Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon cp5700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon cp5700

Ik heb hier nog een nikon cp 5700 liggen en ik dacht gisteren bij mezelf om die nog eens te gebruiken om een tripje plopsaland vast te leggen.

En toen ik er een foto of twintig mee genomen heb gebeurde het, het beeld werd geleidelijk aan donkerder en donkerder tot het volledig zwart was dit zowel op de monitor of in de zoeker, dit verschijnsel heeft zich de ganse dag voorgedaan en was enkel te verhelpen door het toestel eens aan en uit te schakelen toen konden er weer enkele foto's gemaakt worden.

Ik dacht eerst dat dit wel eens iets met dit extreme warme weer zou kunnen te maken hebben maar toen ik deze morgen het toestel opnieuw uitprobeerde in frissere omstandigheden gebeurde het opnieuw.

Mijn vraag is nu weet iemand wat dit zou kunnen zijn? en valt het te repareren? of is hij rijp voor de vuilnisbak?

Re: Nikon cp5700

74 Views en nog geen reactie ... maar het geeft niet ik heb ondertussen gevonden wat er aan scheelt en het leuke is dat ze hem nog gratis gaan repareren ook.

Niet slecht he voor een toestel van iets meer dan 3j

Comment

Voor mensen die hetzelfde probleem zijn tegengekomen is het misschien wel aardig om te vertellen wat het was. Misschien zijn er wel 74 mensen die gekeken hebben, die hetzelfde probleem hadden en hoopten dat jij het antwoord zou hebben

Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartK
        Voor mensen die hetzelfde probleem zijn tegengekomen is het misschien wel aardig om te vertellen wat het was. Misschien zijn er wel 74 mensen die gekeken hebben, die hetzelfde probleem hadden en hoopten dat jij het antwoord zou hebben

Bart
        Dat is ook juist dus voor wie interresse heeft ...

Ik heb gezocht via google gewoon malfunctions cp 5700 ingetikt en dit kwam uit de bus (zie url) http://www.cdrinfo.com/Sections/News...x?NewsId=15257

Dat ik hierin mijn probleem erkende hoef ik hier niet aan toe te voegen, dus mijn volgende stap was contact opnemen met nikon belgium om mijn probleem aan te kaarten en deze onderstaande mail heb ik terug gekregen ...

<Dank u voor uw email.

Het lijkt er erg op dat uw coolpix 5700 een "bekent probleem" van deze camera vertoont.
        U kunt uw camera afleveren waar u het gekocht heeft en vandaar zal het naar het reparatie centrum gaan.
        Indien het inderdaad dit "bekent probleem" is, wordt het gratis gerepareerd, ook al is de garantie termijn vervallen.

U kunt het ook eventueel afleveren bij
        ProCiRep BeLux
        Bourgetlaan 50,
        1130 Brussels
        Tel. 02 7262234

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Nikon Support<

Daar ik het toestel indertijd gekocht heb in luxemburg ga ik het morgen zelf naar brussel brengen en als dit door nikon erkende probleem ook op mijn camera van toepassing is dan zal alles wel in orde komen denk ik.

ps: hier ook nog eens de nederlandstalige uitleg over mijn probleem.

http://nikoneurope-nl.custhelp.com/c...ted=1128531889
        Last edited by peter; 2 april 2008, 09:45. Reden: Persoonlijke gegevens verwijderd

Comment

Daarjuist mijn toestel afgeleverd bij Procirep Belux daar werd mij bevestigd dat het hier om een gratis reparatie gaat en dat ik hem ongeveer twee weken zal moeten missen, daar het hier om mijn reserve toestel gaat is dat geen enkel probleem.

Dus eind goed al goed zou ik zeggen.

PS: zijn er hier nu echt geen mensen die dezelfde miserie verkocht hebben met 1 van de coolpix modellen want men spreekt bij Nikon toch al snel van 2 miljoen verkochte toestellen die dezelfde mankementen kunnen vertonen dus ...

Zoniet word dit misschien in de toekomst nog een drukbezochte topic
          Last edited by pcfreak; 20 juli 2006, 15:18.

Comment

heb ook nog een CP5700 liggen
            buiten wat hotpixels verder geen problemen mee
            sinds de aankoop van een D200 wel niet veel meer gebruikt...

wat ik goed vindt aan het toestel :
            compactheid en grote range van de zoom
            slechter :
            traag, ruis op hogere iso, scherpstellen minder ok

maar algemeen wel zijn dienst bewezen.
            you only see what you think you convinced yourself you saw

www.minedfield.be www.tecton.be

Comment

Toch nog even deze topic van onder het stof gehaald want zoals men hierboven kan lezen heb ik mijn toestel op 20 juli binnengegeven voor reparatie, ik zou hem ongeveer 2 weken kwijt zijn.

Nu zit ik wel niet echt te wachten op mijn toestel maar we zijn nu ......... 4 september en ik heb nog altijd niets gehoord dus ze zijn daar goed bezig zou ik zeggen

Comment

mijn toestel nikon d70 ligt ook bij procirep Belux maar al 3 maanden en nog niet gemaakt van service gesproken het is nogtans in garantie

Comment

Sedert gisteren heb ik hetzelfde probleem met mijn cp5700. Ineens, ik had er gisteren nog een 5-al foto's mee genomen, toestel afgezet, 1 uur later terug aangezet en niets meer: alleen nog zeer wazige beelden in lcd en zoeker.

Ik hoop dat ze dit ook gratis repareren, beantwoordt perfect aan de hierboven vermelde link: http://www.cdrinfo.com/Sections/News...x?NewsId=15257

Iemand enig idee of de achterstand bij procirep al verminderd is ?
                  JohanD

Comment

Ik heb dus uiteindelijk mijn toestel teruggekregen op 21 september 2006.

Toen ik op 20 september telefoneerde wist men mij te vertellen dat het toestel al 3 weken klaar was ze waren vergeten van mij te verwittigen

De reparatie was gratis dus eind goed al goed.

Comment

Ze hebben mij laten weten dat het onder garantie valt en de herstellingsduur 21 dagen is. Afwachten dus.
                      JohanD

Comment

Na drie weken + een dag kreeg ik een telefoontje dat mijn toestel gerepareerd was. Bleek inderdaad zo te zijn. Het bijgeleverde document vermeldde ook dat ze het toestel binnenin gereinigd hebben. En dat alles onder garantie. Geen klachten over procirep dus.
                        JohanD

Comment

spijtig dat al die manne zo geen garantie hebben zo HP computers.

dag 1: ik bel naar HP , ze geven me 15 min laten een RMA nummer door.
                          dag 2: UPS komt defecte PC halen.
                          Dag 4: UPS brengt herstelde / nieuwe PC terug
                          Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MetalG Bekijk bericht
                            spijtig dat al die manne zo geen garantie hebben zo HP computers.

dag 1: ik bel naar HP , ze geven me 15 min laten een RMA nummer door.
                            dag 2: UPS komt defecte PC halen.
                            Dag 4: UPS brengt herstelde / nieuwe PC terug
                            Wellicht zal er ook een prijskaartje achter dergelijke garantie steken.

Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Let wel op met HP: ze geven enkel die garantie voor producten uit de professionele lijn. Vorig jaar was het scherm van mijn multimedia laptop (uit de home-reeks) defect en ik heb mijn laptop maar liefst 4 weken moeten missen. Bij herhaaldelijk bellen kon men noooit zeggen wat de status was of wanneer ik die zou terugkrijgen. Maar hij werd wel afgehaald en teruggebracht door UPS.
                              JohanD

Comment

Working...
                              X