Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine enquete.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleine enquete.

Na lang aarzelen heb ik uiteindelijk toch besloten om binnenkort al mijn Konica Minolta spullen te verkopen en over te stappen op een ander merk.

Aangezien ik ditmaal wil gaan voor een degelijk gevestigd merk blijft enkel de keuze over tussen Nikon en Canon.

Op mijn verlanglijstje staat een 10 Mp camera en een goede lichtsterke lens-set die het ganse bereik dekt tussen breedhoek en tele.
    Tussen de plus-minus 10mm en 200 dus. Ik denk hierbij aan een (Tokina?) 12-24, een zoom van ongeveer 24 tot 80 f/2.8 en een tele van (Sigma?) 70 tot 200 ook liefst f/2.8.
    De lenzen mogen dus gerust ook van andere fabrikanten zijn, zolang het maar de beste uit hun assortiment zijn ;-).

Concreet: Wat zou U doen met ongeveer 2500 Euro? Wat is volgens U de beste set die ik momenteel voor dit geld kan kopen?

Het is hier niet mijn bedoeling om de zoveelste discussie uit te lokken tussen Nikon- en Canon- en andere fanaten. Wat ik wel graag zou zien is een aantal lijstjes met uw top-favorieten die binnen mijn budget vallen.

Bij voorbaat dank, Luc.

Re: Kleine enquete.

Het beste uit het assortiment zijn nog steeds de lenzen uit het eigen huis qua kwaliteit optisch, constructie, en herverkoopwaarde is een lens van Canon of Nikon gewoon de betere.

De 10 mm halen zal niet gemakkelijk zijn, maar de vraag is heb je 10mm nodig en zo ja hoe dikwijls, is dit een dure investering waard.

Ik geef je mijn lijstje van favoritete spullen, en ik hou rekening met je budget al kan ik niet beloven dat het budget voldoende zal zijn.

Body : EOS 30D maar overweeg zeker een tweedehandse 20D i.v.m budget 8 megapixel of 10 megapixel geeft geen verschil hoor

Standaard Prime: EF 50 mm F1.4 USM = 320 Euro + -
    Lichte Tele Prime: EF 85 mm F1.8 USM = 369 Euro + -

Groothoek zoom : EF 17-40 mm F4 L USM
    Standaard zoom : EF 24-70 mm F2.8 L USM of tweedehands de 28-70 mm f2.8 l USM
    Tele zoom : EF 70-200 F2.8 L USM

Dat is allemaal materiaal waar ik voor de volle 100% tevreden van ben!

Alle lenzen zijn geschikt voor full frame, wat een zekerheid geeft naar de toekomst als je ooit voor een full frame body of een 1.3 crop kiest !

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
      Na lang aarzelen heb ik uiteindelijk toch besloten om binnenkort al mijn Konica Minolta spullen te verkopen en over te stappen op een ander merk.

Aangezien ik ditmaal wil gaan voor een degelijk gevestigd merk blijft enkel de keuze over tussen Nikon en Canon.

Op mijn verlanglijstje staat een 10 Mp camera en een goede lichtsterke lens-set die het ganse bereik dekt tussen breedhoek en tele.
      Tussen de plus-minus 10mm en 200 dus. Ik denk hierbij aan een (Tokina?) 12-24, een zoom van ongeveer 24 tot 80 f/2.8 en een tele van (Sigma?) 70 tot 200 ook liefst f/2.8.
      De lenzen mogen dus gerust ook van andere fabrikanten zijn, zolang het maar de beste uit hun assortiment zijn ;-).

Concreet: Wat zou U doen met ongeveer 2500 Euro? Wat is volgens U de beste set die ik momenteel voor dit geld kan kopen?

Het is hier niet mijn bedoeling om de zoveelste discussie uit te lokken tussen Nikon- en Canon- en andere fanaten. Wat ik wel graag zou zien is een aantal lijstjes met uw top-favorieten die binnen mijn budget vallen.

Bij voorbaat dank, Luc.

Jij ook al??? Sony is losing it!!

Merk maakt echt zo weinig uit, zowel Canon als Nikon hebben toppers.
      Zoals Digipics zegt, eerste keuze is eigen merk, maar vergeet dat met 2500€!
      Ik zou niet twijfelen, de Tamron 18-50 2.8 (zeer goede lens voor 420€) met daarbij de sigma 70-200 apo ex (ook zeer goede lens voor <1000€)

Succes!!

