Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    tja ik zou ook nog even afwachten wat het wordt.
    Want we hebben dat gezien van de 300D naar de 350 D...kan je niet bepaald een succesvolle opvolger noemen...
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      tja ik zou ook nog even afwachten wat het wordt.
      Want we hebben dat gezien van de 300D naar de 350 D...kan je niet bepaald een succesvolle opvolger noemen...
      ..................

      hoe bedoel je?
      pixelpusher

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        Oorspronkelijk geplaatst door deejay Bekijk bericht
        Ik zie deze 40D wel zitten en zou hem graag al willen bestellen. Na wat rondzoeken zijn de 2 goedkoopste adressen in Belgie die ik gevonden heb :

        - geheugenkaart.be : 1155 euro
        - digicamshop.be : 1199 euro

        Heeft iemand hem nog goedkoper tegengekomen ? En heeft iemand ervaring met deze internetshops ?

        De reden waarom in de camere graag in België zou kopen is de 2 jaar garantie die hier nu verplicht is, in Nederlands heb je standaard nog maar 1 jaar dacht ik. Weet iemand hoe dat in Duitsland zit ? Is het daar ook nog 1 jaar ?

        Bedankt,
        Tim
        Hou er wel rekening mee dat 'body' bij geheugenkaart soms echt gewoon body is, dus zonder batterij, lader, soft etc ... (heb dit gezien bij de 30D body !)
        Vraag dit best even na voordat je besteld !
        Verder heb ik nog nooit problemen gehad met geheugenkaart hoor, dus dit is zeker geen kritiek, gewoon een opmerking
        Bij top-foto.de staat ie trouwens ook aan 1199, bij konijn staat ie dan weer vrij duur (1371) vind ik ?!

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Hou er wel rekening mee dat 'body' bij geheugenkaart soms echt gewoon body is, dus zonder batterij, lader, soft etc ... (heb dit gezien bij de 30D body !)
          Vraag dit best even na voordat je besteld !
          Verder heb ik nog nooit problemen gehad met geheugenkaart hoor, dus dit is zeker geen kritiek, gewoon een opmerking
          Bij top-foto.de staat ie trouwens ook aan 1199, bij konijn staat ie dan weer vrij duur (1371) vind ik ?!

          Mark
          Bij die 30D staat er duidelijk bij "Body only", er is ook nog de "body" te koop, bij de eerste staat er duidelijk vermeld dat het over de body gaat, zonder de standaard-toebehoren.

          Dit kan je lezen op de website, onder "30D body only":


          Indien u al een 10D of 20D heeft en u zoekt enkel een body dat is dit wat u zoekt.
          Deze versie wordt geleverd met een duitse of engelse handleiding.
          Wordt geleverd zonder akku, akkulader en toebehoren want die kunt u gebruiken van de 10D of 20D.




          De 40D body wordt dus volgens mij gewoon geleverd met de standaard toebehoren (akku, kabeltjes, lader...), anders zou er in dat geval ook sprake zijn van "body only".
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
            tja ik zou ook nog even afwachten wat het wordt.
            Want we hebben dat gezien van de 300D naar de 350 D...kan je niet bepaald een succesvolle opvolger noemen...

            Ik ben indertijd van een 300D overgeschakeld naar een 20D, en dat verschil was wel héél erg groot. Ik verwacht niet dat het verschil tussen een 20D/30D en een 40D even spectaculair zal zijn.
            De 40D is op verschillende punten aangepast, of het echt de moeite is om te upgraden vanuit een 20D of 30D, dat moet je voor jezelf uitmaken. In ieder geval blijft een 20D of 30D nog steeds een héél erg goede camera.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              Heb hetzelfde gevoel. Van de 10D naar de 30D was een grote sprong. Van de 30D naar d e40D is een verbetering, maar zeker geen sprong. Of de stap het geld waard is moet ieder voor zich uitmaken.

              Mijn persoonlijke mening is dat je best een generatie over kunt slaan zonder dat je veel mist.
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                Heb hetzelfde gevoel. Van de 10D naar de 30D was een grote sprong. Van de 30D naar d e40D is een verbetering, maar zeker geen sprong. Of de stap het geld waard is moet ieder voor zich uitmaken.

                Mijn persoonlijke mening is dat je best een generatie over kunt slaan zonder dat je veel mist.
                200% correct!

                Ik had een 10D, dan een 30D bijgekocht... en toen ik mijn 30D had, wilde ik bijna niet meer werken in low light conditions met die 10D. Bijgevolg heb ik de 10D maar weggedaan en me nog een 20D (met klein schermpie bijgekocht)à
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  maar de stap van 400D naar 40D is wel de moeite waard zeker of niet echt ?
                  Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan ON7STV Bekijk bericht
                    maar de stap van 400D naar 40D is wel de moeite waard zeker of niet echt ?
                    Ja, maar da's ook een overstap naar een duurdere reeks. 't Gaat erom wat je de moeite vind. Je kan met beide toestellen mooie foto's maken. Maar als je vindt dat je een groter/zwaarder/uitgebreider model nodig hebt en er het geld voor hebt, dan is het zeker de moeite waard.

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                      Heb hetzelfde gevoel. Van de 10D naar de 30D was een grote sprong. Van de 30D naar d e40D is een verbetering, maar zeker geen sprong. Of de stap het geld waard is moet ieder voor zich uitmaken.

                      Mijn persoonlijke mening is dat je best een generatie over kunt slaan zonder dat je veel mist.
                      Eigenlijk ben ik niet helemaal akkoord. 10D naar 20D dat was een sprong. 20D naar 30D was maar een verbetering. Of je dus een generatie beter kunt overslaan of niet is niet zo vanzelfsprekend.

                      En of 30D naar 40D een sprong is of een verbetering daarvoor vind ik het te vroeg om te oordelen. Maar in vgl met 20D -> 30D is het alvast een veel grotere verbetering en het zou dus mijn inziens wel eens een sprong kunnen zijn.

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        Ik weet niet of het hier al ergens staat maar de samples staan online :



                        Bruikbaar op 3200, ziet er heel goed uit. Ik ga hem zeker bestellen.
                        HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                        Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
                          Ik weet niet of het hier al ergens staat maar de samples staan online :



                          Bruikbaar op 3200, ziet er heel goed uit. Ik ga hem zeker bestellen.
                          Ik lees dat ie al leverbaar is, zou kunnen dat ik er morgen een ga halen (in Duitsland uiteraard), twijfel tussen een 30d (minder dan 800 nieuw), en de 40d, ..
                          De tweedehands 30d's blijven te duur (ik ga toch geen 600 voor een tweedehands betalen, als de nieuwe 800 kost)

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            Nog niet leverbaar zenne, kamera-express heeft op hem op 14sept normaal, ik ga begin volgende week bestellen ofzo. Anders bestellen we samen ofzo Rudy ?

                            Ik zou wel de grip willen ook maar die staat nog nergens in de winkels
                            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
                              Nog niet leverbaar zenne, kamera-express heeft op hem op 14sept normaal, ik ga begin volgende week bestellen ofzo. Anders bestellen we samen ofzo Rudy ?

                              Ik zou wel de grip willen ook maar die staat nog nergens in de winkels
                              Alez Jan, ik kan hem nu al krijgen, misschien omdat ik erelid ben op sommige Duitse forums .....

                              Comment


                              • Re: Canon Eos 40d

                                En wat komt de 40D in Germany?
                                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                                Comment

                                Working...
                                X