Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
    Hebben jullie al eens met films gewerkt van ASA800;1600, DAT is ruis
    Iedere keer opnieuw denk ik dan: geen GSM, geen LCD TV, geen internet... maar wel analoge fotografie.

    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Ah Merci Jan dat is nu al eens een vgl die er wat beter/realistischer uitziet. En dat ziet er helemaal niet slecht uit moet ik zeggen.
    Wat ik hier zie:

    - 2 fotos die met dezelfde instellingen gemaakt zijn en geconverteerd zijn met Canon dpp.

    Of nog anders: 1 foto met de 2 jaar oude 5D en 1 foto met de 1 week oude 40D.
    Of nog anders: 1 foto op 135 mm en 1 foto op 85 mm.

    Edit: Er is een helderheidsverschil maar de belichtingstijd is 0,8s bij de 5D en 0,6s bij de 40D.

    Of nog anders: 1 foto met 12 MP en 1 foto met 10 MP waarvan de detail weergave gelijk is.
    Of nog anders: 2 fotos op ISO 1600 met heel weinig ruis.

    Er is duidelijk heel wat vooruitgang in twee jaar tijd.
    Daarom kan ik niet wachten op de fotos van de -0,5 jaar oude 5DII.

    Jan.
    Last edited by Jan_10D; 5 september 2007, 19:20.

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      Iemand al een uitegebreide review gevonden?

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        Oorspronkelijk geplaatst door dr wax Bekijk bericht
        Iemand al een uitegebreide review gevonden?
        misschien niet echt uitgebreid , maar toch al iets :


        gr,

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          Voor de EOS 40D review zal je op de site van dpreview nog 6 maand moeten wachten, de review van 1dmkIII is nog niet eens online....

          Ik vind dat ze de laatste tijd wel achter staan met full reviews op dpreview
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            Ga gewoon naar een Canon verdeler en neem het toestel in uw hand en schiet er een stel opname's mee en bekijk die dan thuis op uw computer.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              De ruis van de 5D is gewoon perfect en de ruis van de 40D is onaanvaardbaar.
              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              ....
              Of nog anders: 2 fotos op ISO 1600 met heel weinig ruis.
              ...
              Jan,

              zijn dit niet een beetje tegenstijrdige uitspraken? Of zie ik het (met mijn zeer weinige ervarig) verkeerd?

              Mvg,
              Wim.

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                Oorspronkelijk geplaatst door Wushuke01 Bekijk bericht
                Jan,

                zijn dit niet een beetje tegenstijrdige uitspraken? Of zie ik het (met mijn zeer weinige ervarig) verkeerd?

                Mvg,
                Wim.
                Niet vergeten ook steeds naar de te kijken

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Niet vergeten ook steeds naar de te kijken
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wushuke01 Bekijk bericht
                  Jan,

                  zijn dit niet een beetje tegenstijrdige uitspraken? Of zie ik het (met mijn zeer weinige ervarig) verkeerd?

                  Mvg,
                  Wim.
                  In dit geval vooral naar de .

                  Hiermee wil ik zeggen dat mijn 5D, na twee jaar, nog steeds de vergelijking aankan met zowat alle recente DSLR.

                  Maar als je heel goed kijkt, ook naar de detail weergave, dan kan je zien dat het verschil heel klein is geworden.

                  Jan.

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                    Hier nog eens iemand die een vgl test doet tussen 20d/5d/40d.

                    Ik moet zeggen dat ik toch niet erg onder de indruk ben van deze test.

                    Er zijn zeker verbeteringen op detailniveau maar een grote vooruitgang zou ik het in deze test zeker niet noemen. Als je het al een vooruitgang kan noemen.

                    en gelijkwaardig met een 5D dat blijkt hier ook toch al duidelijk niet.

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=24698340

                      Hier nog eens iemand die een vgl test doet tussen 20d/5d/40d.

                      Ik moet zeggen dat ik toch niet erg onder de indruk ben van deze test.

