Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS-1D Mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon EOS-1Ds Mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht

    Let op mijn woorden:Live preview wordt een trend onder alle medespelers,binnen geen 10 jaar hebben ze het allemaal en krijg je een DSLR die het niet heeft nog nauwelijks aan de straatstenen kwijt.Tussen haakjes:als Nikonian moet ik zeggen,die nieuwe MIII is echt een beauty,afwachten en hopen dat Nikon vroeg of laat toch met iets vergelijkbaars op de proppen komt...


    Walter
    dat is nu eerlijk gezegd iets dat ik nooit zal gebruiken, het is juist zo een verheerlijking om door die zoeker te kunnen kijken...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #32
      Re: Canon EOS-1Ds Mark III

      Beetje jammer dat er geen kantelbaar scherm op zit als de cam Live-view heeft, of zie ik dat verkeerd?
      Echte puriteinen gruwen waarschijnlijk van live-view, maar als Canon er dan toch voor kiest waarom gaan ze dan
      niet "all the way" en maken ze het scherm kantelbaar ?
      Last edited by Doggen; 22 februari 2007, 20:10.

      Comment


      • #33
        Re: Canon EOS-1Ds Mark III

        Dat zie je verkeerd omdat de 1D bekend staat om zijn robuustheid en het zeer moeilijk zou zijn om een camera te maken die én een kantelbaar scherm heeft én nog eens tegen een hele stoot kan.
        No Surprise.

        Comment


        • #34
          Re: Canon EOS-1Ds Mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          concertfoto vindt het alleszins iets dat heel handig zou kunnen zijn en bij mijn weten is dat een pro
          Yep, dat klopt, ik ben vragende partij. Vooral in mensenmassa's of tussen een bende collega's (die tegenwoordig allemaal wel groter lijken dan mijn bescheiden 1,73 m) kan dit héél goed van pas komen. Nu nog een monitor die wat naar beneden kan gekanteld worden, en we hoeven niks meer te missen van de actie.

          Luc

          Comment


          • #35
            Re: Canon EOS-1Ds Mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
            Wat gaat dit nieuw toestel kosten, en nog belangrijker, gaat de 1D MKII N zakken in prijs?
            4300 op www.ac-foto.de. Dus in de praktijk tot 10 procent lager.

            Dit is 100 euro duurder dan de 1DII en 1700 goedkoper dan de 1D.

            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
            De 1dMKII-N is geintroduceerd aan 3500 euro
            Ik dacht 3600.

            De 1DIIn is op dit moment 3100, even duur als de 1DII einde reeks.

            En over 2 jaar de 1DIII dus ook.

            Jan
            Last edited by Jan_10D; 22 februari 2007, 20:23.

            Comment


            • #36
              Re: Canon EOS-1Ds Mark III

              "Exceptional image quality

              Canon’s dual “DIGIC III” processors deliver unprecedented levels of speed, responsiveness and image quality. Ready to shoot within 0.2 seconds of power on, the EOS-1D Mark III can capture and process over 100 Megapixels of image data per second, rapidly clearing the image buffer to allow up to 110 frames in one burst. Images are processed at 14 bits for a total colour depth of up to 16,384 tones per pixel, compared to 4,096 tones from 12 bit images.

              The third generation CMOS sensor incorporates a new pixel design that works together with on-chip noise reduction circuitry to ensure high image quality at ISO 3200. The option to expand to H:6400 will benefit professionals working in news and sports locations where the use of flash is not permitted or desired. "


              Nu vraag ik me af of de RAW files ook 14bit gaan zijn of gaan ze intern 14bit processed worden en dan terug opgeslagen als 12bit RAWs?
              Zou zonde zijn. Ik had echt full 16bit RAWs verwacht eigenlijk
              Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

              Comment


              • #37
                Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                Nu vraag ik me af of de RAW files ook 14bit gaan zijn of gaan ze intern 14bit processed worden en dan terug opgeslagen als 12bit RAWs?
                Zou zonde zijn. Ik had echt full 16bit RAWs verwacht eigenlijk
                16 bit RAW heeft totaal geen zin. 14 bit RAW wel.

