Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine enquete.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kleine enquete.

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
    Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat er veel hele leuke minolta lenzen verkocht worden en ik op het ogenblik absoluut geen geld heb om die te kopen. Tegen dat ik wel geld heb zijn die misschien allemaal op
    en als die 10D uitkomt worden die weer allemaal duurder
    Ik denk dat je je over die lenzen en hun prijzen niet echt zorgen hoeft te maken. Er zijn massa's goeie Minolta-lenzen in omloop en er zullen er altijd regelmatig verkocht worden. Zoals die 85/1.4's bijvoorbeeld. Velen die de originele hebben, verkopen die later wel weer om de G-versie of GD-versie aan te kopen, en die laatsten zullen ook wel weer voor een deel verkocht gaan worden naargelang er meer Zeiss 85/1.4's in omloop komen.

En vandaag is het bv. ook niet zo eenvoudig is om nu snel even een goedkope 70-200/2.8 te vinden. De Sony's worden immers nog in te kleine aantallen geproduceerd en zijn (mede daardoor) (te) duur. De Sigma 70-200 EX DG Macro komt er binnenkort pas aan.
    Eenmaal die Sigma er is, en de Sony SSM couranter is, gaan ook die prijzen weer dalen.

Ik zie in het lensaanbod op langere termijn dus echt geen probleem.
    En ja, er zal wel een a10 of zoiets naast die a100 komen, maar dat hoeft niet negatief te zijn voor het lensaanbod. Alles hangt ervan af welke aantallen nieuwe lenzen er geproduceerd worden en wat uiteindelijk de marktprijs zal zijn. Indien Sony echter een competitief aanbod wil brengen, dan zal de prijs in elk geval in de buurt van die van Canon- en Nikon-lenzen moeten zitten.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
      Aan Grf: "Een 10D"? Weet jij misschien iets dat ik niet weet ?

Dat zou natuurlijk de simpelste oplossing voor mijn probleem zijn, gewoon een Sony 100 kopen. Maar de (zogezegde ?) hoge ruis-waarden van die camera schrikken me dus ook af.

En dan blijft natuurlijk nog de vraag wat Sony gaat doen in de toekomst.
      Van hun bluf dat ze Nikon gingen verdringen heb ik in elk geval nog maar weinig gezien .
      Als je een 7D gewoon bent, zou ik nu niet naar een a100 gaan. Ik denk immers dat je dan de handige knoppen en wieltjes van de 7D enorm gaat missen. Maar binnenkort verwacht zowat iedereen wel een nieuwe Sony body, of minstens een aankondiging daarrond. Eenmaal daarover iets bekend is, kan je gemakkelijker een beslissing nemen over blijven bij je huidige lenzen of niet, denk ik. Als je bv. straks zou weten dat Sony binnen afzienbare tijd een 10mp op de markt gaat brengen, dan zou je eventueel kunnen overwegen eerst die nieuweling te testen met je huidige lenzen. Indien OK, dan heb je tenminste niet voor niets je lenscollectie buiten gegooid. In de meeste gevallen is dit soort actie immers niet gratis .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Van hun bluf dat ze Nikon gingen verdringen heb ik in elk geval nog maar weinig gezien .
        Ja, niemand heeft een glazen bol. Dus wat Sony in de toekomst gaat doen, kan je enkel proberen afleiden uit wat ze tot nu toe gedaan hebben. En als ik dan naar andere markten kijkt, dan zie ik toch wel dat ze gewoonlijk niet ergens binnen stappen om als meelopertje achterop te hinkelen. Ik denk dat hun marktpositie in de platenindustrie, cinema, mobiele telefonie, games, tv-video-dvd-audio ... redelijk goeie voorbeelden zijn.
        Wat mij betreft: ik heb rustig de tijd om af te wachten wat er volgt, en ik ben er redelijk gerust in. En mocht ik me vergissen, tja, dan heb ik nog altijd geen been gebroken hé . En ondertussen geniet ik lekker verder van de 35/1.4, 85/1.4, 400/4.5, 17-35/3.5 en nog meer van dat leuks. Best allemaal nog wel te vinden, maar je moet soms wat geduld hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Als je bv. straks zou weten dat Sony binnen afzienbare tijd een 10mp op de markt gaat brengen,
          Dacht dat de A100 een 10mp camera is.
          Deze Sony was lang in de running met de K10, als ik zo'n pakket lenzen zou hebben ,gaf ik geen 1700euro uit aan nieuw glas.
          Last edited by Achterna; 16 februari 2007, 21:36.

