Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS-1D Mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Canon EOS-1D Mark III

    't Is te zien wat je'r mee wilt doen, zeker?

    Ik begin er ook sterk op te peinzen, als 'm er is, als de reviews positief zijn, als 'm minder ruis heeft dan de 5D, als de RAW ondersteund wordt door Lightroom...

    ... en als da vrouwmens thuis mee wilt ...

    Dus 't zal iets voor deze zomer zijn dan denk ik..

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #62
      Re: Canon EOS-1D Mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door NOD Bekijk bericht
      De grote vraag is, wanneer zal deze beschikbar zijn. Eind april zou ik zeker in het bezit moeten zijn.
      Wat is "eind april"? Ik hoorde uit betrouwbare bron dat de allereerste modellen 27 April in Europa verwacht worden...

      Comment


      • #63
        Re: Canon EOS-1D Mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door NOD Bekijk bericht
        Ik was van plan van eerstdaags de 5D te bestellen, maar nu twijfel ik.
        Zou ik de Canon EOS-1D Mk III niet aanschaffen ? Deze zal wel +/- een 1000 € duurder zijn maar na wat zoekwerk op internet vermoed ik dat deze aankoop het overwegen waard is.

        De grote vraag is, wanneer zal deze beschikbar zijn. Eind april zou ik zeker in het bezit moeten zijn.

        1000euro meer voor 2miljoen pixels meer.
        1d III is misschien een iets betere body en wat extra's digic III en liveview.
        Maar als je dat niet nodig hebt is het een zotte aankoop.
        Steek dan 1000euro in een goede lens(en).
        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

        Comment


        • #64
          Re: Canon EOS-1D Mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door NOD Bekijk bericht
          Ik was van plan van eerstdaags de 5D te bestellen, maar nu twijfel ik.
          Ik heb er ook heel goed over nagedacht maar de 1DIII heeft teveel eigenschappen die ik totaal niet nodig heb.
          Hierdoor word ik door Canon verplicht om eind dit jaar een 1DsIII te kopen.

          Oorspronkelijk geplaatst door NOD Bekijk bericht
          Zou ik de Canon EOS-1D Mk III niet aanschaffen ? Deze zal wel +/- een 1000 € duurder zijn maar na wat zoekwerk op internet vermoed ik dat deze aankoop het overwegen waard is.
          De grote vraag is, wanneer zal deze beschikbar zijn. Eind april zou ik zeker in het bezit moeten zijn.
          Voor eind April en aankopen op het internet is tegenstrijdig.
          Ofwel plaats je een voorbestelling bij een bekende winkel, (bijvoorbeeld ac-foto) die worden eerst bediend, en dan heb je een nieuwe 1DIII (als alles normaal verloopt) tegen eind Maart.
          Ik heb zowel de 10D als de 20D op die manier besteld. Dan is de levering ongeveer 1,5 maand na de aankondiging.

          Ofwel zoek je de laagste prijs, maar dan bestaat er altijd een kans dat je eind April nog niets hebt.
          Ik heb de 5D op die manier besteld. Ik heb nog nooit zolang moeten wachten.

          Zelf zou ik gewoon afwachten tot er ergens een 1DIII in voorraad is voor een goede prijs.
          Zoveel 1DIII worden er niet verkocht.

          Als dat eind april niet het geval is, kan je dan ook nog altijd een 5D kopen.
          Maar echt grote prijsdalingen moet je de eerste 6 maanden niet verwachten.
          Het prijs verschil met de 5D zal dus ongeveer 1500 euro zijn.

          Jan.
          Last edited by Jan_10D; 25 februari 2007, 19:01.

          Comment


          • #65
            Re: Canon EOS-1D Mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door NOD Bekijk bericht
            Ik was van plan van eerstdaags de 5D te bestellen, maar nu twijfel ik.
            Zou ik de Canon EOS-1D Mk III niet aanschaffen ? Deze zal wel +/- een 1000 € duurder zijn maar na wat zoekwerk op internet vermoed ik dat deze aankoop het overwegen waard is.

            De grote vraag is, wanneer zal deze beschikbar zijn. Eind april zou ik zeker in het bezit moeten zijn.
            op papier ziet de Mark III er beter uit dan de 5d en kun je hem ook beschouwen als een volwaardig allround camera. MKIII lijkt me een camera waar deftig over nagedacht is en waar men alle laatste technologien in verzameld heeft. Ik verwacht ook, niettegenstaande de 10mp, dat de beeldkwaliteit beter gaat zijn dan van de 5d en dit zelfs met meer detail.

            Comment


            • #66
              Re: Canon EOS-1D Mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              Ik verwacht ook, niettegenstaande de 10mp, dat de beeldkwaliteit beter gaat zijn dan van de 5d en dit zelfs met meer detail.
              Keep on dreaming.

              De sensor van de 1DIII is vergelijkbaar met de sensor van de 1DsII.
              Deze laatste geeft inderdaad meer detail weer dan de 5D.... Met 16 MP.

