Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"lo"-indicatie op de D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• "lo"-indicatie op de D80

Ik heb een D80. Als ik bij weinig licht, zonder flits en op de A-stand een foto wil maken, geeft het display in de zoeker de indicatie "lo" aan.

De manual zegt dat dit een indicatie is van het feit dat de camera een onderbelichte foto zal maken.

In het geval ik de lo-indicatie te zien krijg en toch een foto maak, wordt er in veel gevallen een sluitertijd van een aantal seconden (minder dan 10 sec) gehanteerd. Dit resulteert in een prima foto.
    Deze langere sluitertijd kan uiteraard met een statief acceptabel zijn om een goed belichte foto te maken.

Waarom geeft de camera niet gewoon het aantal seconden aan? Ik zou graag willen zien welke sluitertijd er door de camera wordt gekozen. (in de A-stand)

Re: "lo"-indicatie op de D80

voor die lange tijden kan je op M werken en regel je zelf je belichting.

als je op M werkt en je verandert de belichting tot de lichtmeter op 0 staat dan doe je hetzelfde als een halfautomatisch programma, natuurlijk wel trager
    foto als spiegel of als venster?

Comment

ja en de lichtmeter hoeft niet noodzakelijk op "0" te staan, een lichtjes over of onderbelichte foto kan ook mooie reslultaten opleveren.

Inderdaad dus, gebruik best de stand "M"
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

Comment

dit is het antwoord van NIKON:"

Geachte heer,

Wij danken u dat u contact heeft opgenomen met Nikon-support.

Het is helaas niet mogelijk om de sluitertijd direct af te lezen voordat er een foto wordt gemaakt. Wel is het mogelijk doormiddel van de Exif gegevens de sluitertijd te zijn zodra de foto is gemaakt. Wij hebben uw vraag als suggestie doorgestuurd.

Wij vertrouwen er op u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog verdere vragen hebben aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groeten,

Erwin Naaktgeboren
        Nikon Europe Support

Comment

Working...
        X