Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe D70S nog te vinden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe D70S nog te vinden?

Hallo,

Ik wil graag een nieuwe body kopen maar ik twijfel nog tussen de D50 en de D70S. 2 vraagjes: welk is de beste keuze en heeft er iemand een idee waar ik nog een D70S kan vinden?

Alvast zeer bedankt voor de hulp!

Groetjes, Piuske

Re: nieuwe D70S nog te vinden?

Nieuwe D70s is in voorraad bij Action Shop Foto Roland,
    Waasland Shopping Center Sint Niklaas.
    'k Heb hem daar gisteren nog zien liggen, naast de D40-D80-D200 en D2x

edit : D50 ligt daar ook.
    Last edited by elsan; 1 maart 2007, 09:36.
    fotosite

Comment

De D50 is iets beter in ruis bij hoge ISO en de D70s is gebruiksvriendelijker omdat je veel meer instellingen kan wijzigen zonder daarvoor naar het menu te gaan en is ietsje sneller in wegschrijven, fps, ...enz. De D70s is ietsje groter dan de D50 en heeft ook een groter schermpje. Het display aan de bovenkant is bij D70s verlicht dacht ik en bij de D50 niet. Voor de rest blijven de mogelijkheden nagenoeg hetzelfde.

Bij konijn staat de D70s in bestelling bij de leverancier:
      http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=54

Corné heeft hem volgens zijn website in stock maar zijn prijs ligt 250€ hoger :
      http://www.cornevaniperen.nl/proddet...p?prod=nikd70s
      Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk bericht
        Het display aan de bovenkant is bij D70s verlicht dacht ik en bij de D50 niet.
        klopt idd ... D50 is niet verlicht op display aan bovenkant.
        Voorlopig is dit voor mij nog geen gemis geweest..
        Echter mocht je veel in donkere omstandigheden foto's willen nemen..
        D70s voelt voor mij toch nog beter in de hand.. + 2de scrollwiel voor diafragma te in te stellen bij M-stand.
        Dus beetje spijt dat ik geen D70s gekocht heb ipv D50..
        Alhoewel dat ik enorm tevreden ben..
        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
          Nieuwe D70s is in voorraad bij Action Shop Foto Roland,
          Waasland Shopping Center Sint Niklaas.
          'k Heb hem daar gisteren nog zien liggen, naast de D40-D80-D200 en D2x

edit : D50 ligt daar ook.
          Ik heb gebeld en zeggen dat ze hem daar allang niet meer hebben... raar maar waar

Comment

De D50 is iets beter in ruis bij hoge ISO en de D70s is gebruiksvriendelijker omdat je veel meer instellingen kan wijzigen zonder daarvoor naar het menu te gaan en is ietsje sneller in wegschrijven, fps, ...enz. De D70s is ietsje groter dan de D50 en heeft ook een groter schermpje. Het display aan de bovenkant is bij D70s verlicht dacht ik en bij de D50 niet. Voor de rest blijven de mogelijkheden nagenoeg hetzelfde.

Bij konijn staat de D70s in bestelling bij de leverancier:
            http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=54

Corné heeft hem volgens zijn website in stock maar zijn prijs ligt 250€ hoger :
            http://www.cornevaniperen.nl/proddet...p?prod=nikd70s

Bij konijnenberg stond hij gisteren nog op site te koop maar toen ik belde hadden ze hem nt meer, ook nt in NL

Corne is idd te duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
              Dus beetje spijt dat ik geen D70s gekocht heb ipv D50..
              Alhoewel dat ik enorm tevreden ben..
              Zelfde hier, ik ben zeer tevreden van de D50. Op dit moment zou ik echter toch voor een D70s kiezen (indien nog verkrijgbaar) omdat het prijsverschil met de D50 verwaarloosbaar is. Toen ik mijn D50 kocht spraken we nog van de oude versie van de D70 en was er iets van een 350€ verschil.
              Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Piuske Bekijk bericht
                Ik heb gebeld en zeggen dat ze hem daar allang niet meer hebben... raar maar waar
                Dan heb ik verward met Photo Hall ??
                Ze hadden bij Roland een aantal toestellen liggen, ik ben natuurlijk ook nog een paar ander winkels binnen gelopen.
                Ik ben er pertinent zeker van dat ik gisteren een D70s in 't Koopcentrum heb zien liggen.
                Ge hebt dan ook nog Dixon's daar en dat is het zowat.
                Eens bellen mss ??
                fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                  Dan heb ik verward met Photo Hall ??
                  Ze hadden bij Roland een aantal toestellen liggen, ik ben natuurlijk ook nog een paar ander winkels binnen gelopen.
                  Ik ben er pertinent zeker van dat ik gisteren een D70s in 't Koopcentrum heb zien liggen.
                  Ge hebt dan ook nog Dixon's daar en dat is het zowat.
                  Eens bellen mss ??
                  Ik heb gebeld naar photo hall en daar staat er idd nog ene voor 899 maar dat vind ik wat te veel gezien het geringe verschil met de D50 en die staat hier in de buurt voor maar 488.

Ik zou liever een D70S hebben maar 't verschil in prijs is te groot, als er mensen zijn die er toch 1 te koop weten voor rond de 500 laat het dan weten aub.

Comment

De D70s is ietsje groter dan de D50 en heeft ook een groter schermpje.
                    Zowel het LCD-scherm achteraan als het infoscherm bovenaan zijn bij de D50 en de D70s precies even groot.

Groetjes, Wim
                    Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                    Fujifilm X100V

Comment

Ik heb vorig weekend beide toestellen nog zien liggen in de action schop in Wijnegem shopping. De prijzen die weet ik niet meer.
                      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Bij Foka te Rotterdam op voorraad aan 499,00 Euro
                        Nikon D50 - Nikkor VR 18-200 ED - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-55 ED - SB800 - Velbon Tripod

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door titanium Bekijk bericht
                          Bij Foka te Rotterdam op voorraad aan 499,00 Euro

Dat is een goeie tip, thx!. Het gaat wel om een duits model, met duits menu en duitse handleiding. Zou er een mogelijkheid bestaan om dat menu naar nerderlands om te zetten en weet je ook of ik ergens aan een nl handleiding kan geraken (eventueel pdf)?

Comment

Handleiding kan je afhalen op Nikon website.
                            Wil ze ook mailen, stuur dan PM.

Bij mijn weten is een Nederlandse menu gewoon in te stellen !
                            Nikon D70s / Nikkor 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX Zoom / Sigma AF Macro 90mm F1:2.8 / Sigma DL Zoom 75-300 1:4-5.6 / SB-800

Comment

Bij Makro Machelen lag de D70s ook nog...
                              Mss is bellen naar een Makro bij jou in de buurt. Ik heb al serieuze koopjes gedaan met overjaarse spullen bij Makro hoor, zeker electronica.

Comment

Working...
                              X