              Nu, als je gelijk hebt dan wordt de 5DII nog zoveel beter.

              Wat ik heel zeker weet:

              De 1DIII zal meer detail weergeven dan de 400D... denk ik...

              Jan.

              Comment


              • #67
                Re: Canon EOS-1D Mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door NOD Bekijk bericht
                Ik was van plan van eerstdaags de 5D te bestellen, maar nu twijfel ik.
                Zou ik de Canon EOS-1D Mk III niet aanschaffen ?
                Nog wat meer informatie:

                1 van de grote nadelen van de Canon 5D is vignetting.

                Omdat de 1DIII een kleinere sensor heeft dan een 5D is de vignetting beperkt, maar minder dan bij EF lenzen op een 30D of 400D.
                EF-S lenzen veroorzaken veel meer vignetting dan EF lenzen.

                Canon's press material for the EOS 5D states that it 'defines (a) new D-SLR category', while we're not typically too concerned with marketing talk this particular statement is clearly pretty accurate. The EOS 5D is unlike any previous digital SLR in that it combines a full-frame (35 mm sized) high resolution sensor (12.8 megapixels) with a relatively compact body (slightly larger than the EOS 20D, although in your hand it feels noticeably 'chunkier'). The EOS 5D is aimed to slot in between the EOS 20D and the EOS-1D professional digital SLR's, an important difference when compared to the latter is that the EOS 5D doesn't have any environmental seals. While Canon don't specifically refer to the EOS 5D as a 'professional' digital SLR it will have obvious appeal to professionals who want a high quality digital SLR in a body lighter than the EOS-1D. It will also no doubt appeal to current EOS 20D owners (although lets hope they've not bought too many EF-S lenses...)

                (Vignetting & Light Falloff)
                Canon's press material for the EOS 5D states that it 'defines (a) new D-SLR category', while we're not typically too concerned with marketing talk this particular statement is clearly pretty accurate. The EOS 5D is unlike any previous digital SLR in that it combines a full-frame (35 mm sized) high resolution sensor (12.8 megapixels) with a relatively compact body (slightly larger than the EOS 20D, although in your hand it feels noticeably 'chunkier'). The EOS 5D is aimed to slot in between the EOS 20D and the EOS-1D professional digital SLR's, an important difference when compared to the latter is that the EOS 5D doesn't have any environmental seals. While Canon don't specifically refer to the EOS 5D as a 'professional' digital SLR it will have obvious appeal to professionals who want a high quality digital SLR in a body lighter than the EOS-1D. It will also no doubt appeal to current EOS 20D owners (although lets hope they've not bought too many EF-S lenses...)


                Jan:
                Last edited by Jan_10D; 26 februari 2007, 08:47.

                Comment


                • #68
                  Re: Canon EOS-1D Mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door NOD Bekijk bericht
                  Ik was van plan van eerstdaags de 5D te bestellen, maar nu twijfel ik.
                  Zou ik de Canon EOS-1D Mk III niet aanschaffen ? Deze zal wel +/- een 1000 € duurder zijn maar na wat zoekwerk op internet vermoed ik dat deze aankoop het overwegen waard is.

                  De grote vraag is, wanneer zal deze beschikbar zijn. Eind april zou ik zeker in het bezit moeten zijn.

                  Dit hangt af van je wensen en noden, ik heb een 1D Mark II en een 5D in huis en gebruik beiden, en het zijn verschillende camera's.
                  De nieuwe Mark III gaat nog meer nieuwe technologie aan boord hebben maar, je moet de White paper is downloaden en goed bestuderen, dan kan je gaan beslissen of het voor U het wachten (das punt 1) en de meerkost waard is.

                  Qua constructie en ook bediening zijn het twee totaal verschillende camera's en de 1 reeks is zeker winnaar inzake autofocus en constructie, de 5D daarentegen is veel gemakkelijker in de bediening en geeft een denderdende kwaliteit.

                  Ja mag je steeds is komen overtuigen bij mij thuis.

                  MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #69
                    Re: Canon EOS-1D Mark III

                    Hopelijk is ie te zien op de pro-days volgende week vrijdag
                    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                    http://www.racenews.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: Canon EOS-1D Mark III

                      Omdat de 1DIII een kleinere sensor heeft dan een 5D is de vignetting beperkt, maar minder dan bij EF lenzen op een 30D of 400D.
                      EF-S lenzen veroorzaken veel meer vignetting dan EF lenzen.

                      Jan:
                      EFs lenzen zijn niet bruikbaar op een 1.3 crop zoals de Mark III ! en uiteraard ook niet op een full frame zoals de 5D. Bij gebruik van prime lezen op de 5D is er zelden een probleem, groothoek geeft snel vignetering, maar bij gebruik in landschapsfotografie ga je toch heel wat diafragmeren tot F8 en zelfs F11 dan is er van vignetering geen sprake meer !

