Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opnieuw: Van D60 naar D10

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Digiron,
    ik heb mijn D60 ondertussen van mid-december dus je kan je misschien een beetje proberen in te beelden hoe ik me voel. Die prijzen zijn die BTW inclusief die je daar gehoord hebt?

Daarnaast ben ik het met je eens dat die prijsverschillen niet kunnen. Onze teergeliefde politiekers zitten elke dag maar te memmen over een 1-gemaakt Europa maar als ik zie dat een Sigma-lens in Duitsland ongeveer 250EUR goedkoper is als in Belgie dan lach ik toch eens met dat belachelijke Europa. Als er hier iets goedkoper is (ja vind maar eens iets hahaha) dan roepen en tieren ze dat ze de prijzen en tarieven moeten optrekken naar de Europese normen. De foefelaars!!

In ieder geval wens ik je veel succes en plezier met je toekomstige 10D.

mvg,
    Giant Pat
    Do or Do Not - There is no try ...
    www.giantpat.be

Comment

Originally posted by digiron
      dag jongens, ook ik ben vast besloten om mij de 10d aan te kopen en ben eens een lichtje gaan opsteken bij een fotowinkel in de buurt.
      De verkoper kon mij totaal niets vertellen over deze camera, nadat ik de hem vertelde dat er al zoveel over de 10d op het internet te zien was heeft deze persoon direct naar canon gebeld waar men beweerde niets te zouden weten over deze camera, wat we zeer raar vonden, dan maar naar een verkoper opgebeld en deze wist ons wel wat meer te vertellen, o.a de verbeterde auto focus zou wel echt veel verbeterd zijn, ook bevat deze camera een nederlandstalig menu, verdere info wist ik al maar de prijs nog niet en op een beetje aandringen zou ik in deze winkel de camera 2399euro moeten betalen, tevens werd mij medegedeeld dat de prijs in spanje maar 1750euro was,!!! wat een verschil.
      Hopelijk is hij vlug leverbaar maar ook hier zei men vanaf half april.
      Bedankt bd'ers dat ik bij jullie enkele dagen voor mijn definitieve bestelling van de d60 kon lezen dat er een opvolger voor de d60 in aantocht was en de bestelling nog even kon uitstellen, hoewel ik zeer tevreden zou zijn met de d60 des tevredener hoop ik te zijn met de 10d, het was me de moeite waard om zeeeeeer lang te wachten.

digiron
      In Spanje rond de 1850 € de advies verkoop prijs die in België opgegeven word is 2399 € wel wetende dat zich daar niemand aan houd
      maar niemand houd ons tegen voor naar Spanje te gaan.
      mep
      http://users.skynet.be/mep
      No colors, no business!
      “Our Inks Are Service”

Comment

Originally posted by mep
        In Spanje rond de 1850 € de advies verkoop prijs die in België opgegeven word is 2399 € wel wetende dat zich daar niemand aan houd
        Het blijven toch allemaal gissingen en geruchten. Trouwens, zeker qua pricing is het telkens niet duidelijk over welke prijs het nu juist gaat : catalogus-prijs of uiteindelijke winkel-prijs. Een D100 staat officieel ook nog altijd op €3199. Kan dus goed zijn dat die €2399 de catalogus-prijs wordt en hij op veel plaatsen voor minder dan €2000 te krijgen zal zijn...
        Zo is men er ook nog altijd niet uit of hij nu D10 of 10D zal heten. En op DPreview is zelfs iemand komen beweren dat het een zilveren body zou zijn...

Vrijdag weten we het allemaal .

Henk

Comment

Originally posted by henkvw
          Originally posted by mep
          Het blijven toch allemaal gissingen en geruchten. Trouwens, zeker qua pricing is het telkens niet duidelijk over welke prijs het nu juist gaat : catalogus-prijs of uiteindelijke winkel-prijs. Een D100 staat officieel ook nog altijd op €3199. Kan dus goed zijn dat die €2399 de catalogus-prijs wordt en hij op veel plaatsen voor minder dan €2000 te krijgen zal zijn...
          Zo is men er ook nog altijd niet uit of hij nu D10 of 10D zal heten. En op DPreview is zelfs iemand komen beweren dat het een zilveren body zou zijn...

Vrijdag weten we het allemaal .

