je het geld kan missen, zonder twijfel voor de nikon gaan (en als je toch meteen alles goed koopt, waarom niet een d200, op den duur ga je met je d80 toch alles manueel willen doen als je wat vordert met je fotokunsten)
    Last edited by Matthias; 6 maart 2007, 15:16.
    5DmkIII en wat glas

Comment

Met wat Matthias hier vermeld, kan ik hem alleen maar gelijk geven
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

Comment

Hey Matthias bedankt voor de info,

om er even bij te zeggen we zijn in de deuropening gaan staan ook voor een buitenfoto's te maken, want het regende. Toen heeft hij de sluitertijd ook verminderd en met het diagfragma gespeeld. Hij zei ook van D200 is beter maar daar moet je zelf meer met spelen en D80 âkt dat weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schumi2002 Bekijk bericht
          Hallo,

ik kom net terug van fotokonijnenberg. Daar heb ik kennis gemaakt met een Sigma 70-200 f2.8 HSM, teleconvertors, D80, D200 en de Nikkor 70-200 f2.8 met VR.

Om te zeggen wat een verschil er zat tussen die sigma en nikkor, niet te geloven hoe scherp die nikkor was. Ik stond in de winkel en dan ben je wat zenuwachtig en met die sigma lukte het mij niet om echt een scherpe foto te maken wat met die nikkor kinderspel leek.

De D200 lijkt voor mij iets te moelijk te zijn, en de D80 lijkt iets meer voor mij te zijn omdat hij een deel van de functies overneemt die je bij de D200 zelf moet doen.

Hij zei ook je inversteerd beter in een lens dan de camera zelf. Want een lens gaat langer mee dan een camera die na x aantal jaar vervangen is.

Nu lijkt dit jullie mij een goede keuze te zijn voor als ik met dit veel autosport foto's wil trekken?

Tevens zoek ik ook nog wel een 35-70 of 18-70 aan te kopen dan heb ik een groot bereik.

Ik ben iemand ik koop ook liever van den eerste keer iets tegoei aan dan bv 4 maanden later weer een andere lens te kopen en dan weer met de oude te zitten.

Zo als jullie met je meening mij eens willen helpen zou ik zeer dankbaar zijn

Greetz

Voor wat betreft de Nikon 35-70, Franciskine had er eentje te koop. Even zoeken bij "aangeboden". Zeer goeie Nikon overigens.

Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hallo,

Dat zal zeker aan de VR liggen en niet aan de verschillen in optische kwaliteit tussen beide objectieven. De Nikkor is inderdaad iets beter, maar het verschil zal je zeker niet kunnen waarnemen op het LCD'tje van je kamera.

Tot op zekere hoogte is dit waar. In geval van de keuze tussen de D80 en de D200 zou ik eerder het financiële aspect laten meespelen, dan wel de feature-set die de ene wel en de andere niet zou hebben. (toch zeker als je een beginner bent)

Voor autosport is die 70-200 VR zeker geschikt (als 200 voldoende is tenminste), maar kan je met de Sigma 70-200 ook zeer goed werk afleveren. De vraag die je jezelf moet stellen is of de VR functie je een kleine 1.000 euro waard is.

De 35-70 heeft geen breedhoek.
            Op zich is de 18-70 niet echt slecht, maar ik vrees dat ze je zwaar zal teleurstellen eenmaal je prestaties van de D200|D80 + 70-200 VR combinatie gewoon bent.

Conclusie :

Als budget geen rol speelt, dan kocht ik de Nikon D200 + Nikon 70-200 f/2,8 VR + Nikon 17-55 f/2,8 AF-S

Alternatieven :

D200 vervangen door D80
            Nikon 70-200 vervangen door Sigma 70-200
            Nikon 17-55 vervangen door Tamron 17-50

Mvg,
            TravelToy.
            www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Nog iemand die iets kwijt wil

Comment

Nog iemand die iets kwijt wil
                Niet twijfelen, als je het kan betalen ga dan voor de Nikon, anders blijft deze droomlens toch altijd een verlangen, normaal dat iedereen die met de Sigma werkt deze goed zal vinden, maar eenmaal van de Nikon 70-200 VR geproefd en je bent verkocht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Niet twijfelen, als je het kan betalen ga dan voor de Nikon, anders blijft deze droomlens toch altijd een verlangen, normaal dat iedereen die met de Sigma werkt deze goed zal vinden, maar eenmaal van de Nikon 70-200 VR geproefd en je bent verkocht
                  Tja, de Sigma is goed, de Nikon is beter, maar deze laatste past vaak niet in ieders budget. Dan is het roeien met de riemen die je hebt en zoals je zelf zegt : verlangen naar ...