                      MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #71
                        Re: Canon EOS-1D Mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        EFs lenzen zijn niet bruikbaar op een 1.3 crop zoals de Mark III ! en uiteraard ook niet op een full frame zoals de 5D.
                        Ik denk niet dat Jan dat beweerde.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #72
                          Re: Canon EOS-1D Mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          EFs lenzen zijn niet bruikbaar op een 1.3 crop zoals de Mark III ! en uiteraard ook niet op een full frame zoals de 5D.
                          Deze opmerking is er enkel voor alle APS´ers die 100 procent zeker zijn dat EF-S lenzen zoveel beter zijn dan EF lenzen op FF.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Bij gebruik van prime lezen op de 5D is er zelden een probleem, groothoek geeft snel vignetering, maar bij gebruik in landschapsfotografie ga je toch heel wat diafragmeren tot F8 en zelfs F11 dan is er van vignetering geen sprake meer !
                          Van de 17-40L kan ik niet hetzelfde zeggen.
                          Ik ben echt benieuwd hoe goed of hoe slecht de 16-35II wordt.
                          Ik heb tenslotte nog 3200 euro over na mijn niet aankoop van een 1DIII.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Qua constructie en ook bediening zijn het twee totaal verschillende camera's en de 1 reeks is zeker winnaar inzake autofocus en constructie, de 5D daarentegen is veel gemakkelijker in de bediening en geeft een denderdende kwaliteit.
                          Als ik het goed begrijp zou de 1DIII bediening nu ook veel eenvoudiger zijn.
                          Niet langer twee knoppen samen indrukken, maar wel 1 knop met een tijd van 6 seconden zoals bij de 30D en 5D.
                          Maar volledig zeker weet ik dat niet. Zie quote:

                          Maintaining the exceptional user-friendly layout and handling ease of EOS professional models, the EOS-1D Mark III offers fast, intuitive operation. Press any button and it stays active while you turn a dial to desired settings. Turn the Quick Control Dial to a selection and fix it with the SET button. What could be simpler?
                          Jan.
                          Last edited by Jan_10D; 26 februari 2007, 12:50.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Canon EOS-1D Mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                            Als ik het goed begrijp zou de 1DIII bediening nu ook veel eenvoudiger zijn.
                            Niet langer twee knoppen samen indrukken, maar wel 1 knop met een tijd van 6 seconden zoals bij de 30D en 5D.
                            Maar volledig zeker weet ik dat niet.
                            Dat zou wel leuk zijn. Ik heb een tijdje een 1D mogen lenen en dat is toch echts iets waar je aan moet wennen.

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #74
                              Re: Canon EOS-1D Mark III

                              Dit is nog eens een overzicht waarom de 1DIII goed genoeg zou zijn voor mij:

                              - Gewicht is meer zoals de 5D met grip.
                              - Batterij zonder geheugen effect zoals 5D.
                              - Bediening is meer zoals 5D. (onder voorbehoud)
                              - Meer MP, bijna evenveel als de 5D. (Maar voor mij niet genoeg)
                              - Minder beeldfouten en vignetting dan 5D.
                              - Extra grote zoeker, ongeveer zoals de 5D.
                              - Extra groot LCD scherm.
                              - Anti stof functie zoals de 400D.

                              - Autofocus met zelfde gevoeligheid als 5D.
                              - Betere selectie autofocus punten dan 1DII.
                              - Auto focus opnieuw gelijk aan of beter dan Nikon D2X.

                              - Live view in combinatie met fotograferen vanaf computer.

                              Wat heb ik totaal niet nodig:
                              - Waterdicht.
                              - 10 beelden per seconde.

                              Jan.
                              Last edited by Jan_10D; 26 februari 2007, 12:51.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Canon EOS-1D Mark III

                                als ik je lijstje zie lijkt vooral de 5d voor jou ok ?


                                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                                Dit is nog eens een overzicht waarom de 1DIII goed genoeg zou zijn voor mij:

                                - Gewicht is meer zoals de 5D met grip.
                                - Batterij zonder geheugen effect zoals 5D.
                                - Bediening is meer zoals 5D. (onder voorbehoud)
                                - Meer MP, bijna evenveel als de 5D. (Maar voor mij niet genoeg)
                                - Minder beeldfouten en vignetting dan 5D.
                                - Extra grote zoeker, ongeveer zoals de 5D.
                                - Extra groot LCD scherm.
                                - Anti stof functie zoals de 400D.

                                - Autofocus met zelfde gevoeligheid als 5D.
                                - Betere selectie autofocus punten dan 1DII.
                                - Auto focus opnieuw gelijk aan of beter dan Nikon D2X.

                                - Live view in combinatie met fotograferen vanaf computer.

                                Wat heb ik totaal niet nodig:
                                - Waterdicht.
                                - 10 beelden per seconde.

                                Jan.
                                Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

                                Comment

                                Working...
                                X