Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 400 D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 400 D

Ik ben bezig de prijzen te vergelijken op internet voor de Canon EOS 400D. Er komen verschillende dingen uit.

In april ga ik een opleiding doen aan de Fotovakschool. Dit wordt mijn eerste digitale spiegelreflexcamera.

Het is moeilijk om te kiezen welke accessoires erbij moeten. Bij de kits zit er meestal een objectief bij van 18-55. Nu kun je ook het volgende objectief erbij krijgen: Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Canon. Allemaal erg lastig.

Daarnaast denk ik dat het handig is om 2 accu's te nemen en 2 geheugenkaarten van 2 GB?

Is er ook nog verschil in tassen?

Kortom kunnen jullie me helpen, want ik wordt er helemaal tureluurs van. Ik zou graag verschillende dingen willen fotograferen. Wat ik heel graag wil is het fotograferen van dieren. Macro's van insecten, maar ook vogels in bomen bijv.

Alvast bedankt.

Re: Canon EOS 400 D

Oorspronkelijk geplaatst door DBPaula Bekijk bericht
    Is er ook nog verschil in tassen?.
    Ik zou niet meteen een dure tas kopen, want als je gaat uitbreiden, zit je met een serie tassen. Gewoon een rugzakje met eventueel wat schuimrubber.

Oorspronkelijk geplaatst door DBPaula Bekijk bericht
    Kortom kunnen jullie me helpen, want ik wordt er helemaal tureluurs van. Ik zou graag verschillende dingen willen fotograferen. Wat ik heel graag wil is het fotograferen van dieren. Macro's van insecten, maar ook vogels in bomen bijv.
    Dan zou ik voor de kitlens gaan en gelijk gaan sparen voor een macrolens en een echte tele. De 18-200 is een 'leuke' lens voor op reis, maar haalt niet bij de nikkor(maar daar heb jij niets aan). Maar de macro is aardig om af en toe iets 1:2 te schieten, maar geen echte macro en de 200mm is te kort voor het echte vogelwerk. De lichtsterkte is ook niet zo geweldig.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

We kennen je budget ook niet natuurlijk.
      Maar als je naar de vakschool gaat dan zijn lenzen toch ook belangrijk.
      Misschien eens kijken naar een betere lens dan die 2 die je opnoemde.

Om het budget niet al te fel te belasten kijk je best eens naar de Tamron of Sigma 17-50/F2.8
      Dan heb je een lichtsterke lens en dat geeft toch wat meer mogelijkheden.

Een must is de 50mm/1.8 die heb je rond 100 Euro, en 2de hands mogelijk nog wat goedkoper. Die komt zeker van pas tijdens de opleiding.

Anders een flitser ook wel interesant.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Een must is de 50mm/1.8 die heb je rond 100 Euro, en 2de hands mogelijk nog wat goedkoper.
        En daar een tussenring op en zijn macroprobleem is voorlopig goedkoop opgelost.
        http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Even een vraagje:

Ik ben nieuw op dit forum en zal me binnenkort een Canon eos 400D aanschaffen.

Betreffende geheugenkaarten heb ik volgende vraag:

SanDisk CompactFlash geheugenkaarten of Dane Elec CompactFlash geheugenkaarten?

Welk merk is het beste? 1 of 2 GigaByte of nog meer GB's?

In mijn huidig fototoestel, een Medion, zit een Dane Elec van 512 MB, maar dit is een ander soort geheugenkaart dan voor een reflextoestel.

Ik vraag me dus af, wat is beter? DE of SD CF geheugenkaarten?

Met vriendelijke groeten

Mister Canon
          Mijn foto's maak ik met een Canon eos 400D body en de standaardlens 18-55 mm en de Speedlite 430 EX II

Comment

Bij geheugenkaartjes moet je op de snelheid letten. Een te traag kaartje zal de camera vertragen als je veel foto's kort na elkaar wil maken (zodra de buffer van de camera zelf vol zit gaat alles trager).
            De allersnelste kaartjes zijn gewoonlijk sneller dan de datatransfer die de camera zelf aankan, en dan geef je meer geld uit zonder dat je er achteraf iets van merkt (of je zou een heel snelle kaartlezer aan je pc moeten hangen om de foto's van het kaartje naar de pc te uploaden).

Sandisk is één van de meest bekende merken, maar of die werkelijk zoveel beter zijn dan de andere dat weet ik niet.
            Ik gebruik zelf wel Sandisk-kaartjes, en ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad.

