Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS-1D Mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Canon EOS-1D Mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door nightowl Bekijk bericht
    als ik je lijstje zie lijkt vooral de 5d voor jou ok ?
    Inderdaad, de 5D is gewoon perfect.

    Maar ik heb wel mijn volledige lenzen verzameling moeten aanpassen aan de 5D.

    Dit betekent niet echt duurdere lenzen maar wel andere lenzen.

    De EF-S 10-22 is vervangen door een 17-40 f4.
    En de 70-200 f2,8 IS wordt vervangen door een 70-200 f4 IS omdat ik geen f2,8 meer nodig heb met de 5D.
    De 50 1,4 en de 85 1,8 zijn perfect voor de 5D en leveren technisch veel betere resultaten dan de 50L en de 85L.

    Al deze lenzen zijn ideaal op een 5D maar geven teveel tele op een 1DIII.

    Jan.
    Last edited by Jan_10D; 26 februari 2007, 13:23.

    Comment


    • #77
      Re: Canon EOS-1D Mark III

      Er is hier, in heel die discussie, één aspect nog niet aan bod gekomen. Momenteel heb ik een 1D MkII en gebruik Capture One + Etcetera HiSat profiel om mijn RAW files te converteren. Recent nog eens Lightroom gebruikt, en neen, bedankt . De kleur staat mij niet aan. Momenteel is er dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om die MkII te vervangen door de MkIII want dat betekent dat ik moet afzien van mijn zo geliefde Etcetera profielen. Dat zou een ferme stap terug zijn voor mij.

      Comment


      • #78
        Re: Canon EOS-1D Mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Er is hier, in heel die discussie, één aspect nog niet aan bod gekomen. Momenteel heb ik een 1D MkII en gebruik Capture One + Etcetera HiSat profiel om mijn RAW files te converteren. Recent nog eens Lightroom gebruikt, en neen, bedankt . De kleur staat mij niet aan. Momenteel is er dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om die MkII te vervangen door de MkIII want dat betekent dat ik moet afzien van mijn zo geliefde Etcetera profielen. Dat zou een ferme stap terug zijn voor mij.
        Dat is maar een tijdelijk probleem imho en is vergelijkbaar met de RAW ondersteuning in ACR. Daar wordt het ook nog even op wachten.

        Ik kan verkeerd zijn maar mijn eerste indruk is dat die Etcetera profielen overroepen zijn, ofwel laat C1 niet veel toe wat instellingen betreft..

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #79
          Re: Canon EOS-1D Mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Ik kan verkeerd zijn maar mijn eerste indruk is dat die Etcetera profielen overroepen zijn, ofwel laat C1 niet veel toe wat instellingen betreft..

          Dave
          Verre van overroepen, kijk maar naar de kleuren op mijn site, en een ICC profiel heeft hoegenaamd NIETS met instellingen te maken. Moest dat waar zijn zouden we geen printerprofielen of monitorprofiel (schermcalibratie) nodig hebben.
          Last edited by hvr_oosterzele; 26 februari 2007, 18:47.

          Comment


          • #80
            Re: Canon EOS-1D Mark III

            Jaja,

            Maar ze mochten wel wat meer uitleg plaatsen op hun site.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #81
              Re: Canon EOS-1D Mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Er is hier, in heel die discussie, één aspect nog niet aan bod gekomen. Momenteel heb ik een 1D MkII en gebruik Capture One + Etcetera HiSat profiel om mijn RAW files te converteren. Recent nog eens Lightroom gebruikt, en neen, bedankt . De kleur staat mij niet aan. Momenteel is er dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om die MkII te vervangen door de MkIII want dat betekent dat ik moet afzien van mijn zo geliefde Etcetera profielen. Dat zou een ferme stap terug zijn voor mij.


              Dat is hier net zo, maar dat is toch een tijdelijk probleem hé het is een beetje een wedloop van hardware en software, als de mark III uitkomt heeft de hardware voorsprong en moeten we wachten op een aangepaste C1 en de profielen. Als we wachten en later kopen dan is alles er en kunne we gelijk aan de slag !

              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #82
                Re: Canon EOS-1D Mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Dat is hier net zo, maar dat is toch een tijdelijk probleem hé het is een beetje een wedloop van hardware en software, als de mark III uitkomt heeft de hardware voorsprong en moeten we wachten op een aangepaste C1 en de profielen. Als we wachten en later kopen dan is alles er en kunne we gelijk aan de slag !

                MVG, Jeff
                Probleem is wel dat er op het eerste zicht geen nieuwe ETC profielen meer gemaakt worden en dat HVR misschien nooit profielen kan verkrijgen voor een nieuwe camera. HVR je bent dus gedoemd om met de 1DMKII te blijven werken.....dat valt eigenlijk nog mee zou ik zeggen. Persoonlijk vind ik dat ook heel spijtig want die etc profielen zijn toch ook de beste gezien mijn smaak!

