Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    Crap!

    dan had k net vorige week om m'n 30D geweest...
    nu, niet getreurd, 't is een prima toestel en zalig om mee te werken (vorige was een van de eerste 300D), dus totaal geen spijt van, alhoewel...
    www.scalle.be/blog

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfalfa Bekijk bericht
      Hehe, de 40D is eindelijk in zicht!

      Wat zijn 'cross-type AF-points' fot F5,6 or faster lenses?
      Cross-type AF-points, stellen scherp in zowel horizontale als verticale richting (in tegenstelling tot lineaire AF-points) . De middelste AF-sensor van d 40D is een cross-type die nog gevoeliger is (voor situaties met nog minder licht) dan de andere 8.
      De link met het diafragma is me niet helemaal duidelijk. Bepaalde soorten AF-sensoren hebben blijkbaar een groter diafragma nodig (maar waarom?). Met een diafragma kleiner dan 5.6 werken de cross-type sensoren wellicht enkel lineair.

      Een interessant artikel vind je hier:

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        AF sensoren van Canon en Nikon gebruiken phase detection en geen contrast detection. Met phase detection kan de processor gelijk berekenen in welke richting en hoeveel de focus moet verplaatst worden.

        De nauwkeurigheid waarmee dat gebeurt is afhankelijk van wat er nodig is. Bij grotere diafragma's hebben een grotere nauwkeurigheid nodig, wat volgens mij ten koste gaat van focusbereik. Voor kleinere diafragma's is die nauwkeurigheid niet nodig, omdat de scherptediepte groot genoeg is om dat op te vangen.

        Mocht je sensor enkel uit die supernauwkeurige elementen bestaan, dan zou je lens bijvoorbeeld meer moeten "hunten", zijnde niet weten waar de focus moet liggen (omdat het buiten het meetbereik ligt) en daarom maar van voor naar achter wat gaan zoeken tot er iets in de buurt blijkt te liggen.

        Daarom dat AF sensoren met een kruis-type enkel de minder nauwkeurige gebruikt bij objectieven met een kleiner diafragma, omdat de nauwkeurigheid niet nodig is. Nadeel is dan wel dat als er in het meetvlak enkel contrast in een bepaalde richting is dat net niet de richting is van het meetelement, dat de sensor niet juist kan focussen.

        Ik denk dat er daarom gekozen is om in de 40D de AF de gekruiste punten ook te laten werken met objectieven met een kleinere opening, en in de MkIII niet, omdat de doelgroep van de 40D ook werkt met kitlenzen en objectieven met een kleinere opening, terwijl de MkIII vooral gebruikt wordt door pro's die toch altijd de grootste opening verkiezen.

        Let op, dit heeft volgens mij niets te zien met "gevoeligheid" m.a.w. hoeveel contrast er nodig is om een berekening te kunnen doen.

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          Hier een test van de 40D met verschillende ISO-settings, links Noise Reduction af, rechts met noise reduction aan.
          Let op, er staan wel een paar dt-foutjes op de site .

          http://www.photo-cafe.jp/scoop/archi...s_40d_iso.html

          Mijn eerste indruk is dat de resultaten (nog altijd) goed zijn, maar beter dan de 30d kan ik er niet uit afleiden.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            Welk ruis !!! Toch een verschil hoor, de 40D produceert evenveel ruis op 3200 als de 30D op 1600, zo zie ik het toch. Iso 3200 is bruikbaar als ik de fotos zo zie.

            Ik ben alvast tevreden met dit testje !

            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              Er is duidelijk een voordeel. Maar het verschil is geen volle stop.
              Vergelijk hiervoor de foto op ISO 1600 met de foto op ISO 3200.

              Op ISO 3200 is de kleurruis een stuk lager.
              Vergelijk hiervoor de foto op ISO 3200 met de foto op ISO 3200.

              Een verschil tussen 12 bit en 14 bit zie ik niet.

              Ik weet wel niet welke fotos nu van de 40D zijn.

              Jan.

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                zijn toch beiden uit de 40d?

                één met de NR uit en één met de NR aan
                www.hamond.nl

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  Als je dit allemaal ziet dan is mijn 20D nog steeds een dijk van een toestel afgezien van de AF die soms kuren heeft...
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    Oorspronkelijk geplaatst door Anthony Bekijk bericht
                    zijn toch beiden uit de 40d?

                    één met de NR uit en één met de NR aan
                    Euh, inderdaad ja. Ik heb de indruk dat er een Babelonische spraakverwarring is ontstaan.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Oorspronkelijk geplaatst door Anthony Bekijk bericht
                      zijn toch beiden uit de 40d?

                      één met de NR uit en één met de NR aan
                      Aha !!! Daarom zie ik geen enkel verschil.
                      Ja, die tekst naast de fotos leest niet echt vlot.

                      Nu, we kunnen dus zeggen dat de ruisreductie werkt...

                      Jan.

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                        Als je dit allemaal ziet dan is mijn 20D nog steeds een dijk van een toestel afgezien van de AF die soms kuren heeft...
                        Laat dit inderdaad de conclusie zijn. Leuke nieuwe gadgets, en weer wat betere theoretische beeldkwaliteit. Maar het fotograferen an sich blaast al die dingen toch weg.

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                          Ja, die tekst naast de fotos leest niet echt vlot.
                          Jan.
                          Ik had U toch verwittigd voor die lastige dt-fouten .
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                            Als je dit allemaal ziet dan is mijn 20D nog steeds een dijk van een toestel afgezien van de AF die soms kuren heeft...
                            Inderdaad, hadden ze nu de mooie kleurtjes, de zachte beelden van de 20D in de 30D/40D gestoken ,dan had je een camera waar je duimen en vingers bij aflikte.

                            De 30D is een goede camera, zondermeer, maar ik mis toch dikwijls de bovengenoemde eigenschappen.

                            Afwachten wat de 40D gaat brengen.

                            De betere/snellere AF zou wel een mooi pluspunt zijn,..... misschien eens een stillere/zachtere spiegelklap?
                            Groetjes
                            ----JO

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                              Inderdaad, hadden ze nu de mooie kleurtjes, de zachte beelden van de 20D in de 30D/40D gestoken ,dan had je een camera waar je duimen en vingers bij aflikte.
                              Is er dan zo'n verschil in kleuren tussen een 20D en 30D ?
                              David Leemans
                              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                              Comment


                              • Re: Canon Eos 40d

                                Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                                Is er dan zo'n verschil in kleuren tussen een 20D en 30D ?
                                Als u in jpeg werkt en uw 30d niet naar smaak heb ingesteld is er verschil in kleur en scherpte...

                                als u puur RAW schiet en normaal bewerkt is er geen verschil tussen de 20 en 30D....

                                sensoren zijn gelijk.....en er zijn gelijkwaardige resultaten mee te behalen.
                                www.hamond.nl

                                Comment

                                Working...
                                X