Probleem opgelost...
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Opgelost
Collapse
X
-
-
Re: Geen (zoek)beeld in TFT scherm (Nikon D70s)
Je hebt een spiegelreflex in je handen.
Er zijn 3 dingen waar je naar kan kijken:
1. een LCD-schermpje met louter informatie (rechtsboven)
2. een TFT-schermpje, dat dient om je menu's te bekijken, histogram en nog zo wat van die nutteloze dingen, èn, je foto maar slechts nadat ze gemaakt is.
3. de zoeker, die dient om te zoeken wat je gaat fotograferen (vandaar de naam).
Het beeld in die zoeker komt door die cilinder die vooraan op je toestel staat. Dat is de lens. Het beeld komt door die cilinder op een spiegel, die het naar boven spiegelt. En daar wordt het door een pentaprisma recht gezet en naar je oog gestuurd. En omdat die spiegel in de weg zit kan wat je gaat fotograferen niet naar het TFT-schermpje.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thommie Bekijk berichtIk heb van het ene op het andere moment geen beeld meer op m'n TFT schermpje als ik deze als zoeker wil gebruiken (Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Alle gekheid op een stokje...
Ik heb even de zoekfunctie voor jou gebruikt. Lees deze thread er even op na en je zal er alles van begrijpen: klikkerkdeklik.
Comment
-
Het loopt weer tegen 1 april aanOp een gave huid kun je niet scherpstellen
Simpele albumpjes
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Haeve Bekijk berichtVraag me toch wel af waarom sommige mensen eigenlijk en DSLR kopen.
BartBD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtOmdat op BD iedereen bijna verplicht wordt een DSLR te kopen als hij over geplande aankoop van een camera begint.Marc
Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card
Comment
-
De vraag van de TS vind ik niet zo verwonderlijk.
Duw es een DSLR in de handen van iemand die nog nooit met een (D)SLR gewerkt heeft, maar wel met een compactje. En dan krijg je dus dikwijls als eerste reactie: "Waarom zie ik niks op dat schermpje ? Werkt hij niet ?"
Maar iemand die dan een D70s koopt, zou toch beter moeten weten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk berichtDe vraag van de TS vind ik niet zo verwonderlijk.
Duw es een DSLR in de handen van iemand die nog nooit met een (D)SLR gewerkt heeft, maar wel met een compactje. En dan krijg je dus dikwijls als eerste reactie: "Waarom zie ik niks op dat schermpje ? Werkt hij niet ?"
Maar iemand die dan een D70s koopt, zou toch beter moeten weten
Daarom dat sommige mensen eigenlijk beter af zouden zijn met iets meer te betalen in een klassieke winkel met bekwame verkopers liever dan enkele euro's op zak te steken door in een "fast foodshop" à la mediamarkt of vandenborre of nog via internet te kopen.
Wie zich wat onwenning voelt met een dergelijke aankoop is best gediend met een halfuurtje uitleg. En daar is de echte vakhandel zeker niet te bekakt noch te volumegedreven voor. Integendeel, beroepsfierheid bestaat nog.
Comment
-
Comment