Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D50

Heb mij vandaag ook een D50 aangeschaft (aan de gunstprijs van € 499). Reeds een ganse serie foto's meegetrokken ... leuk !

In ieder geval lijkt het mij een koopje voor de beginners onders ons (zoals ik - mijn eerste DSLR-toestel). Eén nadeeltje : ik heb er half België moeten voor rondrijden om er nog één op de kop te kunnen tikken ...

voor de late beslissers : check de site van "Vandeborre" - je kan daar zien bij welke winkel deze nog op voorraad is

Greetz,
    Christof
    Nikon D50 - Canon EOS 3000 (als uiterste backup)
    LIDNUMMER : BD0793BE

Comment

Heb de kit ook bij VDB gekocht, de dag dat hij van 599,- naar 499,- ging Nog 512 MB SD- kaartje bijgekregen ook.
      Bovendien: VDB maakt nooit problemen met omruilen of garantie. Voor de deskundige uitleg ben je misschien beter ergens anders. De verkoper die ik had kende er geen fl... van (wist alleen dat dit tot de "betere" soort apparaten behoorde ). Maar ja, als je weet wat je wil, en de service is ok...

Comment

@ Rudi_S60 :

kreeg er ook een SD-Card bij van 512 MB + boek over Nikon D50 (promotie en omdat het zijn laatste ex. was) - maar wist duidelijk niets af van fototoestellen - kheb zelf het toestel moeten demonteren om in de doos te stoppen
        Nikon D50 - Canon EOS 3000 (als uiterste backup)
        LIDNUMMER : BD0793BE

Comment

Diejen D50 kit is da wel zoom gnoeg, 3 keer optisch is da nie wa weinig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raul09 Bekijk bericht
            Diejen D50 kit is da wel zoom gnoeg, 3 keer optisch is da nie wa weinig?
            Als ik jou was zou ik me toch nog eens deftig verdiepen in het verschil tussen een compactcamera (waar idd begrippen als optische en digitale zoom gebruikt worden) en een DSLR met losse objectieven.
            Voorbeeldje : een 300-800 is zelfs nog minder dan 3Xzoom in jouw redenering, maar ik zou 800 mm brandpunt beslist niet weinig durven noemen.
            Los daarvan : 55mm op zijn breedst is inderdaad geen tele.
            Is ook niet de bedoeling van dat objectief. Het is een startobjectief met een beetje groothoek (geen echte groothoek) en een heel lichte tele (55mm op een D50 wordt in 35 mm equivalent vergelijkbaar met afgerond 75mm). Een standaard objectiefje om mee aan de slag te kunnen laat ons zeggen.
            fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
              Als ik jou was zou ik me toch nog eens deftig verdiepen in het verschil tussen een compactcamera (waar idd begrippen als optische en digitale zoom gebruikt worden) en een DSLR met losse objectieven.
              Voorbeeldje : een 300-800 is zelfs nog minder dan 3Xzoom in jouw redenering, maar ik zou 800 mm brandpunt beslist niet weinig durven noemen.
              Los daarvan : 55mm op zijn breedst is inderdaad geen tele.
              Is ook niet de bedoeling van dat objectief. Het is een startobjectief met een beetje groothoek (geen echte groothoek) en een heel lichte tele (55mm op een D50 wordt in 35 mm equivalent vergelijkbaar met afgerond 75mm). Een standaard objectiefje om mee aan de slag te kunnen laat ons zeggen.
              ben inderdaad niet thuis in die materie daarmee dat ik het is vraag. ik twijfel nu tussen sony dsc H5 black en de D50 zijn weliswaar verschillende types, maar wat raad jij dan aan?

Comment

Dat is een keuze die ik moeilijk voor jou kan maken
                De Sony lijkt me een heel behoorlijke bridge camera, maar het blijft een toestel met een vaste lens. Je hebt geen echte groothoek (start op 36mm in 35mm eq. dus op 24mm als je vergelijkt met de D50 objectieven) en gaat tot 435 mm (weer in 35 mm eq. dus een kleine 300mm ivm D50). Dit geeft je een aangenaam en flexibel bereik voor thuis- en vakantiegebruik. Het voordeel is dat je de prijs kent, bij een DSLR stopt het niet met de body, dan komen de lenzen )
                Hangt er dus helemaal vanaf wat je met je toestel wil gaan doen en in hoeverre fotografie een hobby wordt op regelmatige basis of voor occasionele gelegenheden blijft.
                Tweede groot verschil zit hem in de sensor : de mooie egale achtergronden die je hier ziet bij veel foto's zijn met de kleinere sensor van een compact of bridge camera moeilijk te halen.
                Een derde verschil ligt hem in het omgaan met ruis : een compact of bridge camera zal met de hogere ISO's in de regel lastiger hebben en dus meer ruis gaan produceren dan een DSLR.
                Beste raad : hier op het forum veel lezen

P.S. : vergeet die digitale zoom : de kwaliteit gaat met sprongen achteruit. Je kan beter zelf croppen op je PC dan een digitale zoom te gebruiken.
                Last edited by elsan; 16 januari 2007, 10:26.
                fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raul09 Bekijk bericht
                  ben inderdaad niet thuis in die materie daarmee dat ik het is vraag. ik twijfel nu tussen sony dsc H5 black en de D50 zijn weliswaar verschillende types, maar wat raad jij dan aan?
                  dan zitten we weer in de discussie "bridge of dslr" en daar is al enorm veel over geschreven op dit forum...
                  veel leesplezier

Waarom een dslr? prosumer is evengoed of toch niet? Even duidelijk maken , -je koopt een dslr 700a 1500 , nog een 2 tal lenzen (goede kwaliteit) nog eens 2 x maal 1000 a 1500 ,nog een extra batrij ongeveer 30 en dan nog al de andere spullen ,cameratas statief enz... Dat geeft een totaal van ongeveer 3000 a 5000

Kan er iemand mij de voordelen en nadelen van een prosumer tegenover een DSLR opsommen?

he mensen, ik weet dat deze vraag vaak voorkomt maar ik kom er gewoon niet uit. zit te twijfelen tussen een goede digitale camera of een beginnende dslr. wat mij huiverig maakt bij een dslr is dat het mij lijkt dat ie moeilijk te bedienen is. ook het schoonmaken ivm stof op de lens. maar aan de andere kant als een dslr kun
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    dan zitten we weer in de discussie "bridge of dslr" en daar is al enorm veel over geschreven op dit forum...
                    veel leesplezier

Waarom een dslr? prosumer is evengoed of toch niet? Even duidelijk maken , -je koopt een dslr 700a 1500 , nog een 2 tal lenzen (goede kwaliteit) nog eens 2 x maal 1000 a 1500 ,nog een extra batrij ongeveer 30 en dan nog al de andere spullen ,cameratas statief enz... Dat geeft een totaal van ongeveer 3000 a 5000

Kan er iemand mij de voordelen en nadelen van een prosumer tegenover een DSLR opsommen?

http://forum.belgiumdigital.com/show...ht=bridge+dslr
                    zal er is aan beginnen ze

Comment

Working...
                    X