Wil men eerste SLR aanschaffen, men keuze viel op de D40 (verschillende reviews gelezen) maar wat me stof op de sensor? Is dat gemakkelijk op te lossen? Of zou ik beter een ander toestel kopen. Ik neem het vooral mee op reis, waar lens wissel frequent gebeurt.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
nikon D40
Collapse
X
-
-
Re: nikon D40
Oorspronkelijk geplaatst door Swa.M Bekijk bericht...waar lens wissel frequent gebeurt.
Houd er in dat geval dan wel rekening mee dat op de D40 alleen maar AF-S objectieven werken. Dwz objectieven met een eigen autofocus motor.
Tamron | Tokina hebben deze nog niet voor Nikon (kan nog komen). Bij Sigma moet je HSM-objectieven nemen en bij Nikon zelf zullen aleen de AF-S objectieven werken.
Mvg,
TravelToy.
Comment
-
Ik heb zelf zaterdag dan eindelijk mijn D40 gekocht.
Voor iedereen die twijfelt aan een eerste DSLR --> ECHT
's avonds merk ik op dat er op de display constant een rood stipje zit (heel klein, amper zichtbaar) dus vanmorgen bel ik naar Grobet (waar toestel gekocht is) "geen probleem meneer , als dat zo is mag je hem gewoon inruilen"
Vanmiddag dan gewoon ingeruild !service. (als het goed is, mag het ook gezegd worden)
BoonyI would, if I could ...
Comment
-
En het maakt niet uit welk merk je koop, je kan altijd stof op de sensor krijgen, bij merken met cleaning system zal er op een gegeven moment ook wel iets zijn wat je er zelf af moet halen.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
Comment