Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dé DSLR partycamera & -lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dé DSLR partycamera & -lens?

hehe denk niet dat ge veel ga zijn met IS en die lens maken ze ook niet...
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
      Ok thanks..

Kort samengevat:
      De ideale partyconfiguratie is, gezien het budget, een Canon 400D met een 10of12mm lens en een speedlite 430ex flitser. (Gezien de voorwaarden; partypeople van dichtbij fotograferen waar je de sfeer behoudt, geen 'beweging' en mooie, natuurlijke mensen, te zien zoals op sites als versuz.be en docgonzo.com)

iedereen akkoord? of toch nog bedenkingen?

Ja zo iets De rest leert de ervaring je wel
      Last edited by Xarder; 21 april 2007, 08:40.

Comment

Ok thanks..

Kort samengevat:
        De ideale partyconfiguratie is, gezien het budget, een Canon 400D met een 10of12mm lens en een speedlite 430ex flitser. (Gezien de voorwaarden; partypeople van dichtbij fotograferen waar je de sfeer behoudt, geen 'beweging' en mooie, natuurlijke mensen, te zien zoals op sites als versuz.be en docgonzo.com)

voila

en vergeet geen omnibounce voor je 430ex
        Last edited by Xarder; 21 april 2007, 08:41.
        5DmkIII en wat glas

Comment

iedereen bedankt!

Comment

met USM:

zonder USM:

wat vinden jullie ervan?
            Last edited by poochy; 9 januari 2007, 16:09.

Comment

tjah, als je het budget hebt, de usm

focust beter en stiller (al doet stiller er niet toe voor jou doeleinden )
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

FZ50

Comment

Het verschil tussen 20 & 28mm is op een asp body wel groot hoor:

20 * 1.6 = 32mm
                28 * 1.6 = 44,8mm

Ik zou absoluut voor usm gaan in donkere omstandigheden, niet voor de silent maar wel voor de snelheid.

Comment

Ok thanks..

Kort samengevat:

Helemaal niet akkoord!

Je idool raadt je een IS-lens aan, maar je denkt dat je dat niet kan betalen?

SONY OF PENTAX ! Deze body's zijn GOEDKOOP én hebben antishake, je spaart dus een pak euro's uit en je zal technisch gezien betere foto's ( ) maken.

Je kan kiezen uit Sony A100, Pentax K10D of K100D.
                  Elk systeem heeft z'n bijhorende flitsers.

Lens? Tamron 17-50 ?

ps: laat die opmaak in het vervolg uit aub :kots:
                  ps2: apparatuur hebben is leuk. Maar denk je dat je direct voor elke discotheek gaat mogen werken?
                  ps3: investeer eerst in je ervaring
                  Last edited by Xarder; 21 april 2007, 08:41.
                  flickr

Comment

USM zonder twijfelen en 20 mm ook zonder twijfelen.

Comment

op deze links kun je foto;s kijken van deze lenzen....

niet mijn keuze, maar niks mis mee...gr

Comment

jij liever die "sigma 20mm f.1.8" ?

Comment

Iemand die de betere partypix maakt die ik zie zei me onlangs :

Ik maak betere beelden met mijn 350D met kitlens dan met mijn 5D met de 28-105 IS L f/4

en persoonlijk zou ik ook niet met een peperdure kit tussen dronken mensen staan, tenzij de organisatie mijn gerief verzekert

maw, met een simpele set up kan je veel doen, ik zie écht niet in waarom iemand ultra lichtsterke lenzen en dure bodies moet kopen om te beginnen ...

al die technische specificaties apart, het gevoel van de fotograaf met zijn gerief en in hoe verre hij met zijn materiaal kan werken is wat telt, niet hoe lichtsterk en scherp een of ander peperdure lens is

to me

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pvphoto Bekijk bericht
                            Iemand die de betere partypix maakt die ik zie zei me onlangs :

Ik maak betere beelden met mijn 350D met kitlens dan met mijn 5D met de 28-105 IS L f/4

maw, met een simpele set up kan je veel doen, ik zie écht niet in waarom iemand ultra lichtsterke lenzen en dure bodies moet kopen om te beginnen ...

Deze keer wil ik graag degelijk materiaal dat ik enkele jaartjes kan gebruiken... heb nu een bridge, daarvoor een compact camera. als ik nu nog eens mijn geld geef aan fotografie, zal het ineens een goede, duurzame koop zijn.

Ik geloof ook niet dat prachtige partyfoto's getrokken kunnen worden met een lowbudget lowpossibility camera/lens. met mijn compactcamera van nikon trok ik destijds ook geregeld knappe sfeerbeelden, maar was veel te gelimiteerd. Wil met deze nieuwe camera niet te snel aan de limieten raken...

Comment

dan kan je volgens de technische specificaties voor een 1ds II gaan met een dynamisch bereik dat al de rest niet haalt

zit je daar mooi met een loodzwaar toestel met een buffer dat niet dient voor die foto's ...

en je camera ga je toch mogen vervangen binnen 2 jaar tenzij je voor een monster gaat

dus als je echt een toplens wilt, go ahead, maar vis dan iets op dat je ook voor andere fotografie zal gebruiken I'd say, of tenminste bij 2 op 3 van je shoots

oh en wat low-budget betreft, National Geographic stuurde ook mensen rond met de oude 3 megapixel D-30 , laat je niets wijsmaken door de marketing boys en equipment snobs

Ik heb mensen van de grootste persbureaus ter wereld met een D-20 zien werken ...

duurst is niet altijd het best voor bepaalde omstandigheden

en zoals ik zei, die jongen maakte met een 600€ 350D van de betere partypix die ik zag

maar als je je lens toch zo lang gaat gebruiken en je hebt het geld, investeer dan eerder daarin dan je toestel

I'd say

Comment

Ach, het is allemaal relatief, ik had niks van de aangeraden apparatuur en vooral geen enkele ervaring, maar er zitten toch wel wat leuke foto's tussen op http://www.fortivity.be/ dacht ik. (buiten die eerste 3 zijn ze door mij gemaakt)

Het belangrijkste is echt wel die ervaring, de eerse uren waren er echt weinig gelukte foto's bij, maar na een tijdje ging het beter, toen ik belichting en vaak ook focus manueel ingestelde. (lasers verstoren die anders constant), dus met wat meer ervaring is er zeker nog meer van te maken!

Het grootste probleem was dat ik geen externe flits had, dus vaak met de interne moest werken (heel da avond zonder flits lijkt me uitgesloten, zelfs met een1.4 lens), maar dat probleem is nu opgelost. Die flits gaf uiteraard veel te harde beelden, maar coverde vooral de 12mm van mijn tokina niet. Zie bvb:

Voor sfeer stelde ik meestal 1/40-1/80ste in (je kunt de exif nog wel terugvinden in de foto's)

Ik moest wel vaak wisselen tussen de tokina en de tamron wat echt niet handig is, dus mss is een 16/17-50 lens wel het handigste.

Succes met je keuze!
                                Last edited by oermens; 9 januari 2007, 22:09.
                                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
                                X