                The extra power of Dual DIGIC III Image Processors has also allowed analog-to-digital conversion to improve from 12 to 14 bits per channel, meaning that tonal gradation for RAW images is now divided into 16,384 separate levels per channel rather than 4,096.
                Er is blijkbaar RAW en SRAW, een kleinere versie van RAW.

                Ik moet nog alle details verder bekijken maar 1 reden waarom ik NOOIT een 1D zou kopen is weg:

                High-capacity, lightweight and compact lithium-ion battery

                Eindelijk.

                Canon heeft nu toch nog een iets grotere sprong gemaakt in vergelijking met de laatste twee jaar, en een 1DsIII of een 5DII met dit type sensor en deze autofocus sensor zou perfect zijn.

                Spijtig genoeg zal Canon nooit deze autofocus sensor in de 5D reeks gebruiken en de 1DsIII wordt echt onbetaalbaar, ook voor mij.

                Jan.
                Last edited by Jan_10D; 22 februari 2007, 21:40.

                Comment


                • #38
                  Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                  Jan_10D 16 bit RAW heeft totaal geen zin. 14 bit RAW wel.



                  Full 16bit RAWs, en dus ook 16bit processed intern.
                  Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                    16 bit RAW heeft totaal geen zin. 14 bit RAW wel.
                    Waarom niet ?
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                      Full 16bit RAWs, en dus ook 16bit processed intern.
                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Waarom niet ?
                      Ok, mijn vergissing.

                      Als de interne processing 16 bit is dan kunnen de raw bestanden natuurlijk ook 16 bit zijn.

                      Maar eerst moet ik het verschil kunnen ZIEN tussen een foto met 14 bit en identiek dezelfde foto met 12 bit.

                      Tot op dat moment vind ik dat 14 bit en 16 bit marketing BS is.

                      Jan.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                        Wel als uw sensor 16-bit data aanlevert, waarom niet? Maar als uw sensor slechts 14-bit kan samplen, moet ge geen 16-bit RAW aanleveren. Dat zijn 2 bits van de 16 die onbruikbare data opleveren.

                        Hoe meer bits informatie, hoe meer vreugde.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                          Canon heeft de nieuwe digitale spiegelreflexcamera EOS-1D Mark III aan het publiek getoond. Het professionele fototoestel is met zijn mogelijkheid tot het schieten van tien beelden per seconde het snelste op de markt.


                          Hier staat ook nog het nieuwsbericht (in het nederlands).
                          *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

                            Ik moet nog alle details verder bekijken maar 1 reden waarom ik NOOIT een 1D zou kopen is weg:

                            High-capacity, lightweight and compact lithium-ion battery

                            Eindelijk.
                            en vooral, de kleine elegante lader gezien?

                            Comment


                            • #44
                              EOS-1D Mark III White Paper

                              Een volledige beschrijving van de nieuwe Mark III
                              63 blz pdf te downloaden en te printen !

                              http://www.jirvana.com/pdfs/EOS_1D_M..._WP_070221.pdf

                              MVG, Jeff
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                Wel als uw sensor 16-bit data aanlevert, waarom niet?
                                Welke analoge component levert er vandaag 16-bit data zonder dat er 2 of 3 bits totaal verdwjnen in de ruis.

                                Een Canon 'digitale' cmos sensor.
                                Of een Fuji CCD.

                                Eventueel is op ISO 100 14 bit data nog net zinvol.

                                Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
                                en vooral, de kleine elegante lader gezien?

                                Wat is het gewicht van de 1DIII + batterij en wat is het gewicht van de 5D + grip + 1 batterij ?

                                Jan.

                                Comment

                                Working...
                                X