Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opnieuw: Van D60 naar D10

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Hallo,

Over de opvolger van de D60 is inmiddels bij ons ook "alles" bekend, maar we hebben nog "zwijgplicht" van Canon tot na de persconferentie van 28 februari (waar die ook mag zijn) ...
    Je moet hem trouwens bestellen als "Canon D60 new" ... .
    Wat inmiddels dus al gebeurd is .

@Geert: welcome back ...

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Thanks Jaja! Gives me a good feeling!

Beste eigenaars van D60. Ik hoop dat je ervan bewust bent dat jullie camera over een uitzonderlijke beeldkwaliteit beschikt. Het is voor mij in elk geval het beste wat ik ooit digitaal heb gebruikt.
      Lexieke,... ik ga inderdaad upgraden. Ik bedoel dat ik mij een tweede camerahuis ga bijkopen. De D10 met name. De D60 gaat waarschijnlijk nooit meer weg, alléén al om persoonlijke redenen. D10 heeft dezelfde CMOS sensor als de D60. Het is natuurlijk spijtig dat in deze materie de prijzen dramatisch kunnen zakken. Het is inderdaad zoals met computers. Op de beurs heeft het de laatste jaren nog slechter gegaan. Dus wees getroost. Geniet ten volle van jullie toestel.

Vriendelijke groet
      Geert Soenens

Comment

Het is natuurlijk spijtig dat in deze materie de prijzen dramatisch kunnen zakken. Het is inderdaad zoals met computers
        Ik zou er een heel verhaal over kostprijs en 'wat-het-je-waard-is' over kunnen typen, en als beroepsgebruiker van pc's betaal ik voor pc's ook altijd 'teveel'. Dat is nu eenmaal het probleem als je aan de voorkant van de markt zit. Maar het is mijn vak, ik verdien er geld mee, dus wat heet 'teveel'? Pas als ik geen winst meer kan maken, heb ik echt een probleem met de aanschafkosten.

En dus de andere kant: Spijtig dat de prijzen dramatisch zakken? Nee, dat denk ik toch niet. Waarom zou dat spijtig moeten zijn? Ik denk het spijtig is dat firma's product X op de markt brengen voor een bepaald bedrag omdat product Y van de concurrent zoveel of zo weinig kost... Ik zal er geen traan om laten als zo'n 10D morgen voor 200 euro in het rek van de supermarkt zou liggen, en zelfs niet als die naast mijn dure pc van 200 euro zou liggen

Maw: wat maakt het uit wat bv een D60 gekost heeft? Iemand die dat apparaat heeft gekocht, had dat bedrag er blijkbaar voor over. Mooi toch dat je een al dan niet verbeterde opvolger voor minder kunt kopen?
        En om het verhaal compleet te maken: Ik begrijp best dat het vervelend is als je bv een D60 slechts korte tijd geleden zou hebben gekocht. Maar ik zou het nog véél vervelender vinden om meneer Canon te vragen om die 10D daarom alsjebelieft maar wat duurder te maken

Comment

ik vind dat je een toestel niet mag kopen op de basis v.d. prijs alleen en ook niet omdat die nu net beter wordt, want als je opinies vraagt, blijken die meestal erg subjectief.

Mijn persoonlijke mening, afwegen wat voor jou de belangrijkste factoren zijn, en dat koppelen aan een bufget, met visie over de groei in je creativiteit en kunnen, dus bekijk een aankoop ook een stuk naar de toekomst.

Koppel aan die gegevens zaken zoals : gerenomeerde fabrikant, uitbreidingsmogelijkheden, kwaliteit product, opties en acc. enz... en je maakt een bewuste keuze waar je geen spijt van hebt.

Als je koopt 'omdat dat de beste zou zijn' ben je volgens mij verkeerd bezig, ben je nooit tevreden en wil je steeds meer.

Koppel je aankoop aan je behoeften ... dan mag een toestel na 2 jaar best reeds vervangen zijn door z'n opvolger, wees gerust, er komen er elk jaar weer ...

Comment

iets genuanceerder: ik denk dat het vooral mensen betreft die enorm lang hebben moeten wachten, hun toestel 3-4 maand hebben en nu met dit geconfronteerd worden. Ze hebben gelijk imho..
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Dat klopt wel Tom, deze mensen zullen zich bekocht voelen.

Wat mezelf betreft heb ik dus niet willen wachten op een mogelijke opvolger met 'nieuwigheden' of 'verbeteringen'.

Als je natuurlijk een tijd geleden een aankoop maakt, en moet wachten op je toestel net zolang totdat er een nieuwe aankomt, dan zou ik me ook slecht in m'n vel voelen.

Philippe

Comment

Voila, nu begrijpen jullie misschien een beetje mijn gevoel bij deze situatie. In ieder geval geloof ik nooit dat het toestel eind april in de rekken zal liggen. Toen ik de eerste keer mijn D60 ging bestellen was er een wachttijd tot 6 maanden!! Ik heb dan nog een tijdje de kat uit de boom gekeken met het idee dat de situatie wat ging beteren maar dat was niet echt het geval. Dan toch besteld (met de belofte dat ik hem binnen de 2 weken ging hebben maar uiteindelijk zijn het er nog 9 geworden). Nu heb ik hem eindelijk en nu zou binnen 2 maanden de opvolger er al zijn voor 1/3 minder geld? Dat is toch niet serieus? Ik keek al eigenaardig toen ik meer dan 1 maand terug hoorde dat hij "end-of-production"was ... ik had hem immers nog maar pas gekocht!