                Comment


                • #83
                  Re: Canon EOS-1D Mark III

                  Meer info en fotos tot en met ISO6400
                  Canon 1D Mark III review, find out how the 1D Mark III stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.


                  Jan.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Canon EOS-1D Mark III

                    Ik zit maar met 1 vraag over dit prachtig toestel . waarom alleen live view na focus .
                    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                    http://www.racenews.be

                    Comment


                    • #85
                      Re: Canon EOS-1D Mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                      Ik zit maar met 1 vraag over dit prachtig toestel . waarom alleen live view na focus .
                      Het antwoord is eenvoudig.

                      De autofocus sensor heeft de spiegel nodig.
                      Bij live view staat deze spiegel omhoog.
                      Bij compact fototoestellen is er geen spiegel en gaat de autofocus via het beeld van de gewone sensor, wat veel trager is.

                      Voor flitslichtmeting moet de spiegel ook kort omlaag.

                      De grote toepassing voor live view is op afstand bedienen van de 1DIII.
                      Nu worden vaak cameras voor de zoeker van de 1DII gezet. Deze worden hierdoor overbodig.

                      Ik heb zopas bedacht dat ik nog niets over MLU heb gezegd.
                      En we wachten nog op een reaktie van MR op de 1DIII.

                      Jan.
                      Last edited by Jan_10D; 27 februari 2007, 23:32.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Canon EOS-1D Mark III

                        Audio sequence of Canon EOS-1D Mark III continuous shooting feature.


                        10fps jpg burst
                        1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
                        EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

                        Comment


                        • #87
                          Re: Canon EOS-1D Mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                          - Bediening is meer zoals 5D.
                          When the full-frame EOS 5D hit the market, I was pleased that it had inherited the EOS 20D's straightforward interface, and I'm happy to report that the 1D Mark III has also taken on many of the same intelligent design elements of that prosumer EOS series
                          Er is nu ook een multi-controller.
                          Eindelijk wordt de 1D reeks bijna zo goed als de 5D.

                          Edit:
                          ISO6400 van de 10 MP sensor vertoont toch duidelijk iets meer ruis dan ISO3200 van de 8 MP sensor.

                          Jan.
                          Last edited by Jan_10D; 28 februari 2007, 07:09.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Canon EOS-1D Mark III

                            Wow, die iso 6400 (bvb http://www.imaging-resource.com/PROD...hSLI6400NR.HTM) is precies wel beter dan mijn (6Mp) iso 1600
                            Ok, wel wat ruis, maar nog maar héél weinig detail verloren tegenover de laagste iso voorbeelden, als ik ze opsla en dan direct na elkaar fullscreen bekijk (dus bijlange niet op 100% uiteraard) zie ik enkel een klein verschilletje in kleur, maar ik zou niet kunnen zeggen welke de 100 en welke de 6400 is
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #89
                              Re: Canon EOS-1D Mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door GeForceFX Bekijk bericht
                              10fps jpg burst
                              Als het je nou nog niet lukt om het moment vast te leggen heb je echt een probleem

                              Geluidje hè

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                              Bij live view staat deze spiegel omhoog.
                              Bij compact fototoestellen is er geen spiegel en gaat de autofocus via het beeld van de gewone sensor, wat veel trager is.
                              Als de spiegel omhoog staat en de sensor wordt langere tijd blootgesteld aan licht, krijg je dan niet meer problemen met ruis Dat was toch wel zo bij MLU, of ben ik abuis
                              Groeten,

                              Albert Jan

                              Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

                              Comment


                              • #90
                                Re: Canon EOS-1D Mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                                Als de spiegel omhoog staat en de sensor wordt langere tijd blootgesteld aan licht, krijg je dan niet meer problemen met ruis Dat was toch wel zo bij MLU, of ben ik abuis
                                Ruis heeft 3 oorzaken.

                                1. Bij hoge ISO waarden wordt de ruis versterkt. Bij live view op ISO 100 is dit niet het geval.

                                2. Bij lang belichten van dezelfde opname wordt ruis opgebouwd. Bij live view worden de beelden heel vlug afgwisseld.

                                3. Bij opwarming van de electronica wordt ruis sterker. Dit kan hier wel het geval zijn als er onvoldoende afkoeling aanwezig is.
                                Maar Canon zal hiervoor ook wel een oplossing bedacht hebben.

                                Edit: 3899 bij top-foto

                                Jan.
                                Last edited by Jan_10D; 28 februari 2007, 19:39.

                                Comment

                                Working...
                                X