Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d70s of 400d (of ander voorstel?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• d70s of 400d (of ander voorstel?)

Ik ben nu al even aan het rondkijken naar een eerste digitale reflex, en mijn keuze is min of meer bepaald:
    ofwel wordt het een nikon d70s met 18-70 kitlens voor 775,00 euro; ofwel de canon 400d met 18-55 55-200 kitlenzen en de batterygrip voor 920 euro (telkens bij konijnenberg)

wat me aan de nikon aanspreekt is vooral de grootte van het model, de betere ligging in men handen dus en de knappe lens (voor een starter als ik dan)

daar tegenover staat de canon met een toch wel moderner toestel (maar ook heel wat kleiner)

wat denken jullie dat de beste koop is?
    en waar denken jullie dat de beste koop is (ben wat wantrouwig tegenover internetkopen-qua garantie en service e.d.)?

MVG,

Maarten

Re: d70s of 400d (of ander voorstel?)

Je vergelijkt de nieuwste van Canon met een oudere van Nikon.

De nieuwe Nikon die ook de 400D overtreft is de D80.
    Deze ligt NOG beter in de hand.
    Heb deze en ben super tevreden!!!
    Check it out!

Je kan beter een D80 nemen met een 18-55, of een 50mm 1.8D, of een 18-200 VR als je budged dat toelaat.
    Vetel anders eens wat je er mee wil doen, en wat je budget is; hoe meer info, hoe beter we kunnen helpen.

Comment

natuurlijk ook al aan D80 gedacht maar is toch net iets boven men budget(top van budget ligt toch rond 900 euro)

Ik weet ook dat de D70 idd een verouderd toestel is tegenover de 400D, maar ik denk niet dat dat voor mij echt van belang is.

Ik wil echt beginnen met fotografie, zeer algemeen foto's nemen (maar niet zo algemeen als met een compact toestelletje) en al doende leren spelen met compositie, scherptediepte, ... noem maar op.

Ik ga er van uit dat na verloop van tijd wel zal blijken wat ik het meeste wil en ga fotograferen! Dus specifiek naar bvb macro toe wil ik nog niet kijken!

Ik hoop dat met deze info wat meer tips gegeven kunnen worden!
      MVG
      Maarten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fat_maarten Bekijk bericht
        wat me aan de nikon aanspreekt is vooral de grootte van het model, de betere ligging in men handen dus en de knappe lens (voor een starter als ik dan)
        daar tegenover staat de canon met een toch wel moderner toestel (maar ook heel wat kleiner)
        wat denken jullie dat de beste koop is?
        en waar denken jullie dat de beste koop is (ben wat wantrouwig tegenover internetkopen-qua garantie en service e.d.)

Als je eens wil vergelijken, de beste manier is misschien eens een winkel binnenstappen en ze beiden eens uitproberen, bv in een Media Markt winkel lijkt me nog een goed idee als er eentje in je buurt is, daar hebben ze meestal de courante modellen staan en kun je op je gemak eens vergelijken.

ofwel de canon 400d met 18-55 55-200 kitlenzen en de batterygrip voor 920 euro (telkens bij konijnenberg)
        Als je deze bedoeld, http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=21940, das toch wel wat meer dan 920 euro....

mvg,
        Last edited by Henk_01; 13 februari 2007, 20:03.
        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

De 400D en de D80 zijn beiden goed, maar neem zeker niet de kitlens 18-55!!
          Heb er ervaring mee dat die niet echt scherp is, je zult toch binnen de 4 maanden wisselen anders.

Als je maar een beperkt budget hebt en zou voor Nikon kiezen is de D80 met 18-70 lens de beste keuze volgens mij.
          Om te beginnen een goeie kwaliteitslens, later kun je verschakelen naar VR.

Als je de 400D kiest ga je ook best naar L lenzen.
          Die zijn dan ook weer duur in aanschaf. Qua goedkope lenzen van Canon zag ik geen uitstekende exemplaren om mee te beginnen.

Ik heb persoonlijk alles verkocht van mijn Canon-kit en ben naar de nikon gegaan, maar dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet uitmaken.

Als eindbesluit, kan ik je enkel zeggen dat ik nu een tevreden mens ben

Grtz Rosita
          Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Geen van beide.

Mijn voorstel zou zijn 400D + sigma 17-70. Iets hoger dan de 900€ want 988€ maar voor dat geld beter vinden zal niet zo makkelijk zijn.

Als je absoluut meer bereik moet hebben voor dat geld zou ik kijken naar de combinatie Sony A100 + 18-70 + 75-300. Maar de combinatie hierboven schat ik toch een stuk hoger in.

Comment

De D70s is in de opruiming, vanwege het verschijnen van de D80.
              Vanaf 395 euro: http://www.idealo.de/preisvergleich/...70s-nikon.html
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

ja een D80 zou natuurlijk mooi zijn maar die gaat toch net iets te hoog voor mijn budget!
                daarom dacht ik dus eerder aan een D70s...

is het mss een goed idee om 2e hands te kopen? en wat is een goede prijs in dat geval?

thanx

Comment

Om aangenaam en vlot te fotograferen moet je toestel goed in de hand liggen. Destijds koos ik ook voor Nikon (ipv Canon) omwille van de groote en de robuustheid (gevoel) van de body.

Wel opletten, je vergelijkt appelen met citroenen als je twijfelt tussen de D70S en de D400. Technisch is de D400 sterker, maar algemeen mag je stellen dat er tussen de gekende merken kwalitatief weinig verschil is (als je uityeraard de juiste types vergelijkt)

De D70S vergelijk je beter met de 350D en de D400 met de Nikon D80 (zoals hier al werd opgemerkt).

Misschien dat je door je aankoop een maandje uit te stellen toch die D80 kan veroorloven? Of vraag het snel voor je valentijn
                  Last edited by James71; 14 februari 2007, 11:24. Reden: typfoutje gecorrigeerd

Comment

Working...
                  X