Maar alez, genoeg gezeverd. We zullen er ons maar bij neerleggen. Vervangen doe ik waarschijnlijk niet want als het nieuw model 1/3 goedkoper is dan mag ik voor de mijne maar 1/2 vragen en hij is eigenlijk nog in rodage ... een goeie 1000 foto's getrokken dus hij komt pas goed los (haha).

Wat betreft de autofocus ... zouden ze geen firmware upgrade uitbrengen die de D60 in de buurt brengt? Niet dat ik klaag want ik heb eigenlijk nog niet veel problemen gehad met de AF. Of zouden ze die achterhouden om ze de 10D te pushen? Niet onmogelijk natuurlijk maar wel bedenkenswaardig (of zoiets).

mvg,
                Giant Pat
                Do or Do Not - There is no try ...
                www.giantpat.be

Comment

Originally posted by clash
                  Volgens mij heeft den diene hier met ambras de deur dichtgesmeten
                  Beste Geert,

bij deze trek ik graag mijn woorden terug in...
                  goed u hier terug te zien!

groeten,
                  Luc

Comment

Hallo giantpat,

Die zogenaamde "autofocusproblemen", da's een heel eigen leven gaan leiden - en we weten dus beiden al zeker dat het niet waar is .
                    Achterhouden? Dan zouden we ze al gezien moeten hebben ...
                    Voor de opvolger zeggen ze dan ook "verbeterde autofocus" - en dan kan bv. duiden op de snelheid van autofocusssen, maar daar heb ik dus ook al geen klagen over als ik zie wat ik klaarkrijg met de D60+Sigma 50-500mm op het gebied van actiefoto's ...
                    Het zal dus koffiedik kijken blijven totdat de nieuwe er effectief is.
                    Maar één ding is zeker, de D60 trekt fantastische foto's en de opvolger zal dat ook doen - maar of daar veel verschil gaat tussenzitten, dat is ook koffiedik kijken en ik denk eerder dat de kwaliteit van het "eindresultaat" hetzelfde zal zijn ...
                    Maar ik kan wel je "gevoel" begrijpen ...
                    Aan de ander kant, de man/vrouw die kadreert en de ontspanknop indrukt maakt de foto .

Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Comment

Hallo Jaja,

zo is het inderdaad. Ik lig dus ook niet echt wakker van de mogelijkheden van de opvolger hoor, ik ben meer dan tevreden van mijn D60. Enkel een beetje ongelukkig met de nieuwe prijsstelling. Voor het verschil had ik al een 50-500 gehad hahaha
                      mvg,
                      Giant Pat
                      P.S.
                      heb je mijn scannetje gehad over de mini-photokina in Geel? Ga je er naartoe? Misschien nog andere BD-mensen, alhoewel we moeten oppassen voor een invasie natuurlijk hahaha

www.giantpat.be

Comment

Hallo Giantpat,

Ja, heb je scannetje gehad - kan jammer genoeg niet ...
                        En voor het verschil had je inderdaad een "kanon" gehad .

Jaja

Originally posted by giantpat
                        Hallo Jaja,

zo is het inderdaad. Ik lig dus ook niet echt wakker van de mogelijkheden van de opvolger hoor, ik ben meer dan tevreden van mijn D60. Enkel een beetje ongelukkig met de nieuwe prijsstelling. Voor het verschil had ik al een 50-500 gehad hahaha
                        mvg,
                        Giant Pat
                        P.S.
                        heb je mijn scannetje gehad over de mini-photokina in Geel? Ga je er naartoe? Misschien nog andere BD-mensen, alhoewel we moeten oppassen voor een invasie natuurlijk hahaha

Comment

Doeme das spijtig !!!

Ik ben eens benieuwd hoeveel ze daar van hun prijs gaan afdoen ...
                          www.giantpat.be

Comment

Pat, kan je me die info over Geel eens bezorgen aub ...
                            Wat is daar te doen, heb interesse is niet ver ...

Comment

PhilleG2,

Info over de minifotokina in Geel werd reeds gepost bij "waarheen vandaag".
                              't Is echt de moeite, ben er vorig jaar ook geweest.

http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=15553

Groetjes, Suske
                              Mijn plaatjes op 500px...

Comment

dag jongens, ook ik ben vast besloten om mij de 10d aan te kopen en ben eens een lichtje gaan opsteken bij een fotowinkel in de buurt.
                                De verkoper kon mij totaal niets vertellen over deze camera, nadat ik de hem vertelde dat er al zoveel over de 10d op het internet te zien was heeft deze persoon direct naar canon gebeld waar men beweerde niets te zouden weten over deze camera, wat we zeer raar vonden, dan maar naar een verkoper opgebeld en deze wist ons wel wat meer te vertellen, o.a de verbeterde auto focus zou wel echt veel verbeterd zijn, ook bevat deze camera een nederlandstalig menu, verdere info wist ik al maar de prijs nog niet en op een beetje aandringen zou ik in deze winkel de camera 2399euro moeten betalen, tevens werd mij medegedeeld dat de prijs in spanje maar 1750euro was,!!! wat een verschil.
                                Hopelijk is hij vlug leverbaar maar ook hier zei men vanaf half april.
                                Bedankt bd'ers dat ik bij jullie enkele dagen voor mijn definitieve bestelling van de d60 kon lezen dat er een opvolger voor de d60 in aantocht was en de bestelling nog even kon uitstellen, hoewel ik zeer tevreden zou zijn met de d60 des tevredener hoop ik te zijn met de 10d, het was me de moeite waard om zeeeeeer lang te wachten.

digiron

Comment

Working...
                                X