Comment

Rekening houdenden met je gewenste glaswerk, stel ik volgende voor (richtprijzen tussen haakjes):
        • D70S (525 EUR)
        • Sigma EX 50 - 150 F2.8 (545 EUR)
        • Tokina 12 - 24 (480 EUR)
        • Sigma EX 18 - 50 F2.8 (400 EUR)
        • Sigma EX Teleconverter 2x (235 EUR)
        • Slingshot AW300 (100 EUR)

Dat brengt totaal op 2185 EUR - met het restant kan je wat geheugenkaartjes kopen en een statief.

Alternatief zou zijn de D80 (+300 EUR) maar die beeldchip zou niet zo goed zijn als die van de D70S - die is nl dezellfde als de D50

Je kan eventueel wat langer sparen en voor de D200 gaan (of één van de lenzen uitstellen).

Succces ermee.
        Kijk eventueel ook in de Aangeboden rubriek voor eventuele koopjes.

Comment

Blijven er nog wel sony/KM gebruikers over ?

Wat heeft je over de streep getrokken om alles te verkopen ?

Greg
          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
          like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
            Blijven er nog wel sony/KM gebruikers over ?

Greg
            Ikke ben nu ook aan het twijfelen. Was eerst resoluut voor de sony te vinden wegens minolta lenzen hebbende .

Nu twijfel tussen sony, nikon of canon. Maar zolang de centen er nog niet zijn, blijft het bij twijdelen

Hoe valt die sony trouwens mee? Ik hoor zoveel over veel ruis? En welke lenzen gebruik je?
            Last edited by Cadfael; 16 februari 2007, 23:33.
            Alpha male no more.
            Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
            FB: Joska Joska.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Het beste uit het assortiment zijn nog steeds de lenzen uit het eigen huis qua kwaliteit optisch, constructie, en herverkoopwaarde is een lens van Canon of Nikon gewoon de betere.

De 10 mm halen zal niet gemakkelijk zijn, maar de vraag is heb je 10mm nodig en zo ja hoe dikwijls, is dit een dure investering waard.

Ik geef je mijn lijstje van favoritete spullen, en ik hou rekening met je budget al kan ik niet beloven dat het budget voldoende zal zijn.

Body : EOS 30D maar overweeg zeker een tweedehandse 20D i.v.m budget 8 megapixel of 10 megapixel geeft geen verschil hoor

Standaard Prime: EF 50 mm F1.4 USM = 320 Euro + -
              Lichte Tele Prime: EF 85 mm F1.8 USM = 369 Euro + -

Groothoek zoom : EF 17-40 mm F4 L USM
              Standaard zoom : EF 24-70 mm F2.8 L USM of tweedehands de 28-70 mm f2.8 l USM
              Tele zoom : EF 70-200 F2.8 L USM

Dat is allemaal materiaal waar ik voor de volle 100% tevreden van ben!

Alle lenzen zijn geschikt voor full frame, wat een zekerheid geeft naar de toekomst als je ooit voor een full frame body of een 1.3 crop kiest !

MVG, Jeff
              Canon lenzen is absoluut niet nodig, je kunt net zo goed de Sigma 70-200 f/2.8 nemen, deze is goedkoper. En ik wil niet moeilijke doen, maar mijn 30D heeft maar 8,2 megapixels, dezelfde sensor als in de 20D.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Canon lenzen is absoluut niet nodig, je kunt net zo goed de Sigma 70-200 f/2.8 nemen, deze is goedkoper. En ik wil niet moeilijke doen, maar mijn 30D heeft maar 8,2 megapixels, dezelfde sensor als in de 20D.
                Weet ik ook wel vandaar dat ik schrijf 8 mega is net zo goed als 10 het is de 400D die de 10 heeft maar die komt zeker niet op dezelfde hoogte als de 30D en de 20D die voor mijn als minimum gelden.

Over Sigma, geen slecht woord maar origineel is beter !

MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Uit het vuistje

Canon 400D: €750 + kitlens 18-55
                  EF 10-22 : €750 (spijtig €100 cashback gedaan)
                  EF 70-300 IS : €500 (na €50 cashback) of 70-200L f:4 tweedehands

tussenstand €2000 voor een goede amateurbody met 2 lenzen die zeer goed zijn voor hun geld

voor de resterende €500 koop je nog wat je wil om het middengebied op te vullen, evt tweedehands
                  dan heb je een range van 20-30 maal, weliswaar niet erg lichtsterk

Comment

Ontzettend bedankt allemaal voor de vlugge reakties .

Misschien had ik wat meer moeten verduidelijken over het waarom van mijn beslissing.
                    Momenteel heb ik een KM Dynax 5D, een 6 Mp dus. Mijn probleem is echter dat ik begonnen ben met foto's in te sturen naar een micro-payement-site. En dat draait aardig goed, mag ik wel zeggen. Alleen zit ik met het probleem dat het minimum toegelaten formaat op die site 4 Mp is. Wat me dus zeer weinig speelruimte laat om foto's te croppen of te verkleinen (indien ze bijvoorbeeld niet honderd percent scherp zijn).

