Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opnieuw: Van D60 naar D10

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Van D60 naar 10D

wat me aan de D60 het meest "stoort" is de vergrotingsfactor (x1,6) wat het moeilijk maakt min of meer "groothoeks"opnames te maken. De D1s heeft dit niet. Ik vermoed (hoop)dat een van de volgende opvolgers van de 10D ook geen vergrotingsfactor meer zal hebben (grotere CMOS). Persoonlijk meen ik dat het de moeite is hierop te wachten.

Ljad

Comment

Hallo Ljad,

Dat heeft zijn voo-en nadelen ...
      Voor iemand die graag met groothoek werkt is het een nadeel, maar als je een "telefreak" bent als ikzelf , dan heeft dat natuurlijk z'n voordelen ...
      Een ander "voordeel" is dat bij "full size" cmos/ccd de objectieven echt perfect moeten zijn - en dat is aan de randen meestal niet steeds het geval.
      Maar ja, da's het leuke aan fotografie: zoveel mensen, zoveel diversiteiten ...

Jaja

Originally posted by Ljad
      Van D60 naar 10D

wat me aan de D60 het meest "stoort" is de vergrotingsfactor (x1,6) wat het moeilijk maakt min of meer "groothoeks"opnames te maken. De D1s heeft dit niet. Ik vermoed (hoop)dat een van de volgende opvolgers van de 10D ook geen vergrotingsfactor meer zal hebben (grotere CMOS). Persoonlijk meen ik dat het de moeite is hierop te wachten.

Ljad
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Giant Pat,

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt, maar daar zul je Canon voor moeten verantwoordelijk stellen, niemand anders. En al zeker geen politiekers of, prijsverschillen zullen er altijd wel blijven tussen de verschillende landen, er zijn andere belastingssystemen, btw heffingen, immobilienprijzen, loonschalen, enfin, als je denkt dat dat ooit gelijk zal zijn in heel europa, hmm, droom dan maar verder. Trouwens, in de Vs is dat ook niet hoor, verschillende taksen in verschillende regios!.
        Een euro is een euro ja, dat wel, maar datw il niet zeggen dat je daar overal evenveel mee doet!!! Vergeet ook niet dat dit een land is met enorm veel sociale vangnetten, en alhoewel we allemaal weten dat die nog niet waterdicht zijn, en soms misbruikt worden, denk ik toch niet dat we die willen opgeven, nietwaar??

gewoon mijn gedacht hé!

R

Originally posted by giantpat
        Digiron,
        ik heb mijn D60 ondertussen van mid-december dus je kan je misschien een beetje proberen in te beelden hoe ik me voel. Die prijzen zijn die BTW inclusief die je daar gehoord hebt?

Daarnaast ben ik het met je eens dat die prijsverschillen niet kunnen. Onze teergeliefde politiekers zitten elke dag maar te memmen over een 1-gemaakt Europa maar als ik zie dat een Sigma-lens in Duitsland ongeveer 250EUR goedkoper is als in Belgie dan lach ik toch eens met dat belachelijke Europa. Als er hier iets goedkoper is (ja vind maar eens iets hahaha) dan roepen en tieren ze dat ze de prijzen en tarieven moeten optrekken naar de Europese normen. De foefelaars!!

In ieder geval wens ik je veel succes en plezier met je toekomstige 10D.

mvg,
        Giant Pat

Comment

Nee die sociale vangnetten zijn zeker handig voor een gedeelte van de maatsschappij en uiteraard ook voor onszelf. Voor je het weet heb je iets voor en kan je in no-ymie ook aan de grond zitten. Maar als je een aantal rapporten bekijkt met vergelijkingen komen wij er als Belgenlandje regelmatig bij de duurste landen. Kwa personenbelasting bijvoorbeeld staan we zelfs op de derde plaats in de wereld als ik het goed heb ... of het zal niet veel schelen. Als dan de politiekers zitten te zeveren over een EENGEMAAKT Europa moet ik toch even glimlachen.
          Voor de rest is dat een kwestie die niet echt in dit forum thuishoort uiteraard en ik ga het dan ook hierbij laten.
          mvg,
          Giant Pat
          Do or Do Not - There is no try ...
          www.giantpat.be

Comment

Hi Erik,

Wel ik heb misschien extreme standpunten, maar jij kunt er ook wat van. ;-))

Ben heel blij met mijn kleine tovenaar, die zeker 20% meer uit 6 Mpixel weet te purren dan de concurentie, maar was zeker net zo gelukkig met mijn F505V en mijn F707, die follow up op het aangekondigde van een hele meute vind ik wel heel verontrustend.

jacques.

Comment

Working...
            X