Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste technische en optische combinatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste technische en optische combinatie

Nog steeds twijfel ik tussen een D200 en een Lumix L1.
    Ik heb met de L 1 enige opnamen gemaakt ook op 800 en 1600 ISO.
    Wat tegenvalt is de kleine zoeker,maar de life view heeft zeker veel voordelen.De Leica lens is schitterend.
    Maar de vraag is wat is de beste technische en optische combinatie en dit met een budget van 2000 €
    De D200 met een Tamron AF 17-50 f2.8 XR Di II LD Aspherical of
    De Lumix L1 met de Leica lens 14-50 f 2.8/3.5 Asp met mega O.I.S 5 ( anti bibber)
    Heb zelf nog een 1.4/50 mm Nikkor een 2.8/24 mm Nikkor een 3.5/55 Micro Nikkor al deze met manuele scherpstelling) en een1.8/85 mm maar deze zou aangepast moeten worden om op de D200 gebruikt te worden en tot hiertoe enkel een adres in Amerika gevonden (dat worden dus dure transportkosten!)
    Ben zelf als beroepsfotograaf met een Leica M3 begonnen en bij het zien van de L1 er weer verlieft opgeworden,morgen Valantijn zit er mischien voor iets tussen

Re: Beste technische en optische combinatie

Ik ken de L1 niet, maar ik zou echt niet kunnen leven met een niet verwisselbare lens. Zeker als ik zie wat voor schitterend glas je nog liggen hebt...

Comment

Heb zelf nog een 1.4/50 mm Nikkor een 2.8/24 mm Nikkor een 3.5/55 Micro Nikkor al deze met manuele scherpstelling) en een1.8/85 mm maar deze zou aangepast moeten worden om op de D200 gebruikt te worden

En dat op een D200 gezet
      Wat moet er eigenlijk aan die 85mm gebeuren ?
      Zo'n klein pakje met FedEx valt nog wel mee dacht ik, ik zou er wel enig bewijs (laten) bijvoegen dat het om een herstelling gaat of ge hebt nog eens prijs als de lens terug komt bij de douane.
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Ik ken de L1 niet, maar ik zou echt niet kunnen leven met een niet verwisselbare lens. Zeker als ik zie wat voor schitterend glas je nog liggen hebt...
        @pol parasol,
        De L1 heeft wel degelijk verwisselbare lenzen, 4/3 systeem zoals Olympus. Het is de eerste spiegelreflex van Pana.
        @L.Cavalier,
        Persoonlijk heb ik een voorliefde voor Pana omdat ik ze nogal goed ken uit de videobranche (semi-professioneel). In dit geval echter denk ik dat de Nikon 200d zijn vaandels al verdiend heeft. Ook het glaswerk dat erbij hoort. Persoonlijk zou ik in dslr nog niet kiezen voor Pana (bang van nog teveel kinderziektes). 'k Ben er echter van overtuigd dat bij de 2de of 3de generatie de kaarten heel anders zullen liggen en Nikon en Canon een geduchte concurrent zullen krijgen. Als je daar het Leica glaswerk nog bijrekend kan het niet misgaan.

kapitein
        FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
          @pol parasol,
          De L1 heeft wel degelijk verwisselbare lenzen
          Je hebt gelijk natuurlijk. Ik bekeek enkele afbeeldingen op het web zonder de bijbehorende tekst te lezen. Het ontbreken van een pentaprisma heeft me op het verkeerde been gezet .
          Blijft het feit dat L. Cavalier daar nog wat schitterend glas liggen heeft...

Comment

Bedenk dan nog dat Nikon over een superieur flitssysteem beschikt.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
              Heb zelf nog een 1.4/50 mm Nikkor een 2.8/24 mm Nikkor een 3.5/55 Micro Nikkor al deze met manuele scherpstelling) en een1.8/85 mm maar deze zou aangepast moeten worden om op de D200 gebruikt te worden en tot hiertoe enkel een adres in Amerika gevonden (dat worden dus dure transportkosten!)
              Op een D200 hoef je toch je manuele lenzen helemaal niet te laten aanpassen of je lenzen moeten van voor 1977 zijn (dan is een aanpassing wel nodig).Alle AI/AIS lenzen gaan je probleemloos spot-,centrum- en matrixmeting geven op de D200.Je moet wel de eerste keer elke lens manueel ingeven (grootste diafragma...) en hup...je bent vertrokken.

Voor zo'n aanpassing van lenzen van voor 1977 moet je inderdaad in de USA zijn.Twee mogelijkheden: ofwel bij John White ofwel bij Rolland Elliott

Zelf gebruik ik vaak een manuele 28/2,50/1.4,55/3.5 micro,55/2.8 micro,100/2.8 en een 105/4 micro op m'n D1X en dat geeft mooie beeldjes en veel plezier om ermee bezig te zijn.
              Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                Heb zelf nog een 1.4/50 mm Nikkor een 2.8/24 mm Nikkor een 3.5/55 Micro Nikkor al deze met manuele scherpstelling) en een1.8/85 mm maar deze zou aangepast moeten worden om op de D200 gebruikt te worden

En dat op een D200 gezet
                Wat moet er eigenlijk aan die 85mm gebeuren ?
                Zo'n klein pakje met FedEx valt nog wel mee dacht ik, ik zou er wel enig bewijs (laten) bijvoegen dat het om een herstelling gaat of ge hebt nog eens prijs als de lens terug komt bij de douane.
                De 1.8/85 mm is van voor 1977,heeft enkel een vork is dus geen AI/AIS lens.
                Vroeger deed De Beukelaer dat wel,zou dat nieuw service punt in Zaventem dat niet doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
                  De 1.8/85 mm is van voor 1977,heeft enkel een vork is dus geen AI/AIS lens.
                  Vroeger deed De Beukelaer dat wel,zou dat nieuw service punt in Zaventem dat niet doen?
                  Procirep ? Dat betwijfel ik, maar ge kunt het altijd eens vragen. En naar Amerika sturen is mss 't sop de kool niet waard ? Als het nu een 85 1.4 was geweest
                  fotosite

Comment

Working...
                  X