Ik heb 'm vorige maand bij www.cameranu.nl gekocht, maar nu bieden ze hem ook niet meer aan. Was ook het Duitse model, maar start in het Engels. Manual kan je idd downloaden in het Nederlands. Wat ik ook raar vond, maar verder geen probleem, is dat de doos en garantiebewijs voor de kit zijn. Ze hadden gewoon de lens uit de doos gehaald! Leek me toen al dat de body bijna niet meer te krijgen is.
Dat hangt er van af wat je van plan bent met je camera. Als het is om elke zoveel maanden bij familiefeesten sfeerbeelden te nemen dan zou ik bij de D50/D70s blijven. Als je hem intensiever gaat gebruiken zal de D80 beter zijn.
Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800
Dat hangt er van af wat je van plan bent met je camera. Als het is om elke zoveel maanden bij familiefeesten sfeerbeelden te nemen dan zou ik bij de D50/D70s blijven. Als je hem intensiever gaat gebruiken zal de D80 beter zijn.
Dus volgens u zijn deze twee toestellen meer geschikt voor dit soort fotografie?? Eugh... graag wat meer uitleg erover want nu val ik toch wel van mijnen stoel door dit te lezen.
Dus volgens u zijn deze twee toestellen meer geschikt voor dit soort fotografie?? Eugh... graag wat meer uitleg erover want nu val ik toch wel van mijnen stoel door dit te lezen.
Nergens wordt gezegd dat een D40/D50/D70s slechte kameras zijn, maar feit is dat ze toch in een andere reeks zitten dan de D80/D200.
- als occasioneel gebruiker ligt het budget meestal lager. D50/D40/D70s zijn een pak goedkoper dan D80/D200
- als occasioneel gebruiker zal het toestel minder hard afzien. D50/D40/D70s zijn minder robust dan D200
- als occasioneel gebruiker wil je geen lange workflow die samenhangt met de 10 megapixel bestanden van de D80/D200
en zo zijn er nog wel wat verklaringen ...
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de D40/D50/D70s niet intensief kunnen gebruikt worden, noch dat ze die "mishandelingen" niet zullen doorstaan.
Ik zou zelfs durven zeggen dat ze in de handen van een occasioneel gebruiker evengoed zijn. Iemand die enkel op de voorgeprogrammeerde standen gaat werken en niet echt moeite gaat doen om zijn kennis te vergroten gaat geen betere foto's nemen met een D80 of zelfs met een D200 (indien deze programmastanden zou hebben) dan de foto's die hij gaat nemen met een D50/D70s.
Iemand die werkelijk interesse heeft zal prachtige foto's nemen met ELK fototoestel (van 100€ tot 5000€) maar kan/zal vroeg of laat tegen de technische limieten van zijn toestel aanlopen en daarom moet je goed nadenken of een D80 zijn meerprijs waard is.
Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800
Ik vind de titel van deze topic wel raar: "Nieuwe D70s". Bestaan er dan 2 versies van de D70s? Ik dacht het niet. De D70s is gebaseerd op de D70 en is dus juist een heel erg oud toestel. Maar met "nieuw" wordt hier wellicht het tegenovergestelde van "2de hands" bedoeld...
Vandaag de dag zou ik dat toch niet meer kopen hoor, tenzij ie echt bijna gratis is. Voor digitale camera's ga je toch best steeds voor het recentste toestel dat qua mogelijkheden een beetje overeenkomst met wat je nodig hebt.
Hier bij mij ligt nog een D70s in de kast, het toestel heeft nooit aangelegen en de batterij zit nog in het plastiek, enkel de doos is open.
Hij staat niet te koop, omdat ik hem zelf ga gebruiken maar voor een redelijke prijs wil ik hem misschien wel verkopen.
(Uiteraard is het niet de bedoeling om hem te verkopen maar als ik vind dat ik er een mooie prijs voor kan krijgen wil ik het wel overwegen en dan de D80 kopen.)
Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II
Raar, ik zou voor het toestel gaan dat het dichtste overeenkomt met wat ik nodig heb en dat is bij iedereen niet noodzakelijk een recente versie.
Precies. Helemaal mee eens!! Maak elkaar de kop toch niet zo gek.
Ik vind mijn Nikkormat FT2 niet eens zo'n oud toestel (jaren '70) en de beelden die daar uitkomen
Dan ben jij ook niet zo oud
Ik heb gewerkt met de NIKON F2 PHOTOMATIC. Zeker in combinatie met Tri-X van Kodak en ontwikkeld in een eigen gemaakt soepje.
Hier bij mij ligt nog een D70s in de kast, het toestel heeft nooit aangelegen en de batterij zit nog in het plastiek, enkel de doos is open. Hij staat niet te koop, omdat ik hem zelf ga gebruiken maar voor een redelijke prijs wil ik hem misschien wel verkopen. (Uiteraard is het niet de bedoeling om hem te verkopen maar als ik vind dat ik er een mooie prijs voor kan krijgen wil ik het wel overwegen en dan de D80 kopen.)
Hé, nog nooit gebruikt? Het is een fantastische camera. Kijk maar naar het resultaat wat sommige van ons hebben geschoten met de DS70(s). En waarom zonodig over naar een D80? Zoveel beter is deze nou ook weer niet. Bespaar je doekoe en haal snel die D70 uit de doos.
Comment