Hoeveel geheugen je nodig hebt, dat hangt af van het aantal foto's dat je wil maken. Als je per dag heel veel foto's maakt, dan koop je gewoon een groter kaartje (of meerdere kaartjes).
            Ik zou in een 400D beginnen met een 2GB-kaartje, daar geraak je al een heel eind mee verder. De prijzen zullen toch steeds blijven zakken, en dan kan je best later nog geheugen bijkopen als dat nodig zou zijn (tegen dan is dat waarschijnlijk weer goedkoper).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Fotodirk zegt hier dat die 50mm een aanrader is,

waarom juist?

ben momenteel aan wat aan het dromen, trek heel graag fotootjes maar al een hele tijd is mijn zin om te fotograferen aan het minderen, dit vanwege de beperkingen van mijn toestelletje, nog een Fuji2600Z, triestig dus,

nu ben ik al een hele tijd aan het dromen om een nieuw toestel aan te kopen, m'n dromen begonnen over een Fuji9600, dan naar een Pana FZ50 om uiteindelijk een keuze te hebben gemaakt voor m'n aankoop zo binnenkort in juni, een 400D

ik zou graag de 400D met 18-55 kitlens kopen, om met de tijd een andere lens aan te schaffen, bvb 55-200

nu ben ik dus veel aan het lezen (lees leren) en daarom had ik graag vernomen wat interessant is aan die 50mm lens, voor welk doel van fotografie enz...

thanks
              Eos R
              Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

Comment

je moet het helemaal zeggen hé , het is de 50mm 1.8,

50mm: handig voor portret , en alledaagse dingetjes

1.8 : omdat ie dus kan werken bij mindere lichtomstandigheden zoals binnen, waar de kitlens niet echt goed overweg mee kan.

en natuurlijk de kwaliteit is vree goe , zeker als je kijkt naar zijn prijs 100euro.

enig minpuntje , de bouwkwaliteit is nt echt goe.
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

SanDisk CompactFlash geheugenkaarten of Dane Elec CompactFlash geheugenkaarten?
                  De vlugste zijn die van Sandisk extreme III (of eventueel ultra II).
                  Ik gebruik geen andere meer en heb een vlugge transactie.

ivm een lens voor je 400D, zou ik de kitlens (18-55 ) niet nemen, neem direct een goeie, want na een tijdje ga je die toch weg doen omdat ze toch wat faalt op scherptegebeid (hij kost dan ook maar 70 euro).
                  Een goed alternatief als je niet te veel wilt uitgeven in het begin, is een Sigma 17-70, Canon 17-85 IS USM of een Tamron 17-50.

Succes verder.
                  Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Als je meer wil weten over de snelheid van geheugenkaartjes, kijk dan eerst even naar deze website, dan koop je geen duurder kaartje waaruit je toch zo goed als geen voordeel haalt:

De allersnelste kaartjes zijn gewoon veel sneller dan wat een camera kan wegschrijven, en daar betaal je meer voor...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
                      Fotodirk zegt hier dat die 50mm een aanrader is,

waarom juist?
                      Omdat inderdaad die 50/1.8 nieuw voor zo'n 100 Euro te koop is, en dus geen overdreven investering.

Omdat ondanks die prijs de foto's er erg scherp uitkomen. Scherper dan die kitlenzen aankunnen.

Omdat je ook met een opening op F1.8 kunt werken, en voor portretten binnen met minder licht is dit echt wel zalig.

De bouwkwaliteit is meer dan voldoende. Als je zorg draagt voor je spullen, dan zal die lang meegaan. Ik bsechouw dat die bouwkwaliteit niet slechter is dan van de kitlenzen.

Let wel op: 50mm is een knappe portretlens, maar op een 400D is het eigenlijk een 75mm lens. Dat wil zeggen dat je toch al iets of wat afstand moet nemen. Voor een groepsportret of om een kamer in overzicht te maken is deze lens niet zo geslaagd. Je kan er best voor zorgen dat je ook nog iets op 17mm hebt.

Als de Tamron of Simga 17-50 lenzen te duur zijn, dan kan je best toch met de kitlens starten. Deze kitlens is niet de beste, maar kost ook bijna niets. Zeker niet als je hem in kit neemt. De kitlens begint vooral kort te schieten binnen bij mindere lichtomstandigheden. Maar buiten tijdens daglicht kan je daar prachtige foto's mee nemen.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                      X