Comment

Als je een 7D gewoon bent, zou ik nu niet naar een a100 gaan. Ik denk immers dat je dan de handige knoppen en wieltjes van de 7D enorm gaat missen. Maar binnenkort verwacht zowat iedereen wel een nieuwe Sony body, of minstens een aankondiging daarrond. Eenmaal daarover iets bekend is, kan je gemakkelijker een beslissing nemen over blijven bij je huidige lenzen of niet, denk ik.
            Wel, ik ben dus jammerlijk genoeg geen 7D gewoon maar 'slechts' een 5D. Te gierig geweest bij de aanschaf, maar soit .

Als je bv. straks zou weten dat Sony binnen afzienbare tijd een 10mp op de markt gaat brengen, dan zou je eventueel kunnen overwegen eerst die nieuweling te testen met je huidige lenzen. Indien OK, dan heb je tenminste niet voor niets je lenscollectie buiten gegooid. In de meeste gevallen is dit soort actie immers niet gratis .
            Sony heeft toch al een 10 Mp?
            En daarbij ik zit een beetje in tijdsnood. Ik ga hier niet in details treden maar de kogel moet door de kerk voor eind maart.

Ik ben me er maar al te goed van bewust dat een verandering van merk me (veel) geld gaat kosten. Voor mijn 5D heb ik nu immers een heel mooie set glas verzameld. En die set heeft me ook veel moeite en vooral veel leergeld gekost. Door de verkeerde aankoop van lenzen, die ik nadien noodgedwongen terug diende te verkopen. Lenzen die toch niet zo goed bleken te zijn als ik verwacht had of toch niet het bereik hadden dat ik wenste en zo.
            (Dit scenario klinkt voor velen waarschijnlijk wel bekend in de oren denk ik)

Eerlijk gezegd.... ik twijfel.
            Vandaag had ik beslist om de stap te zetten, om alles te verkopen en van merk te veranderen. Maar nu, na de reakties gelezen te hebben en er nogmaals goed over te hebben nagedacht...wel, weet ik het toch allemaal zo zeker niet meer.

T'is een luxe-probleem natuurlijk .

Comment

Dit gaat toch helemaal niet over de beeldchip, maar over de lichtmeting? (welke zijn die andere bronnen?)

Indien ik mij vergis, let me know...
              Momenteel geen fototoestel meer!

Comment

Aan Grf: "Een 10D"? Weet jij misschien iets dat ik niet weet ?

Dat zou natuurlijk de simpelste oplossing voor mijn probleem zijn, gewoon een Sony 100 kopen. Maar de (zogezegde ?) hoge ruis-waarden van die camera schrikken me dus ook af.

Ik weet niet meer als er op dyxum staat hoor, maar ben er wel van overtuigd dat sony het niet bij de 100 zal laten.
                Misschien niet direct een FF of een prof-model meer een 'new and improved' model gaat er zeker komen.
                De investering die ze gedaan hebben is te groot om het hierbij te laten.

Als je die 17-35 voor een goede prijs aan mij wil laten wil ik nog wel eens langskomen, dan kan je mijn alpa eens proberen en zien hoe goed/slecht je die vind.

