Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe D50 en flits al stuk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe D50 en flits al stuk

Wij hebben ons vorige week een Nikon D50 aangeschaft. Gisteren bij het foto's trekken werd de ingebouwde flits uitgeklapt. Bij het trekken van de foto horen we een plofje bij de flits alsook ruiken we een chemische stank.
    Vermoedelijk is de ingebouwde flits dus stuk. Iemand daar meer ervaring mee? We hebben het toestel eigenlijk dringend nodig en vrezen dus dat we toestel zullen moeten binnenbrengen en hopelijk niet te lang wachten op herstelling? Iemand ervaring met garantie-herstellingen?
    Ik vind het wel heel sneu dat die flits na amper 200 foto's al stuk is
    Al doende leert men...

Flickr

Re: Nieuwe D50 en flits al stuk

als je het dringend nodig hebt, kan je steeds een externe flits kopen, en pas binnen doen als je het minder nodig hebt
    *** Canon 350d ***

Comment

moet toch geen probleem zijn, terug naar die zaak war je hem gekocht hebt en een andere eisen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        moet toch geen probleem zijn, terug naar die zaak war je hem gekocht hebt en een andere eisen.
        grt,bouk.
        Dito, dit KAN gewoon niet. Dealer moet het maar zelf regelen met Nikon.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Je hebt garantie, de verkoper moet gewoon zorgen dat je zo snel mogelijk een ander toestel krijgt.
          Omdat je dit toestel nog niet lang hebt, zal een goede verkoper dat wel omruilen, zodat je niet moet wachten op de reparatie (als er nog één in stock is natuurlijk).

Er kan altijd wel iets mis gaan, zelfs met een nieuw toestel. Op mijn eerste 20D werkte er geen externe flitser, en dan heb ik ook een andere gekregen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

We zijn vandaag langs geweest bij de winkelier. Inderdaad, ze maken daar geen probleem van. Punt is dat hij geen D50 op stock heeft, dus omwisselen ging gewoon niet. Hij zou het toestel asap naar de dealer brengen, maar zei dat het toch wel een paar weken kon duren. Tenzij Nikon misschien direct gewoon een ander toestel meegeeft, ook al omwille van het feit dat het een nieuw toestel is. We zullen zien, maar vinden het wel heel jammer geen mooie kerstkiekjes te kunnen nemen
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Vandaag hadden we ons toestel terug. Straks nog even uittesten.
              Bleek de condensator van de flits stuk te zijn. Kan iemand mij hier meer uitleg over geven? De winkelier is niet echt een fotograaf-expert.
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Vandaag hadden we ons toestel terug. Straks nog even uittesten.
                Bleek de condensator van de flits stuk te zijn. Kan iemand mij hier meer uitleg over geven? De winkelier is niet echt een fotograaf-expert.
                de condensator is een een electronische component die zichzelf oplaadt tot een hoge spanning om zo de flits te ontsteken.
                Een gesprongen condensator kan idd stinken.
                fotowebsite: www.edwinfoto.com
                Lara's website: http://www.houdevelt.com
                fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

Ach zo. Nog een vraagje. We zijn nu alles terug in elkaar aan het steken. Als je met het toestel 'schudt', horen we iets dat los zit. Na het begeven van de flits hadden we dat ook, geen idee of dat ervoor zo was. Iemand enig idee of dit normaal is?
                  Ik vertrouw het precies nog steeds niet.
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ach zo. Nog een vraagje. We zijn nu alles terug in elkaar aan het steken. Als je met het toestel 'schudt', horen we iets dat los zit. Na het begeven van de flits hadden we dat ook, geen idee of dat ervoor zo was. Iemand enig idee of dit normaal is?
                    sensor die kijkt of je portrat of landscape werkt ?
                    je zou het eens moeten vragen die ook een nikon D50 heeft
                    fotowebsite: www.edwinfoto.com
                    Lara's website: http://www.houdevelt.com
                    fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

Niet mee schudden, en 't probleem is opgelost.

Dit is een normaal verschijnsel bij de D50. Het is idd een kleine switch die de positie van het toestel registreert (portret of landscape). Dus niet ongerust worden!

Ik ben blij dat je je camera terug hebt. Dat is blijkbaar nog redelijk snel gegaan?

Groetjes, Wim
                      Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                      Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                        Niet mee schudden, en 't probleem is opgelost.

Dit is een normaal verschijnsel bij de D50. Het is idd een kleine switch die de positie van het toestel registreert (portret of landscape). Dus niet ongerust worden!

Ik ben blij dat je je camera terug hebt. Dat is blijkbaar nog redelijk snel gegaan?

Groetjes, Wim
                        Ach zo. Het lijkt nochthans bizar. Ik verwacht geen 'ruttelende' stukken in dergelijk toestel eigenlijk
                        Het is nu niet dat we er zot mee schudden natuurlijk , maar als je het beweegt, viel dat geluid ons op.
                        De service is inderdaad (de feestdagen in acht nemende) heel snel gegaan. De winkelier heeft er druk achter gezet omdat we het toestel echt dringend nodig hebben. Normaal ging het zeker een aantal weken langer duren.
                        Allee, op hoop van zegen dat alles nu blijft marcheren. Ben nogal paranoia op dat vlak. En nu kunnen we dan eindelijk beginnen oefenen...
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                        X