Henk

Henkvw zijd ge zo of doet ge zo het staat hier boven toch, ik ben er zekervan dat ge de D10 goedkoper zult vinden. Dan 2000€
          Het zou wel eens de volkswagen onder de digi’s kunnen worden.

mep
          http://users.skynet.be/mep
          No colors, no business!
          “Our Inks Are Service”

Comment

yep giantpat, de prijs was btw incl., ik kon hem wel al bestellen maar men wist niet wanneer hij juist geleverd kon worden, dus niet besteld en nog ff wachten of ik een beter aanbod kan krijgen.

digiron

Comment

ja Digiron, ik ken dat!! Ik ging de mijne hebben op 14 dagen maar het heeft uiteindelijk 7 weken geduurd ... Dus oppassen met die beloftes. Je kan pas zeker zijn als je hem in je hand hebt en als je je voorschot gegeven hebt moet je het maar eens terug krijgen ... Er zullen natuurlijk wel gegadigden genoeg zijn maar toch ...
              Toen ik voor de eerste keer concrete stappen heb gezet voor mijn D60 was het bij Grobet, daar kregen ze er een viertal PER MAAND en er stonden al achttien mensen op de lijst ... en er kwamen er natuurlijk nog altijd bij ...
              Het wordt afwachten maar ik zou mijn D60 nog niet wegdoen of je zou goed moeten kunnen tekenen ipv foto's trekken ...
              www.giantpat.be

Comment

@slipstream : Die foto's van de 10D zullen hopelijk wat beter zijn dan de jouwe want ze zijn niet echt duidelijk !!

Verder interesseert dat toestel me ook wel, zo'n goeie stevige bak met alles erop en eraan !!

Voor de beste prijzen moet je uiteraard in Duitsland terecht.
                In plaats van te laten leveren, zou ik gerust al eens tot daar rijden om de bestelling op te halen. Dan heb je sowieso geen douaneproblemen !!
                Tegoei of ni !!Bike or Die !!

Comment

Hallo,

Voor wie het moest interesseren: de foto's die in Griekenland gemaakt werden was een inbreuk op het embargo van Canon. Met de nodige gevolgen waarschijnlijk ...
                  Natuurlijk niet voor de posting hier in het forum - da's maar het vermelden van een link, en kan geen kwaad - maar voor de maker van die foto's ...

Wij wisten ook al een tijdje hoe de nieuwe cam precies zou heten, de specificaties, de prijsstelling e.d. maar hebben ons netjes aan het "embargo" gehouden en niets vermeld op de site. Canon is daar zeer gevoelig voor ...
                  Zo was het vorig jaar ook met de D60. Wij konden als één van de allereersten D60 foto's publiceren MET UITDRUKKELIJKE TOESTEMMING van Canon Belgium (Professional Department).
                  Anderen hebben zich daar niet aan gehouden ...
                  Wij zijn fair tegenover Canon, zij dus ook tegenover ons ... - en zo zou het moeten .

Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Hear hear ...

(uitgesproken zoals in het Engelse parlement ...)

Giant Pat

P.S.
                    voor wie het niet kennen: "zo is het" of "zo zou het moeten zijn" of "helemaal akkoord"
                    www.giantpat.be

Comment

het is geenszins mijn bedoeling hier reklame te gaan maken, maar wat de prijs betreft, hij wordt reeds aangeboden voor 2.191 Euro bij
                      Internetfoto.de

groetjes,
                      Luc

Comment

Originally posted by jaja
                        Voor wie het moest interesseren: de foto's die in Griekenland gemaakt werden was een inbreuk op het embargo van Canon. Met de nodige gevolgen waarschijnlijk ...
                        Natuurlijk niet voor de posting hier in het forum - da's maar het vermelden van een link, en kan geen kwaad - maar voor de maker van die foto's ...
                        Voor de maker van die foto's ook niet hoor. Het was op een publieke fotobeurs. En niemand die hem tegenhield toen hij de foto's trok.
                        Het zal eerder een blunder geweest zijn van de plaatselijke Canon delegatie. Want de maker van de foto's was uit nieuwsgierigheid 2 dagen later nog eens langsgeweest en wat bleek, geen spoor meer van de 10D te bekennen.

Anyway, dat maar ter info... je moet nu immers ook niet gaan dramatiseren.

Henk

Comment

Hallo Henk,

Als je nu nog eens zou weten voor wie die "fotograaf" werkte ..., dan ...

Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Comment

Een Nikon-spion ? Of was het toch iemand van Konijnenberg ?

Henk

Comment

Hallo Henk,

Neen, het was een (nu "ex") medewerker van .... .

Jaja

Originally posted by henkvw
                              Een Nikon-spion ? Of was het toch iemand van Konijnenberg ?

Henk

Comment

Van Canon zelf dan??? Dat zou wel straf zijn. Tja, communicatie in een grote onderneming is niet altijd vanzelfsprekend ...
                                www.giantpat.be

Comment

Working...
                                X