Mvg,
                  TravelToy
                  www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Als je nu de D80 met de D200 vgl.

wat valt mij dan is:
                    - dat de D80 gebruikt maakt van SD en den D200 van CF,
                    - D80 zijn continues burst iets kleiner is 3 tov 5 van de D200,
                    - D80 nogal een gulzige is qua batterijverbruik,
                    - D80 zijn behuizig meer van platic is en dus minder weegt,
                    - D200 (spat)waterdicht is en buhuizing meer van gehard materiaal,

Zijn er nog opmerkelijke verschillen die ik nog moet weten?

Ik vraag me af of die verschillen wel 500€ waard zijn.

Comment

Ik denk dat je de (spat)waterdichtheid van de D200 wel gaat waarderen wanneer je op een circuit staat en een bui regen over je heen krijg.
                      Ook de stootvastheid van de D200 ga je wel waarderen. Huis is nl. wat materiaal betreft gelijk aan de D2Xs. Weliswaar zwaarder, maar nóg degelijker.
                      Wat is het probleem om CF kaarten te gebruiken. Voorlopig blijven deze echt wel leverbaar en worden ook nog nieuw ontwikkeld. Dus van 'veroudering' is imo geen sprake. Daarbij komt dat je (miss) niet hoeft over te schakelen.
                      Voro sportfotografie is het altijd wel lekker om meer fps te kunnen maken.
                      Meer batterij gebruik los je op door een losse grip onder je body en extra batterijen. Dit is toch geen criterium om een camera wel/niet te nemen? Ik heb altijd voldoende volle baterijen bij me en laat me niet verrassen. Bovendien past in de losse grip een aparte inzet voor penlights.

Maar zoals al eerder werd geschreven, het is geheel je eigen keuze. Echter wanneer je schrijft dat je niet over 4 maanden weer moet veranderen vanwege te weinig mogelijkheden op je body, zou ik kiezen voor de D200. In het begin zul je niet alle features gaan gebruiken, maar met verloop van tijd ga je je werk verbeteren, jezelf verder ontwikkelen en wil je meer.

Moet je kiezen tussen een lens Nikkor 70-200VR en een body, maar gaat het boven je begroting, zou ik gaan voor de D200, de Sigma 70-200 HSM en die met verloop van tijd omruilen voor de Nikkor. De Sigma is ook redelijk waardevast en veelgevraagd, daar kom je wel vanaf. Maar je hebt dan wel de tijd om je body grondig te leren. Bij een lens duurt dit niet zo lang.

Succes met je luxe probleem.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

- dat de D80 gebruikt maakt van SD en den D200 van CF,
                        Is geen nadeel, SD is ook nog eens goedkoper en de meeste laptops hebben een ingebouwde SD kaartlezer. Dat is heel handig om snel even je foto's te bekijken zonder dat je een USB kabel moet aansluiten. En je kan geen kromme pinnetjes hebben in je CF slot .

- D80 zijn continues burst iets kleiner is 3 tov 5 van de D200,
                        Hangt van je toepassing af of dat een nadeel is.

- D80 nogal een gulzige is qua batterijverbruik,
                        Zou ik niet durven stellen, 't is eerder omgekeerd. De D80 is zuiniger met batterijen dan de D200.

- D80 zijn behuizig meer van platic is en dus minder weegt,
                        En dat is een voordeel als je er lang mee moet sleuren. Afwerking van de D80 staat overigens op een hoog niveau.

- D200 (spat)waterdicht is en buhuizing meer van gehard materiaal,
                        Geen punt, tenzij je in de regen fotografeert. De D80 kan ook wel een druppel verdragen.

Ik vraag me af of die verschillen wel 500€ waard zijn.
                        Tja, dat is altijd de vraag hé. Het grootste pluspunt aan de D200 vind ik dat hij groter is (ik heb nogal grote handen) en dat je de bediening meer kan finetunen (bv. direct inzoomen op het scherpstelpunt door op de multi-selector te drukken). De zoeker is gelijkwaardig en de kwaliteit van de foto's eveneens. Verschil in snelheid is voor mij niet van belang. Nadeel is het grotere gewicht.