                      Er zijn zeker verbeteringen op detailniveau maar een grote vooruitgang zou ik het in deze test zeker niet noemen. Als je het al een vooruitgang kan noemen.

                      en gelijkwaardig met een 5D dat blijkt hier ook toch al duidelijk niet.
                      Ik volg je, de 5D steekt er echt wel bovenuit. De 20D vertoont zelfs minder ruis dan de 40D, maar die behoudt dan wel meer detail.
                      Met 10MP zit Canon blijkbaar toch aan het maximum haalbare op hun APS-C sensor, als ze beeldkwaliteit niet willen compromiteren.
                      Nu ja, ik shoot 99% van de tijd toch op iso 100 of 200, ik zou zelfs Nikon kunnen overwegen
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                        Ik volg je, de 5D steekt er echt wel bovenuit. De 20D vertoont zelfs minder ruis dan de 40D, maar die behoudt dan wel meer detail.
                        Met 10MP zit Canon blijkbaar toch aan het maximum haalbare op hun APS-C sensor, als ze beeldkwaliteit niet willen compromiteren.
                        Nu ja, ik shoot 99% van de tijd toch op iso 100 of 200, ik zou zelfs Nikon kunnen overwegen
                        Ik heb die beelden zojuist nog eens bekeken thuis via mijn gecalibreerd scherm en niet snel snel via dat van op het werk.
                        De eerste indruk blijft gelijkaardig maar eigenlijk valt het misschien wel beter mee dan gedacht.
                        De test doet toch wel enkele zaken verkeerd.
                        De exposure's zijn immers verschillend? Dat vind ik echt niet goed. Vooral omdat je duidelijk merkt dat de 20D foto's donkerder zijn. Moest je ze even licht maken dan denk ik niet dat de 20D nog minder ruis zou vertonen.
                        Het detail is echter heel duidelijk in het voordeel van de 40D en dat voordeel gaat blijven.
                        De vgl met de 5D is ook mank. Hij gaat immers interpoleren. wat scherpte verlies gaat geven bij de files die geinterpoleerd zijn. Anders gezegd het voordeel dat we hier zien voor de 5D zou wel eens een stuk kleiner kunnen zijn. En qua detailweergave zou de 40D wel eens de beste kunnen zijn. Maar qua ruis zit de 5D toch nog duidelijk in het voordeel. Maar dat is eigenlijk wat ik sowieso had verwacht.

                        De cmos gelimiteerd op 10MP daar geloof ik niets van. Het is meer de tweede poging van canon om een eind te maken aan die MP oorlog en de beeldkwaliteit op andere vlakken te doen evolueren. Heel moedig vind ik zelf want enkel Fuji durft dit ook. Maar het zou hen wel eens zuur kunnen opbreken want veel mensen denken nog altijd dat meer MP beter is. Dat dit niet het geval is heeft de 20D/30D al bewezen tov de toenmalige 10MP concurrentie. Of dit nu nog het geval is zal de toekomst wel uitwijzen.
                        Ik wacht dus nog steeds op dpreview en imaging resource hun testen dan zullen we al meer weten. Maar ik wacht vooral op het moment dat ik het zelf eens kan gaan vgl in print want dat is het enigste dat telt voor mij.

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                          De cmos gelimiteerd op 10MP daar geloof ik niets van. Het is meer de tweede poging van canon om een eind te maken aan die MP oorlog en de beeldkwaliteit op andere vlakken te doen evolueren. Heel moedig vind ik zelf want enkel Fuji durft dit ook. Maar het zou hen wel eens zuur kunnen opbreken want veel mensen denken nog altijd dat meer MP beter is.
                          en de 1dsmkIII dan ????

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            en de 1dsmkIII dan ????
                            Dat is een FF geen APS-C he
                            En die heeft in vgl nog een stuk minder MP dan de 40D moest die FF zijn.

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              Volgende week mag ik mijn 40D gaan halen, en dan kan ik ook foto's vergelijken met die van de 20D, want die blijft ook heel zeker (dat is nog steeds een heel goede camera).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • Re: Canon Eos 40d

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Volgende week mag ik mijn 40D gaan halen, en dan kan ik ook foto's vergelijken met die van de 20D, want die blijft ook heel zeker (dat is nog steeds een heel goede camera).
                                Aha laat ons alvast maar je bevindingen weten. Ook over de Af he.
                                Zelf twijfel ik nog. Moest hij gekost hebben wat ik verwacht had zou ik waarschijnlijk zeker nog tot na PMA gewacht hebben. Maar voor dit geld kan je echt geen miskoop doen. Kost gewoon 3 a 400 € minder dan ik verwacht had!

                                Comment

                                Working...
                                X