Qua menu's en bediening is die krak hetzelfde als je 5D enkel de AF is misschien iets sneller en de SSS (zoals ze het nu noemen) zou verbeterd zijn.
                De ruis vind ik goed meevallen hoor, onder belichte foto's met hoge iso hebben er wel last van maar hebben ze dat niet allemaal ?
                Als ze goed belicht zijn dan is ISO1600 heel goed bruikbaar.
                Hier is trouwens één van mijn eerste foto's terug, op iso 1600 omdat ik die vergeten terug te zetten was.

G
                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door streetbiker1977 Bekijk bericht
                  Dit gaat toch helemaal niet over de beeldchip, maar over de lichtmeting? (welke zijn die andere bronnen?)

Indien ik mij vergis, let me know...
                  Ik kan me ook vergist hebben natuurlijk maar had begrepen dat de D80 zowel kenmerken heeft van de D50 en van de D200 en dat net die onderdelen van de D50 de D80 iets minder aantrekkelijk maken.

The D80 is a refresh of the D50 body design with some transplants from the D200. Specifically, the body size, shape, and build is very much that of the D50 Bron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Indien Sony echter een competitief aanbod wil brengen, dan zal de prijs in elk geval in de buurt van die van Canon- en Nikon-lenzen moeten zitten.
                    Dat is idd het stuk dat ik momenteel niet kan plaatsen.
                    een 70-200 2.8 SSM kost is dubbel zo duur als een gelijkaardige canon L lens !

Maar goed ik veronderstel dat ze in de toekomst hun prijzen politiek zullen aanpassen aan de markt. (hopelijk is het niet andersom).
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Achterna Bekijk bericht
                      Dacht dat de A100 een 10mp camera is.
                      Deze Sony was lang in de running met de K10, als ik zo'n pakket lenzen zou hebben ,gaf ik geen 1700euro uit aan nieuw glas.
                      Sorry voor late reactie/net terug van vakantie
                      Toen ik het over een nieuwe 10mp van Sony had, dacht ik aan eentje met de functionaliteit van een 7D, maar dat had ik beter iets preciezer neergepend...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                        Dat is idd het stuk dat ik momenteel niet kan plaatsen.
                        een 70-200 2.8 SSM kost is dubbel zo duur als een gelijkaardige canon L lens !

Maar goed ik veronderstel dat ze in de toekomst hun prijzen politiek zullen aanpassen aan de markt. (hopelijk is het niet andersom).
                        Op Tweakers.net vind ik voor de Canon IS €1680, voor de Nikon VR 1750 en voor de Sony 2400. Die laatste is pas op de markt en heeft nog geen concurrentie van een Sigma. Kan niet anders dan dat die 2400 de volgende maanden daalt naar iets dat met Canon/Nikon-prijzen vergelijkbaar is. De prijs op 2400 houden zou wel heel dom zijn.

Comment

Voor wat ik zou kopen met jouw budget en wat je wil is het volgende:

Canon 400D + canon 17-55 f2.8 IS + canon 70-200 L F4 IS

Hiermee zit je al wel +-200€ boven budget en je begint pas op 17 mm en de 70-200 is F4 niet F2.8. Je kan de 70-200 eventueel vervangen door de niet IS maar wel F2.8 versie. De prijs gaat dan nog wel +-150€ omhoog.
                          Maar kwalitatief zijn de lenzen hierboven zo goed dat je moeilijk beter kan doen voor dit geld. Een lens met 10mm koop je dan later gewoon nog eens bij.

Moet je binnen je budget blijven en voldoen aan de andere criteria zou ik het volgende aanraden.

Canon 400D + tokina 12-24 + tamron 17-50 f2.8 + sigma 70-200 f2.8

Hiermee blijf je binnen budget je kan zelf nog wat flash bijkopen.(4 GB)

Zelf zou ik dus eerder voor de eerste optie gaan maar de tweede blijft mooi binnen je budget en voldoet aan je eisen.

Comment

5d mét kitlens (24-105) zal wel alle behoeften dekken zeker?
                            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Working...
                            X