Jos
                        Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                          Ik denk dat je de (spat)waterdichtheid van de D200 wel gaat waarderen wanneer je op een circuit staat en een bui regen over je heen krijg.
                          Ook de stootvastheid van de D200 ga je wel waarderen. Huis is nl. wat materiaal betreft gelijk aan de D2Xs. Weliswaar zwaarder, maar nóg degelijker.
                          Wat is het probleem om CF kaarten te gebruiken. Voorlopig blijven deze echt wel leverbaar en worden ook nog nieuw ontwikkeld. Dus van 'veroudering' is imo geen sprake. Daarbij komt dat je (miss) niet hoeft over te schakelen.
                          Voro sportfotografie is het altijd wel lekker om meer fps te kunnen maken.
                          Meer batterij gebruik los je op door een losse grip onder je body en extra batterijen. Dit is toch geen criterium om een camera wel/niet te nemen? Ik heb altijd voldoende volle baterijen bij me en laat me niet verrassen. Bovendien past in de losse grip een aparte inzet voor penlights.

Maar zoals al eerder werd geschreven, het is geheel je eigen keuze. Echter wanneer je schrijft dat je niet over 4 maanden weer moet veranderen vanwege te weinig mogelijkheden op je body, zou ik kiezen voor de D200. In het begin zul je niet alle features gaan gebruiken, maar met verloop van tijd ga je je werk verbeteren, jezelf verder ontwikkelen en wil je meer.

Moet je kiezen tussen een lens Nikkor 70-200VR en een body, maar gaat het boven je begroting, zou ik gaan voor de D200, de Sigma 70-200 HSM en die met verloop van tijd omruilen voor de Nikkor. De Sigma is ook redelijk waardevast en veelgevraagd, daar kom je wel vanaf. Maar je hebt dan wel de tijd om je body grondig te leren. Bij een lens duurt dit niet zo lang.

Succes met je luxe probleem.
                          Ik denk er zo ook over alleszins heb ik dat hier niet gepost

"Ik denk dat je de (spat)waterdichtheid van de D200 wel gaat waarderen wanneer je op een circuit staat en een bui regen over je heen krijg."

"Voor sportfotografie is het altijd wel lekker om meer fps te kunnen maken."

idem aan wat ik dacht.

Zou ook liever direct van den eerste ker tegoei kopen dan eerst iets kopen, dan met verlies te moeten verkopen om vervolgens achteraf toch mijn eerste gedacht te kopen. Als je me begrijpt

Comment

i.v.m. D200 tov D80:
                            Ik werk met een D70 (vergelijkbaar qua mogelijkheden met de D80); wat voor mij het interessantste aan de D200 lijkt is dat je de ISO-waarde heel snel kan aanpassen (en als ik mij niet vergis zie je ze ook in de zoeker). Als je onder nogal verschillende omstandigheden gaat fotograferen zal je zeker die ISO meermaals moeten veranderen, en op de D70/80 vind ik het nogal "ambetant" met die dubbele-functieknoppen.
                            Ook die stevigheid en spatwaterdichtheid lijken me interessant, ik gebruik mijn toestel nu voornamelijk voor "toerisme-foto's", dus bij regenweer kan ik 'm terug in de rugzak steken, maar als jij autosport wil gaan fotograferen moet je wellicht niet zeggen: "toeme, het regent, 'k ga het niet riskeren, geen foto's vandaag..."

Wat die 18-70 betreft: het hangt ervan af waarvoor je ze gaat gebruiken. Als je er concerten of sport of "binnenwerk zonder flits" mee wil gaan doen, ben je inderdaad (volgens mij) best met de nikkor of tamron 2.8-lenzen. Als je er "vakantiefoto's" mee wil gaan nemen kan je misschien een occasie kitlens kopen. Ik ben nog niet erg gevorderd qua fotografie, maar voorlopig voldoet die kitlens mij nog altijd voor buitengebruik (en binnen met flits) en op statief. Wel bijzeggen dat die foto's dan ook hooguit op 20x30cm worden afgedrukt voor in mijn eigen inplakboeken.

Comment

Ik heb maar één advies: D200 met de 70-200 VR.
                              Je zal er geen spijt van hebben.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                              X