Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerken van filmpjes op pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bewerken van filmpjes op pc

Hallo iedereen,

om filmpjes te draaien op de voetbal van degelijke kwaliteit heb ik een panasonic vdr 150 eg s (digitale camera) gekocht. Voor een sterk stuk onder de nieuwprijs btw.

Het toestel werkt prima en ik krijg de filmpjes zelfs op mijn pc via usb 2.0 High Speed (zo'n kabeltje dat dus evengoed bij elke digitale fotocamera werkt). Blijkbaar heeft mijn camera zelf geen firewire aansluiting, 2 gaatjes vooraan, voor de usb dus en voor de tv aansluiting. Ik kan de dvd schijfjes ook finaliseren en dan leest mijn dvd rom drive ze ook! Nadat ze waren geformatteerd in video mode (niet video record mode).

Ik heb er al dus het één en het ander over geleerd, maar 1 ding lukt me alsnog niet! de filmpjes individualiseren om ze dan selectief op youtube te plaatsen. het gaat om en groep van 12 bestanden, door elkaar, eindigend op .BUP .IFO en .vob, dvd bestandjes dus

Hoe kan ik dus de filmpjes die doorlopend achter elkaar afspelen als ik een bestand open uit elkaar halen dan?
    Als je nog info nodig hebt, vraag het gerust, misschien heb ik nog te weinig gezegd.

Re: Bewerken van filmpjes op pc

Om die filmkes te bewerken zal je ze eerst moeten converteren naar Mpeg2 bv.
    Die filmkes kunje dan bewerken, knippen en plakken zoals je wenst.
    Een muziekje erbij, aplaus, enz...

Een converter kan je vinden op google
    Zoek eens op google:
    VOB converteren naar MPG
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

amaai, bedankt gast! echt waar, want anders had ik mijn camera niet deftig kunnen gebruiken hehe!

Comment

toch nog een probleemke met het gebruik van de converter; met jouw uitleg heb ik de volgende gevonden: DVD2AVI

deze zet dus om naar avi bestanden, die nadien perfect afspeelbaar zijn met winamp bijvoorbeeld. maar je kan kiezen uit meerdere opties bij het starten van het converteerproces:
        cinepak codex by radius staat bovenaan en wordt automatisch aangeduid door de converter
        eronder staat logitech video (1420)
        dan microsoft video 1
        dan ffdshow videocodec
        dan indeo video 5.10
        onderaan intel indeo video 4.5

je kan ook soms de compression quality aanpassen

de eerste gaat veel te traag en het bestand dreigt veel te groot te worden. heb eens omgezet naar microsoft video en dit bestand is kleiner (tegen 75% kwaliteit), maar zonder geluid en sterk gefragmenteerd beeld, onbekijkbaar dus.

wat doe ik het beste?

Comment

sorry mensen, maar ik kan me het niet permiteren dat het topic naar beneden zakt en er bijgevolg al helemaal niemand op zal antwoorden,, bij deze nogmaals; kan er iemand mij advies geven aub?

Comment

ok, het is gelukt, met een andere converter; nl. Flash DVD Ripper, via de link ben ik op de tip gestuit de deze te nemen en het werkt! optimaal zelfs! ik kan converten en knippen in één! superhandi kan ik filmen zolang ik wil, de grootte van de filmpjes maken niets uit, want ik hoef niet de hele opname om te converten, enkel dat stukje dat ik wil!

dus toch dik bedankt voor de hulp! het is me gelukt! filmpjes staan op youtube

Last edited by thelawschoolkid; 3 maart 2007, 17:10.

Comment

Working...
            X