Vandaar dus het vereiste aantal Megapixels.

Wat me ook doet besluiten om over te stappen is het te beperkte aanbod van lenzen en toebehoren. En dit zowel nieuw als tweedehands. Zo ben ik al maanden op zoek naar een tweedehands 85 f/1.4. Niet te vinden gewoon. En ja ik weet het, vorige week is er hier eentje verkocht maar die heb ik dus net gemist . Ontzettend frustrerend gewoon. Het aanbod van lenzen voor een Nikon of Canon is gewoon immens ivm dit voor een KM.

Sommige lenzen, zoals de Tokina 12-24 is zelfs niet te verkrijgen met KM-mount. En zo is de Sigma 70-200 voor KM ook niet HSM uitgerust.

Wat betreft de lenzen: Een 10 mm hoeft niet echt, met een 12 à 16 mm ben ik ook al heel tevreden. De lichtsterkte van de breedhoek is voor mij ook niet belangrijk. Maar dit is ze dus wel voor mijn 'standaard'-zoom en mijn télé.
                    Mijn standaard zoom moet tevens minimaal 70 mm zijn, dus de Sigma 18-50 valt ook af.

Die "lichte Tele Prime: EF 85 mm F1.8 USM = 369 Euro + - " die zegt me wel wat, ik wist trouwens niet dat je die zo goedkoop kon krijgen.

Het valt me wel op dat de Nikon D200 nog maar één maal vermeld is.
                    Last edited by leonbidon; 16 februari 2007, 14:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht

Alternatief zou zijn de D80 (+300 EUR) maar die beeldchip zou niet zo goed zijn als die van de D70S - die is nl dezellfde als de D50
                      Waar hebt ge dat gehoord of gelezen ??????
                      BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cadfael Bekijk bericht
                        Ikke ben nu ook aan het twijfelen. Was eerst resoluut voor de sony te vinden wegens minolta lenzen hebbende .

Nu twijfel tussen sony, nikon of canon. Maar zolang de centen er nog niet zijn, blijft het bij twijelen

Hoe valt die sony trouwens mee? Ik hoor zoveel over veel ruis? En welke lenzen gebruik je?
                        Ik ben heel blij met mijn alpha.
                        Ik heb een sigma 24-60 EX (van leonbidon hier gekocht), een beercan, een minolta 50 1.7, en een sigma 70-300 DG.
                        Ruis is voor mij geen probleem, maar dit is mijn enigste dslr dus kan niet vergelijken.
                        Mijn schoonvader heeft pas een 400D gekocht en als ik ooit es veel tijd heb zal ik daar wel es een vergelijkende test mee doen

Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat er veel hele leuke minolta lenzen verkocht worden en ik op het ogenblik absoluut geen geld heb om die te kopen. Tegen dat ik wel geld heb zijn die misschien allemaal op
                        en als die 10D uitkomt worden die weer allemaal duurder

G
                        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                        like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                          Alternatief zou zijn de D80 (+300 EUR) maar die beeldchip zou niet zo goed zijn als die van de D70S - die is nl dezellfde als de D50.
                          Waar je dat vandaan haalt zou ik ook wel eens graag willen weten...
                          Momenteel geen fototoestel meer!

Comment

Aan Grf: "Een 10D"? Weet jij misschien iets dat ik niet weet ?

Dat zou natuurlijk de simpelste oplossing voor mijn probleem zijn, gewoon een Sony 100 kopen. Maar de (zogezegde ?) hoge ruis-waarden van die camera schrikken me dus ook af.

En dan blijft natuurlijk nog de vraag wat Sony gaat doen in de toekomst.
                            Van hun bluf dat ze Nikon gingen verdringen heb ik in elk geval nog maar weinig gezien .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                              Aan Grf: "Een 10D"? Weet jij misschien iets dat ik niet weet ?

Dat zou natuurlijk de simpelste oplossing voor mijn probleem zijn, gewoon een Sony 100 kopen. Maar de (zogezegde ?) hoge ruis-waarden van die camera schrikken me dus ook af.

En dan blijft natuurlijk nog de vraag wat Sony gaat doen in de toekomst.
                              Van hun bluf dat ze Nikon gingen verdringen heb ik in elk geval nog maar weinig gezien .
                              Leonbidon, maak je over die high noise levels geen zorgen, de Nikon is sterk vergelijkbaar met de 7d. 7d heeft minder ruis maar ook minder detail op high iso.
                              Ik heb de d200 ook gehad, en die heeft wel wat ruis, maar nooit storend vond ik.

Comment

Working...
                              X